داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که روبان‌های هش بیت‌کوین اخیراً از یک متقاطع عبور کرده‌اند. در اینجا به معنای آن برای ارز دیجیتال است.

روبان های هش بیت کوین نشان می دهد که کاپیتولاسیون ماینر فعال است

همانطور که توسط مدیر انجمن کریپتوQuant Maartunn در Quicktake توضیح داده شده است پست، اگر ماینرها در حال حاضر تسلیم شوند هش ریبون شاخص را باید باور کرد این معیار روی زنجیره معمولاً برای تعیین اینکه آیا ماینرها در مضیقه هستند یا خیر استفاده می شود.

BTC بر روی یک مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) اجرا می‌شود که در آن ماینرها نقش اعتباردهنده‌ها را بازی می‌کنند و با استفاده از قدرت محاسباتی با یکدیگر رقابت می‌کنند تا فرصتی برای اضافه کردن بلوک بعدی به زنجیره داشته باشند.

این قدرت محاسباتی، هنگامی که در سراسر شبکه اندازه گیری می شود، می تواند بینشی در مورد سلامت ماینرها به عنوان یک کل ارائه دهد. به همین دلیل، اندیکاتور Hash Ribbons از کل بیت کوین استفاده می کند.هاشرت کنید” برای قضاوت در مورد وضعیت معدنچیان.

خواندن مرتبط

به طور طبیعی، افزایش هاشرت نشان می‌دهد که شبکه در حال حاضر ماینرها را جذب می‌کند، در حالی که کاهش می‌تواند حاکی از سودآوری پایین باشد که باعث می‌شود برخی از این اعتباردهنده‌ها از BTC خارج شوند.

نشانگر هش ریبون از دو میانگین متحرک (MA) از هاشرت، 30 روزه و 60 روزه استفاده می کند تا نشان دهد که آیا این رفتارها در حال حاضر شدید هستند یا نه. وقتی نوار 30 روزه زیر نوار 60 روزه حرکت می کند، نشان می دهد که ماینرها در حال تسلیم انبوه هستند. از سوی دیگر، متقاطع مخالف نشان می دهد که شبکه دوباره شاهد رشد است.

حال، این روندها چه ارتباطی با بیت کوین دارند؟ مطابق با چارلز ادواردزماینرها، خالق هش ریبون‌ها، از لحاظ تاریخی کاملاً انعطاف‌پذیر بوده‌اند و تنها زمانی از کار کنار می‌روند که اوضاع برای ارز دیجیتال بد شود. به این ترتیب، هر زمان که این اعتباردهنده های زنجیره ای تسلیم شدن را نشان دهند، ممکن است بازار به پایین ترین حد نزدیک شود.

در زیر نموداری وجود دارد که نشان می دهد رفتار ماینرها اخیراً بر اساس این شاخص چگونه به نظر می رسد:

به نظر می رسد این دو نوار اخیراً از یک ضربدر عبور کرده اند | منبع: کریپتوQuant

همانطور که مارتون در نمودار نشان داده است، روبان های هش بیت کوین اخیرا شاهد یک متقاطع بوده اند. به طور مشخص تر، صلیب شامل حرکت 30 روزه زیر 60 روز است، که به معنای تسلیم شدن استخراج کنندگان است.

سود ماینرها به سه عامل کاهش می یابد: قیمت لحظه ای بیت کوین، کارمزد تراکنش، و هزینه های برق در منطقه ای که در آن واقع شده است. از لحاظ تاریخی، کارمزدها در مقایسه با پاداش های بلوک بسیار پایین بوده است، بنابراین مالی ماینرها به قیمت (از آنجایی که پاداش های بلوک فقط این متغیر را به آنها متصل می کنند) و قیمت برق.

اخیراً قیمت بیت کوین در تثبیت گیر کرده است در حالی که پاداش بلوک در آخرین اخیر به نصف کاهش یافته است. نصف کردن رویداد. این امر منجر به کاهش درآمد برای این اعتباردهنده های زنجیره ای شده است، بنابراین تعجب آور نیست که ماینرهایی با کمترین کارآمدی ماشین آلات قبلاً شروع به حذف شبکه به صورت انبوه کرده اند.

خواندن مرتبط

در نمودار، موارد گذشته کاپیتولاسیون ماینر با خطوط سبز نشان داده شده است. قابل مشاهده است که در حالی که تسلیم ماینرها به طور کلی در نزدیکی نقاط خرید سودآور در دارایی رخ داده است، این پایین ها بلافاصله پس از وقوع کراس اوورها ظاهر نشده اند. همانطور که این تحلیلگر خاطرنشان می کند، “این در روزها و هفته های بعدی پس از اینکه معدنچیان کارآمد کمتری را کنار گذاشتند، آشکار می شود.”

قیمت بیت کوین

بیت کوین در هفته گذشته به حرکت ثابت خود ادامه داده است زیرا قیمت آن همچنان در حدود 62700 دلار معامله می شود.

نمودار قیمت بیت کوین
به نظر می رسد قیمت دارایی طی روز گذشته افزایش کوچکی داشته است | منبع: BTCUSD در TradingView

تصویر برجسته از Vasilis Chatzopoulos در Unsplash.com، کریپتوQuant.com، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر