با پایان یافتن سه ماهه اول سال 2024، صنعت کریپتو نیز شاهد پایان رویدادهای مهمی از جمله ETHDenver بوده است. رویداد اسطوره‌ای که در سال 2018 راه‌اندازی شد، با بلوغ صنعت رشد کرده است و به مکانی بسیار مهم برای بنیان‌گذاران و اعضای جامعه تبدیل شده است تا تحولات جدید را در سراسر اکوسیستم کریپتو مشاهده کنند.

علاوه بر این، کریپتو و بلاک چین در کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا در کانون توجه قرار گرفتند. این رویداد که هفته گذشته برگزار شد میزبان بیش از 100000 شرکت کننده از بیش از 200 کشور و 2700 غرفه دار از بخش های مختلف فناوری بود.

ما با Claudia Richoux، بنیانگذار و مدیر عامل Banyan، و Sheraz Ahmed، شریک مدیریت STORM، به بحث در مورد این کنفرانس ها نشستیم و نگاهی از پشت صحنه به روندها و موضوعات مهم صنعت در حال حاضر و آینده داشته باشیم. . این را به ما گفتند.

“… مردم واقعاً نمی دانند ما به کجا می رویم یا نمی دانند به کجا می رویم.”

شیراز احمد، شریک مدیریت طوفان

ETHDenver: گفتگو با بنیانگذار Banyan مبتنی بر فایل کوین، کلودیا ریچوکس

Claudia Richoux Banyan را در بالای شبکه Filecoin تأسیس کرد تا کاربران را توانمند کند و به آنها کنترل بر داده های خود بدهد. از این نظر، این پروژه جایگزینی برای خدمات وب آمازون (AWS) است، زیرا برای حاکمیت داده ها و بهینه سازی قیمت برای استارت آپ ها و شرکت ها فشار می آورد.

در دنیایی که مبتنی بر راه‌حل‌های ذخیره‌سازی متمرکز داده‌ها ساخته شده است، افراد در معرض خطر سانسور هستند، اما شرکت‌ها با ریسک‌های متفاوتی روبرو هستند زیرا عملیات‌های آنها در یک نقطه شکست بیشتر و بیشتر قابل اعتمادتر می‌شود. ما با کلودیا در مورد این و موارد دیگر صحبت کردیم:

س: نظر شما در مورد ETHDenver چیست؟ احساسات و جو کلی در کنفرانس چیست و مردم در پشت صحنه در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟

کلودیا:

(…) مردم در مورد چیزهای ارز دیجیتال و هوش مصنوعی و محاسبات غیرمتمرکز زیاد صحبت کرده اند زیرا این واقعاً بسیار هیجان انگیز است. بسیاری از چیزها مانند Filecoin (…) همه ما فضای ذخیره سازی ساخته ایم و بنابراین اکنون زمان آن است که محاسبه کنیم. محاسبه واقعاً هیجان‌انگیز است، (شبیه 60 درصد از اکثر صورت‌حساب‌های AWS است که از استارت‌آپ‌ها خواهید دید.

بنابراین، اینکه بتوانیم قیمت‌ها را در آنجا پایین بیاوریم و آزادی بیشتری برای محاسبه در پلتفرم‌های مختلف ایجاد کنیم، بسیار هیجان‌انگیز است. این چیزی است که من بسیاری از موارد Filecoin را دیده ام. و سپس در موارد اتریوم، من چیزهای زیادی را دوباره به اشتراک گذاشتم. من به برخی از رویدادهای ZK (دانش صفر) و مقیاس‌بندی رفتم که واقعاً جالب بودند، و ابزارهای جالب زیادی منتشر شد.

س: چرا ذخیره سازی داده و ذخیره سازی ابری بسیار مهم است و چرا در آینده مهم خواهند بود؟ و شاید بتوانید کمی در مورد Banyan و کاری که بچه ها انجام می دهید صحبت کنید؟

کلودیا:

آره حتما بنابراین منظورم این است که بسیاری از مردم از این زاویه به تمرکززدایی می‌پردازند که «اوه، این خیلی مهم است که نمی‌توانیم سانسور شویم». و این مهم است. با این حال، برای 90 درصد از بازار مهم نیست، زیرا اکثر استارت آپ ها نگران سانسور شدن نیستند. اکثر شرکت های بزرگ نگران سانسور شدن آنها نیستند. چیزی که آنها نگران آمدن از AWS هستند این است که AWS فقط به همان مقدار پول از آنها شارژ می کند. کسب و کار آنها به طور باورنکردنی به آن وابسته خواهد بود، (و) هیچ کاری نمی توانند انجام دهند و فقط به نوعی گیر کرده اند و مقدار زیادی از باند پرواز خود را به جیب AWS می گذرانند.

بنابراین فکر می کنم تمرکززدایی واقعا جالب است. کمتر برای زاویه سانسور، بیشتر برای ایده رقابت. بنابراین بله، اگر شما 10 ارائه دهنده خدمات مختلف دارید که به دلیل ترکیبی از مشوق های ارز دیجیتال یا سیستم های اسناد رسمی یا سیستم های حسابرسی می توانید به همه آنها اعتماد کنید و آنها به جای اینکه شما از AWS استفاده کنید (…) برای کسب و کار شما رقابت می کنند.

(…) و بله، اگر چنین رقابتی داشته باشید، امیدواریم قیمت های بسیار پایین تری داشته باشید. و ما قبلاً در دنیای متن‌باز شاهد توسعه نرم‌افزار متن‌باز بوده‌ایم که در آن شما می‌توانید یک نرم‌افزار داشته باشید که نوعی نرم‌افزار رایج است. توسط بسیاری از افراد مختلف که همگی در یک نرم‌افزار مشارکت می‌کنند، نگهداری می‌شود، که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود زیرا کار را به اندازه‌ای کپی نمی‌کنید (…).

بنابراین، با یک چیز باز که در آن به جای رقابت در توسعه این ابر جدید، با هم همکاری می کنیم، احتمالاً می توانیم هزینه ها را کاهش دهیم. ما احتمالاً می‌توانیم مردم را وادار کنیم تا برای سود معقول‌تری نسبت به آنچه AWS در حال حاضر از مردم دریافت می‌کند، بجنگند. بنابراین من فکر می کنم که اگر ما واقعاً بر اساس این چشم انداز و به طور کلی فقط برای دسترسی به منابع محاسباتی اجرا کنیم، تمرکززدایی واقعاً برای کاهش هزینه های ابر بسیار خوب خواهد بود و آن را به گونه ای می کنیم که شما آنقدر بلوک ابری نداشته باشید و با آن مقابله نکنید. . (…) کاری که Banyan انجام می دهد این است که ما آنچه را که Filecoin قبلاً ساخته است می گیریم و آن را برای استفاده یک کاربر سازمانی آماده می کنیم. و این می تواند یک شرکت بزرگ، که می تواند یک استارتاپ باشد، که می تواند یک شرکت کوچک و متوسط ​​باشد (…).

(…) ما روی آن بسیار متمرکز هستیم. وقتی مردم از من می‌پرسند که در Web3 چه کار می‌کنم، می‌گویم، داده‌های Filecoin را دریافت می‌کنم. و آنها می گویند، آیا این یک استارت آپ است؟ چرا این یک شرکت کامل است؟ و من فکر می‌کنم که آنها پیچیدگی بسیار زیادی در آوردن یک استارت‌آپ غیرمتمرکز به شرکت دارند، اما ما تقریباً در GA هستیم، در شرف راه‌اندازی و در نهایت رسیدن به بخش هیجان‌انگیز این سفر هستیم.

روند قیمت FIL در نمودار روزانه به سمت صعودی می رود. منبع: FILUSDT در Tradingview

کنگره جهانی موبایل: دیدگاهی از STORM's Sheraz Ahmed

شیراز احمد، شریک مدیریت STORM، در کنگره جهانی موبایل شرکت کرد و نگاهی به این رویداد عظیم به ما داد. در حالی که مستقیماً با Richoux صحبت نمی کردند، آنها در چندین نکته همزمان بودند: اهمیت مالکیت داده ها توسط کاربر، و غیرمتمرکز کردن راه حل های ذخیره سازی داده ها به عنوان یک بخش مهم برای صنعت. شیراز در مورد MWC به ما گفت:

س: نظر شما در مورد کنگره جهانی موبایل چیست؟ موضوعات اصلی گفتگو چه بود و چگونه با بلاک چین و ارزهای دیجیتال در هم تنیده می شوند؟ آیا فکر می کنید این فناوری و دارایی ها برای گفتگو مهم هستند؟

شیراز:

(…) من فکر می‌کنم یک نکته اصلی این است که نه تنها در مورد تلفن‌های همراه، بلکه در مورد فناوری تلفن همراه و بازی‌های اتصال متقابل به طور کلی نیز مطرح شده است. بنابراین همه چیز از Wi-Fi 5G، اتصال ماهواره‌ای و موارد مشابه. و من فکر می‌کنم وقتی از یک بازی گسترده‌تر از اتصال داده‌ها به آن نگاه می‌کنید، زیرا همه این شرکت‌ها، مدل کسب‌وکار اصلی آنها زاویه داده است. بحث کردن، دیدن و حتی به چالش کشیدن برخی از آن چیزها بسیار جالب بود. صادقانه بگویم، وقتی به برخی از شرکت ها نگاه می کردم، می دیدم که آنها چه می کنند و موارد مشابه، و شاید این دیدگاه من باشد، اما احساس می کردم که عدم اطمینان زیربنایی زیادی وجود دارد، بنابراین به تعدادی از این شرکت ها رفته ام. کنفرانس های قبل از آن 60000، 80000 نفر و غیره داشته اند.

من هرگز علاقه زیادی به بخش مشاوره و مشاوره استراتژیک یک صنعت ندیده ام، از این نظر که اگر به برخی از غرفه های اصلی نگاه کنید، منظورم این است که شما هواوی داشتید، این بسیار بزرگ بود. برخی از این سازندگان بزرگ تلفن، و غیره، موبایل های کنگره جهانی موبایل هستند. اما اگر از منظر خرده فروشی به میزان مشغله آنها نگاه کنید، بله، مردم افراد جدید را بررسی می کنند، نوآوری های جدید را بررسی می کنند، عالی است. اما اگر واقعاً به پشت صحنه نگاه می کردید و غرفه های شرکت مشاوره ای به همان اندازه بزرگ، Deloitte، PWC، و غیره، و غیره را دیدید، به همان اندازه بزرگ بودند. بنابراین آنها به همان اندازه پول سرمایه گذاری کرده بودند، و من دیدم حداقل دو برابر از نظر یا از نظر حجم افرادی که به آنجا می رفتند.

و معنای آن یا چیزی که مرا برانگیخت این واقعیت است که مردم واقعاً نمی‌دانند به کجا می‌رویم یا نمی‌دانند به کجا می‌رویم. اتکای زیادی به مشاوران وجود داشت تا به شرکت‌های بزرگ بگویند چه کاری انجام دهند. استراتژی آنها چیست، الان در چه چیزی باید نوآوری کنند، چگونه باید نوآوری کنند؟ و سپس با صحبت کردن با برخی از خود مشاوران، آنها همیشه بسیار کلان، بسیار استراتژیک و غیره هستند. این مانند گزارش مشورتی است. بفرمایید. این استراتژی شماست. خوب، خوب، اگر متخصصان داخلی را داریم، چرا فناوری یا فناوری را ایجاد نکنیم که بتوانیم از آن برای خدمات/پشتیبانی از برخی از این سازمان های بزرگتر به طور مداوم استفاده کنیم. و من فکر کردم که این بسیار جالب بود زیرا آنها اساساً در حال نوآوری در مدل کسب و کار خود با پیشرفت چشم انداز نوآوری هستند.

اما من قطعاً معتقدم که این موج بزرگ وجود دارد، راه درستی برای بیان آن وجود دارد، نوعی نوآوری فن‌آوری کنترل‌نشده یا احساس می‌کنم همه کمی از عمق خود خارج شده‌اند. همه چیز به قدری سریع پیش می رود که سازمان های بزرگتر در حال ساخت چیزهایی هستند که معتقدند در سال های آینده برای مصرف کنندگان مهم خواهد بود. و آنها لایه‌ای را روی لایه‌ای از نوآوری می‌سازند که ناشی از پولی است که آنها به دست می‌آورند و برخی چیزهایی که مشاوران به آنها می‌گویند و موارد مشابه. اما به نظر می رسد، و دوباره، شاید این از دیدگاه من باشد، اما به نظر می رسد که در برخی از نوآوری هایی که رو به جلو است، به نوعی از دست آنها خارج می شود (…). اما موارد زیادی وجود دارد، “اوه، چه جهنمی؟ فناوری قطعاً جهشی به دوره بعدی خود داشته است، مرحله بعدی است، نسل بعدی است.»

و اگر آن را به زاویه وب 3 برگردانید و به متاورز به عنوان مجموعه ای از آن نوع فناوری های چهار موجی نگاه کنید، قطعاً معتقدم که امروز با توجه به اینکه چقدر می توانیم از طریق برخی از آن فناوری های تلفن همراه به هم متصل باشیم، واقعیت پیدا می کند. از طریق برخی از واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و فناوری‌ها. بیایید بگوییم برنامه هایی که در حال انتشار هستند یا سخت افزار، نرم افزارهایی که در حال بیرون آمدن هستند. و از نظر این کاملاً دیوانه کننده بود، لزوماً به نظر نمی رسید که این یک نوع رایج وجود دارد. جهت مشترک، بله، شاید به نوعی. اما واقعاً احساس می شد که اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است. بسیاری از مردم سعی می کنند در تاریکی عکس بگیرند، اما در مکان های مختلف شلیک کنند تا ببینند خوب است، به کجا می رویم؟ و همچنین به نوعی لحظه ای بود که می توانید در هر لحظه عدم اطمینان، هرج و مرج به آن نگاه کنید، فرصت های زیادی وجود دارد. احساس می‌کردیم در آن لحظه حساس هستیم و انرژی فرصت‌طلبی در هوا موج می‌زند.

س: مایکروسافت، جی پی مورگان، اکسنچر، و بسیاری از نام‌های بزرگ دیگر در یک جا درباره ظهور فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، بلاک چین و غیره صحبت می‌کنند و به نظر می‌رسد هر سال راحت‌تر می‌توان شاهد پیوستن افرادی مانند گوگل بود. دست با یک پروژه ارز دیجیتال، اما آنها در چه چیزی مشارکت دارند؟ در کجا می توانیم شاهد تحقق این همکاری ها باشیم؟

شیراز:

بله، من فکر می کنم امروزه بیشتر دنیای بلاک چین بر اساس ذخیره سازی ابری متمرکز، محاسبات ابری است. و در کنگره جهانی موبایل برنامه‌های زیادی وجود داشت که به اشکال غیرمتمرکز ذخیره‌سازی ابری نگاه می‌کردند. حالا اگر به AWS آمازون یا گوگل نگاه کنید، این نوع شرکت‌ها مانند Google Cloud به شدت برای کسب‌وکارهای مبتنی بر بلاک چین تلاش می‌کنند تا گره‌های خود را بر روی ابرها و موارد مشابه خود اجرا کنند، درست است؟ بنابراین فکر می‌کنم این یک فشار بزرگ بود.

این فشاری است که قطعاً قابل پیش‌بینی است. من دیده‌ام که بسیاری از آنها شروع به اجرای برنامه‌های نوآوری بیشتری کرده‌اند که نه تنها از زنجیره بلوکی رهبری می‌شوند، بلکه برخی از ایده‌هایی را که می‌خواهند وارد کنند، می‌خواهند نوعی فناوری توزیع‌شده را به عنوان زیربنای آن داشته باشند. شاید برخی از ویژگی هایی که بلاک چین می تواند ارائه دهد.

بنابراین من فکر می کنم که این یک مورد بزرگ بود. واقعاً در کنگره جهانی موبایل صحبت نشده است، اما من فکر می‌کنم که کل جنبه‌ی حریم خصوصی دانش صفر بازی بسیار مهمی در مورد داده‌ها و به‌ویژه وقتی صحبت از اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر و توانایی ، شما نمی خواهید داده های شما فقط از طریق کانال ها و سیستم های مختلف به چپ، راست و مرکز منتقل شوند. شما می خواهید نوعی از نوآوری ها یا برنامه های کاربردی رمزگذاری شده و همچنین دارای فیلتر حریم خصوصی داشته باشید که به شما این امکان را می دهد که اطمینان حاصل کنید آنچه را که در یک پایگاه داده خاص قرار می دهید در همه جا وارد و خارج نمی شود. بنابراین فکر می‌کنم این موضوع مهمی است که در راه است. و من فکر می‌کنم این چیزی است که برخی از سازمان‌های بزرگتر برای آن تلاش می‌کنند.

تصویر جلد از Dall-E، نمودار از Tradingview

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر