سال حمایت: افراد مشهوری که در سال 2021 از ارز دیجیتال استقبال کردند

از مت دیمون که در یک اسپات تلویزیونی برای کریپتو.com ظاهر شد تا شیلینگ کیم کارداشیان EthereumMax، در سال 2021 افراد مشهور با پروفایل های بالاتر وارد ارز دیجیتال شدند.

اگرچه فضای کریپتو به ظاهر فراتر از تأییدیه‌هایی است که بسیاری از افراد مشهور کوچک در طول رونق اولیه ارائه سکه در سال 2018 به پروژه‌های توکن اعطا می‌کردند، محبوبیت و پذیرش رو به رشد آن اکنون بازیکنان حرفه‌ای ورزشی، نخبگان هالیوود و سیاستمداران را از شرکت‌های بزرگی که با دارایی‌های دیجیتال سر و کار دارند، حمایت می‌کند.

در ژوئن 2021، کیم کارداشیان EthereumMax (EMAX) را از طریق یک استوری اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده با بیش از 200 میلیون دنبال کننده او. این توکن که به عنوان پرداخت برای خرید بلیط آنلاین برای برخی رویدادهای پرداخت به ازای مشاهده مورد استفاده قرار می گرفت، تنها در یک هفته پس از فعالیت این چهره مشهور، 116000 درصد افزایش یافت و بیش از 99 درصد سقوط کرد و بسیاری از سرمایه گذاران را در معرض خطر قرار داد.

کیم کارداشیان در حال تبلیغ EthereumMax در استوری های اینستاگرام، ژوئن 2021. منبع: اینستاگرام

اگرچه EthereumMax تا حدودی یک داستان هشداردهنده برای مبتدیان ارزهای دیجیتال است که به دنبال مشارکت در این فضا هستند، اما همچنین نشان دهنده یکی از مواقع انتخابی است که یک شخصیت بزرگ بین المللی خارج از حوزه مالی و سیاست نه تنها در مورد دارایی های دیجیتال صحبت کرده است، بلکه به طور فعال پروژه خاصی را برای هزینه – داستان به عنوان یک آگهی برچسب گذاری شد. کارداشیان که توسط بسیاری به عنوان یک سلبریتی در لیست A شناخته می شود، تا حد زیادی در خارج از محافل هالیوود به شهرت رسید، بنابراین مهر تایید ظاهری او در یک پروژه نمادین برای بسیاری تعجب آور بود.

سایرین در سینما و تلویزیون برای اولین بار در سال 2021 پس از ماه ها زمانی که در بدترین موج های همه گیر کووید-19 بیشتر در داخل خانه سپری کردند، وارد فضای کریپتو شدند. میلا کونیس، بازیگری که به خاطر نقش‌هایش در آن نمایش دهه 70 و مرد خانواده، پروژه توکن غیرقابل تعویض متحرک (NFT) را راه اندازی کرد بر اساس گربه هایی که الکل می نوشند و ماری جوانا می کشند. با این حال، بزرگترین حمایت از یک شرکت ارز دیجیتال در سال گذشته مسلماً توسط مت دیمون، ستاره سینما، انجام شد. در یک مکان تبلیغاتی جهانی ظاهر شد برای کریپتو.com.

فرنچایزهای ورزشی نیز از طریق مشارکت رسمی با صرافی‌ها یا با بازیکنانی که کمپین‌ها یا شرکت‌های خاصی را تبلیغ می‌کنند، به کریپتو منشعب شدند. تام بردی، کوارتربک تیم تامپا بی باکانیرز و هفت بار قهرمان سوپربول، سهامی در صرافی کریپتو FTX گرفت و در حال حاضر به عنوان سفیر این شرکت پس از یک قرارداد تایید در ژوئن فعالیت می کند. همسر او، سوپر مدل برزیلی ژیزل بوندشن، نقشی را به عنوان مشاور ابتکارات محیطی و اجتماعی بورس پذیرفت.

بردی در آن زمان گفت: «این فرصت خاص اهمیت آموزش مردم در مورد قدرت کریپتو را به ما نشان داد و در عین حال به جوامع و سیاره‌مان بازپرداخت کرد.»

Cash App، یک برنامه پرداخت دیجیتال که توسط Block (به طور رسمی با نام Square شناخته می شود) توسعه یافته است، همچنین با بازیکنان NFL شراکت ایجاد کرده است و به آنها اجازه می دهد حقوق خود را به بیت کوین دریافت کنند.بیت کوین) به میلیون ها دلار می رسد. اودل بکهام جونیور، گیرنده عریض لس آنجلس رامز، در نوامبر اعلام کرد که خواهد بود. دریافت حقوق 4.25 میلیون دلاری خود در ارز دیجیتال. این ورزشکار حرفه ای در حال حاضر تصویری به سبک کریپتوپانک به عنوان تصویر پروفایل توییتر خود دارد. برنامه نقدی معامله مشابهی را ارائه کرد خطاب به آرون راجرز، مدافع گرین بی پکرز، که بعداً پس از فریب مردم در مورد وضعیت واکسیناسیون کووید-19 خود، در کانون توجه ملی قرار گرفت.

به استثنای کارداشیان، افراد مشهوری که در سال 2021 به فضا پریدند، در مقایسه با کسانی که روند صعودی سال 2017 را دنبال کردند، به نظر می رسد با شرکت ها و پروژه های با سابقه بیشتری همکاری می کنند که در معرض دید کافی برای از بین بردن هرگونه برچسب بالقوه “کلاهبرداری” هستند. مشخص نیست که آیا این امر را می توان به دلیل فضایی که ظاهراً در سرتاسر جهان مقبولیت بیشتری پیدا می کند یا شرکت هایی که به حدی رشد می کنند که توانایی مالی و نفوذ برای استخدام شخصیت های عمومی برجسته تر را دارند.

NFT ها سال گذشته نیز سهم خود را از افراد مشهور مشاهده کردند. در ماه مارس، گریمز، نوازنده کانادایی – گاهی اوقات با مدیرعامل تسلا و دوج کوین همراه است.DOGE) طرفدار ایلان ماسک – تقریباً 6 میلیون دلار NFT فروخت شامل آثار هنری و انیمیشن های صوتی و تصویری. در ماه دسامبر، کوین دورانت ستاره NBA و مدیر ورزشی ریچ کلیمن اعلام کردند که شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر آنها، Thirty Five Ventures، خواهد بود. همکاری با صرافی ارز دیجیتال Coinbase برای ایجاد قطره های NFT. هنرمندان موسیقی مانند کیتی پری، پادشاهان لئون، اسنوپ داگ، امینم، جی زی، شکیرا و دیگران نیز سال گذشته ابتکارات مشابهی را در فضای NFT راه اندازی کردند.

با این حال، روند حمایت سلبریتی ها از ارز دیجیتال خالی از مخالفان نیست. بن مکنزی که به خاطر نقش هایش در برنامه های تلویزیونی مانند گاتهام و OC، با جیکوب سیلورمن، نویسنده کارکنان نیو ریپابلیک، همکاری کرد دعوت از بازیگران و اینفلوئنسرها برای ترویج پاداش‌های «توهم‌آمیز» ارزهای دیجیتال. این زوج از کارداشیان و دیگران انتقاد کرده‌اند که ظاهراً پروژه‌های کریپتو را به‌عنوان «مسیری به سوی ثروت پایدار» بدون اطلاع طرفداران از خطرات احتمالی برچسب‌گذاری می‌کنند.

چه لیندسی لوهان باشد که NFT های پنج رقمی را عرضه می کند، تام بردی با چشم لیزری که صرافی FTX را تأیید می کند، یا آکون قول می دهد شهری 6 میلیارد دلاری با الهام از رمزارزها در سنگال بسازد، سرمایه زیادی در اطراف این صنعت در حال چرخش است و دلایل بسیار زیادی وجود دارد. برای نگرانی،” گفت مک کنزی و سیلورمن در ماه نوامبر. سلبریتی‌ها طرفداران خود را تشویق می‌کنند تا روی سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه و اثبات‌نشده قمار کنند که ممکن است به زودی شاهد یک سرکوب قانونی بزرگ باشد، اگر نگوییم یک انفجار آشکار در بازار.

این که آیا توجه افراد مشهور خواهد شد کمک در مسیر پذیرش انبوه نتیجه بعدا معلوم خواهد شد. در حال حاضر، ارتباط بین شخصیت‌های عمومی معتبر و شرکت‌های ارز دیجیتال، نشانه‌های امیدوارکننده زیادی را نشان می‌دهد، از گفتگوهای مثبت روزافزون رسانه‌های اجتماعی گرفته تا برخی همبستگی‌ها با تغییرات قیمت، که اغلب نشانه‌ای از خرید و فروش‌های بزرگ است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس