داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که علاقه باز بیت‌کوین به مقادیر بسیار خطرناکی رسیده است، نشانه‌ای از اینکه ممکن است به زودی یک اهرم اهرمی در راه باشد.

افزایش بهره باز بیت کوین به ارزش های بالا

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، سود باز BTC اکنون به مقادیری رسیده است که در گذشته انحلال های انبوه انجام شده است.

علاقه باز” شاخصی است که مقدار کل موقعیت های آتی بیت کوین را که در حال حاضر در مبادلات مشتقه باز شده است اندازه گیری می کند. این متریک هم موقعیت های لانگ و هم موقعیت های کوتاه را به حساب می آورد.

وقتی ارزش معیار پایین است، به این معنی است که سرمایه گذاران در حال حاضر از اهرم زیادی استفاده نمی کنند. چنین مقادیری معمولاً منجر به نوسانات کم در قیمت بیت کوین می شود.

از سوی دیگر، مقادیر بالای اندیکاتور نشان می دهد که کاربران قراردادهای آتی در حال حاضر از مقدار بالایی از اهرم استفاده می کنند. این وضعیت می تواند منجر به نوسانات بالا در بازار شود زیرا نوسانات قیمتی بزرگ می تواند منجر به فشار انحلال شود.

مطالب مرتبط | Exchange Whale Ratio نشان می دهد که بیت کوین کاهش می یابد

اکنون نموداری وجود دارد که روند بهره باز بیت کوین را در سال گذشته نشان می دهد:

بهره باز بیت کوین

The indicator's value seems to be on the rise recently | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا می بینید، به نظر می رسد ارزش بهره باز بیت کوین در چند هفته گذشته در حال افزایش است.

مقدار دفعات قبلی که نشانگر مقادیر مشابه بالایی را نشان داده است، در نمودار مشخص کرده است. واضح است که در مقطعی پس از رسیدن به این مقادیر، متریک کاهش شدیدی داشته است.

کاهش ناگهانی سود باز نشان می دهد که الف فلاش اهرمی در آن زمان ها صورت گرفت. چنین فشاری زمانی اتفاق می‌افتد که انحلال‌ها در واکنش به نوسان قیمت بیت‌کوین با هم جمع می‌شوند.

در طول چنین رویدادهای اهرمی در دوره نمودار، به نظر می رسد قیمت کریپتو نیز در کنار آن سقوط کرده است. این به این معنی است که آن انحلال‌های قبلی عمدتاً شامل موقعیت‌های بلند مدت بود.

مطالب مرتبط | چرا چین استخراج بیت کوین را ممنوع کرد؟ در اینجا هفت نظریه پیشرو آورده شده است

از آنجایی که به نظر می رسد بازار در حال حاضر بیش از حد تحت تاثیر ارزش های بهره باز قرار دارد، ممکن است رویداد انحلال مشابهی در آینده نزدیک رخ دهد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 46.7 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 5 درصد کاهش داشته است. طی ماه گذشته، سکه 12 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

نمودار زیر روند قیمت بیت کوین را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

BTC's price seems to have struggled in the last few days | Source: BTCUSD on TradingView

در هفته گذشته، به نظر می رسد بیت کوین دوباره در محدوده 45 تا 50 هزار دلار شروع به تثبیت کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی سکه ممکن است از این حرکت جانبی فرار کند، اما اگر سود باز چیزی باشد، ممکن است به زودی یک رویداد انحلال رخ دهد.

Featured image from Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر