سولانا با یک حادثه شبکه دیگر برخورد کرد که باعث عملکرد ضعیف شد

طبق گزارش ها، سولانا در 4 ژانویه به مدت چهار ساعت آفلاین شد، اما Solana.Status نشان می دهد که هیچ مشکلی در شبکه وجود نداشته است.

بلاک چین سولانا در عرض چند ماه دچار سومین حادثه شد که شبکه را مسدود کرد و باعث شکست تراکنش‌ها شد و کاربران در این مورد بحث کردند که آیا این حمله توسط یک حمله DDos دیگر ایجاد شده است یا اینکه فقط مشکلات شبکه بوده است.

تعیین مقیاس و ماهیت این حادثه دشوار است، زیرا Coinbase، Wu Blockchain و Redditors گزارش دادند که یک حادثه باعث کندی شبکه و شکست تراکنش‌ها شده است. با این حال، آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه Solana، وجود DDoS در این مورد را رد کرد.

آخرین حادثه کمتر از یک ماه پس از حمله قبلی رخ می دهد که گزارش هایی را در پی داشت شبکه مسدود شده بود با ربات انبوه به دلیل دیگری پیشنهاد اولیه DEX (IDO) روی پلت فرم مبادله غیرمتمرکز رادیوم مبتنی بر سولانا.

به گفته Wu Blockchain، شبکه Solana در اوایل صبح روز 4 ژانویه به وقت UTC به مدت چهار ساعت در نتیجه یک حمله DDoS آشکار از کار افتاد. Solana.Status نشان می دهد که شبکه به طور کامل با 100٪ آپتایم در آن دوره عملیاتی شده است.

دیروز یک پست در گروه r/CryptoCurrency در Reddit نیز چندین اسکرین شات از کاربران Solana (SOL) را به اشتراک گذاشت که مشکلات مربوط به تراکنش های ناموفق SOL را در زمان DDoS بالقوه و خرابی شبکه گزارش کردند. کوین بیس نیز ارائه شده است یک گزارش حادثه در 24 ساعت گذشته در مورد “عملکرد ضعیف” شبکه Solana که منجر به برداشت ناموفق SOL در صرافی ارز دیجیتال شد.

کاربر u/Set1Less نوشت: «به همین دلیل است که شما از صفحه وضعیت خود یک سرویس برای نتیجه‌گیری استفاده نمی‌کنید، به خصوص اگر به عنوان یک بلاک چین غیرمتمرکز ظاهر شود، اما در واقع فقط یک پایگاه داده تجلیل شده است».

اما سایر کاربرانی که به پست r/CryptoCurrency در جامعه r/Solana پاسخ دادند، صحت این ادعاها را زیر سوال بردند و “NiftyMfti” اظهار داشت:

پس چرا به جای تکرار نظرات تصادفی افراد، نمودارها را نشان نمی دهید؟ یک حمله DDoS و خرابی در کاوشگرهای بلوک نشان داده شده است. من چنین علائمی نمی بینم ثابت کن اشتباه میکنم این قرار بود در کدام ساعت در کدام منطقه زمانی انجام شود؟»

یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه سولانا، یاکوونکو، اوایل امروز در توییتر چنین تکرار کرد و خاطرنشان کرد که مشکلات شبکه به DDoS مربوط نمی شود و فقط “درد تجاری سازی یک زمان اجرا جدید” است.

در یک جداگانه، مجزا یاکوونکو در تاپیک توییتر نیز اظهار داشت که «مدل هزینه برای محاسبه هنوز یک است [little] راه حل ساده و واقعی برای مقابله با این در 1.9 است، جایی که TX ها باید تمام منابعی را که از قبل استفاده می کنند مشخص کنند.

مربوط: برندگان و بازندگان برتر ارزهای دیجیتال در سال 2021

در مصاحبه ای با Cointelegraph در 22 دسامبر، آستین فدراسیون، رئیس ارتباطات در آزمایشگاه Solana گفت که توسعه دهندگان در حال حاضر در حال کار برای رسیدگی به مشکلات شبکه، به ویژه در رابطه با بهبود اندازه گیری تراکنش هستند.

زمان اجرا سولانا یک طراحی جدید است. از EVM استفاده نمی کند [Ethereum Virtual Machine] و هزاران نوآوری انجام شد تا اطمینان حاصل شود که کاربران ارزان‌ترین هزینه‌های ممکن را دارند، اما هنوز در زمان اجرا باید انجام شود.»

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس