رسمی است، امسال سال Binance Coin بود. دو راه در مورد آن وجود ندارد، BNB آن را در طول سال 2021 خرد کرد و خود را به عنوان سومین سکه محبوب تر در جهان از نظر ارزش بازار تثبیت کرد. با توجه به سال فوق‌العاده‌ای که آلت‌کوین‌ها داشتند، شاهکار کمی نیست. چندین سکه لحظه خود را در آفتاب سپری کردند و سرمایه، سرفصل ها و توجه را به خود جلب کردند. با این حال، هیچ کس به بایننس کوین نزدیک نشد.

عملکرد بایننس کوین 2021

Binance Coin's stellar performance | Source: The Weekly Update

مطابق با به روز رسانی هفتگی Arcane Research:

بیت کوین ممکن است در سال 2021 بازار سهام را شکست داده باشد، اما توسط سایر ارزهای ارز دیجیتال شده در گرد و غبار رها شده است. بایننس کوین (BNB) با 1344 درصد سود، بهترین عملکرد را در بین سه ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار دارد. اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس در سال 2021 رشد چشمگیری داشته است و بخشی از سهم بازار را از اتریوم گرفته است.

به همین دلیل است که آنها بایننس کوین را “برنده سال 2021” نامیدند و نکته آنها به خوبی گرفته شده است. با این حال، داستان چیزهای بیشتری وجود دارد. Binance به عنوان یک شرکت برای مدتی در آنجا در آب گرم بود. و اعتبار دهندگان خودشان زنجیره هوشمند Binance را منفجر کردند و چیزهایی از این قبیل گفتند: “به نظر نمی رسد هیچ فرآیند آزمایشی معقولی وجود داشته باشد. به نظر می رسد هر به روز رسانی اوضاع را بدتر می کند.”

بیایید سال پرفراز و نشیب اکوسیستم بایننس کوین را بررسی کنیم.

پروژه های بزرگ تصمیم گرفتند در زنجیره هوشمند Binance فعالیت کنند

قابل انکار نیست همانطور که The Weekly Update می گوید، “اتریوم موقعیت مسلم خود را به عنوان “یک و تنها” پلت فرم قرارداد هوشمند از دست داده است.” و بایننس با آن ارتباط زیادی دارد. یک پروژه بحث برانگیز از همان ابتدا، زنجیره هوشمند بایننس یک کلون متمرکز اتریوم نام گرفت. و نکته ای دارند. با این حال، با وجود اینکه تیم بایننس کد اتریوم را فورک کرد، اما همیشه با هدایت پروژه روبرو بودند.

در مستندات BSC، این تیم با وقاحت ادعا می‌کند که «زنجیره هوشمند بایننس از یک مدل توافقی به نام Proof of Staked Authority (PoSA) استفاده می‌کند. (…) این مدل اجماع می‌تواند از زمان بلوک کوتاه و هزینه‌های کم پشتیبانی کند و برای اجرا فقط به ۲۱ اعتباردهنده نیاز دارد. آن را با 11000 گره که طبق گزارش ها از اکوسیستم اتریوم پشتیبانی می کنند، مقایسه کنید.

همچنین، طرح آنها عملی شد و پروژه ها به آن هجوم آوردند:

«زنجیره هوشمند بایننس به صراحت برای حل افزایش هزینه‌های گاز اتریوم توسعه داده شد و تراکنش‌های سریع‌تر، مقیاس‌پذیر و ارزان‌تر را ارائه می‌دهد. در گذشته، چندین بلاک چین جایگزین تلاش کرده‌اند تا به «قاتل اتریوم» تبدیل شوند، اما نتوانسته‌اند در جلب علاقه پروژه جدید موفق شوند. با این حال، زنجیره هوشمند بایننس میزبان پروژه های بلاک چین، Defi و کریپتوهای متعددی است.

مشکلات و اتصال به بایننس کوین

با این حال، مانند مورد اتریوم، موفقیت با مشکلات مقیاس پذیری همراه بود. مجموعه ای از اعتبار سنجی ها به GitHub رفتند برای ایجاد نگرانی در مورد وضعیت شبکه و نحوه اجرای یک گره کامل هزینه به شدت افزایش یافته است. پوستر اصلی می‌گوید: «هیچ بازبینی کدی وجود ندارد، وصله‌ها به سادگی انجام می‌شوند، حتی در بیشتر موارد حتی بدون توضیح مناسب از کاری که انجام می‌دهند یا مشکلی را که می‌خواهند حل کنند».

OP متهم کرد: “من به ندرت دیده ام که چیزی تا این حد غیرحرفه ای انجام شود.” من گره های کامل زیادی دارم که در آنجا اجرا می شوند و اکنون همه آنها نمی توانند همگام شوند. هر یک از این سرورها برای من 800 دلار در ماه هزینه دارد (قبلاً فقط 200 دلار)، سپس شما به من گفتید که من به پهنای باند و دیسک سریع‌تری نیاز دارم که به این معنی است که هزینه‌ها مدام در حال افزایش است.

این چه ربطی به بایننس کوین دارد؟ همه چیز. به عنوان ارز بومی اکوسیستم بایننس، موفقیت BNB به موفقیت کل شبکه گره خورده است. بایننس هنوز شگفت‌انگیز است، اما آیا دارندگان بایننس کوین می‌توانند روی این موضوع در سال 2022 حساب کنند؟

نمودار قیمت BNBUSD برای 12/29/2021 - TradingView

BNB price chart for 12/29/2021 on Binance US | Source: BNB/USD on TradingView.com

اشتباه نکنید، بایننس کوین برنده 2021 شد

سالی پر از اکشن بود، اما بایننس کوین به آزمونی رسید. علاوه بر قیام اعتباردهنده ها، تیم Binance از این موارد نیز مراقبت کرد هک وام فلش و قیمت BNB را در طول سال افزایش داد. زمانی که CZ خودش تماس گرفت کارآفرینان دیگر برای ایجاد سکه های خود، NewsBTC صدای عقل بود:

بایننس نه تنها بزرگترین صرافی در جهان است. همچنین بیشترین فعالیت‌ها، ویژگی‌ها، کارها را دارد. BNB قدرت همه اینها را دارد. چند سکه از آن اکوسیستم عظیم پشتیبانی می کند؟ چند سکه دارای این تعداد موارد استفاده است؟ و بله، BNB زمانی که در اکوسیستم بایننس است، قدرت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و به آنها کمک می‌کند پول خود را ذخیره کنند. چند سکه دیگر می توانند کاری مشابه انجام دهند؟»

بیایید خودمان را شوخی نکنیم، بایننس کوین AKA BNB یک تکشاخ است. پروژه ای بی نظیر که بسیاری از کارها را به درستی انجام داد و سالی خارق العاده را به مؤمنان اولیه پاداش داد. افزایش 1344 درصدی قیمت چیزی نیست که هر روز شاهد آن باشیم. به بایننس کوین برای داشتن سال 2021 تبریک می‌گوییم.

Featured Image: Foundry on Pixabay | Charts by TradingView & The Weekly Update

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر