در پنج سال گذشته، اتریوم نه تنها سهم بازار قابل توجهی را از بیت کوین گرفته است، بلکه در همان دوره زمانی به طور مداوم رشد کرده است. در حالی که بیت کوین اکثریت تسلط بازار را برای طولانی ترین زمان حفظ کرده بود، مدت زیادی طول نکشیده است که آلتکوین ها برای سهم اکثریت بیایند. در واقع، در این سال، تسلط بر بازار بیت کوین کاهش 50٪.

همانطور که تسلط اتریوم بر بازار رشد کرده است، مهم است که ببینیم این ممکن است برای دارایی دیجیتال چه معنایی داشته باشد و چگونه ممکن است در آینده انجام شود. اتریوم بدون شک در سال جاری عملکردی باورنکردنی داشته است، اما آیا تسلط رو به رشد بازار نشان‌دهنده افزایش مستمر است؟

مطالب مرتبط | فقط در کریپتو: کروسانتی Web3 و NFT ها را برای ایلان ماسک توضیح می دهد

تسلط اتریوم در حال افزایش است

ارزش بازار اتریوم در نتیجه افزایش قیمتی که دارایی دیجیتال در سال جاری ثبت کرد، افزایش یافته بود. با تقریباً 500 میلیارد دلار، تنها در حدود نیمی از ارزش بازار بیت کوین باقی مانده است، اما به یکی از با ارزش ترین دارایی های جهان تبدیل شده است. به دنبال آن، سلطه آلتکوین بر بازار نیز افزایش یافته است زیرا پذیرش دارایی به سرعت رشد کرده است.

در عرض یک سال، تسلط این دارایی در بازار 10 درصد رشد کرده است و بیشتر سهم را از بیت کوین گرفته است. این نشان دهنده میزان رشد ارز دیجیتال و همچنین برخی پیامدهای بلندمدت بوده است.

نمودار قیمت اتریوم از TradingView.com

ETH trading at $3,918 | Source: ETHUSD on TradingView.com

همانطور که اتریوم همچنان چنین تسلط زیادی بر بازار دارد، جایگاه خود را به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال در فضا تثبیت می کند. با استفاده از موارد متعدد مانند DeFi و NFT، علاوه بر برنامه های کاربردی در دنیای واقعی، انتظار می رود که اتریوم همچنان سهم بیشتری از تسلط بر بازار را شاهد باشد.

معنای این موضوع برای آلتکوین بسیار ساده است. با این نوع پذیرش سریع تقاضای بیشتری به همراه خواهد داشت و از آنجایی که سوخت ETH همچنان به کاهش عرضه سکه در بازار ادامه می‌دهد، ارزش دارایی دیجیتال می‌تواند در ماه‌های آینده به بالاترین حد خود برسد.

آلت کوین ها کنترل بازار را در دست می گیرند

در اخیر گزارش از TradingPlatforms، مشخص شده است که آلتکوین ها تسلط بر بازار خود را در هفت سال گذشته سه برابر کرده اند. در یک مقطع، بیت کوین بیش از 90 درصد از سلطه بازار را حفظ کرد. با این حال، از آنجایی که آلت‌کوین‌های بیشتری مانند اتریوم به شهرت رسیده‌اند و با استقبال رو به رشدی مواجه شده‌اند، این تعداد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این گزارش بیان می‌کند که افزایش تسلط آلت‌کوین‌ها در نتیجه تغییر طرز فکر در مورد ارزهای دیجیتال بوده است. بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که بیت کوین در حال حاضر بیش از حد رشد کرده است و بسیار گران است و به همین دلیل، به دنبال چیزی هستند که آنها معتقدند “بیت کوین بعدی” است. این امر منجر به پذیرش آلتکوین ها به عنوان جایگزینی برای بیت کوین شده است.

مطالب مرتبط | تحلیلگر تحقیقات کریپتو قیمت اتریوم را در شش ماه به 9000 دلار می‌رساند

نویسنده همچنین خاطرنشان می‌کند که تسلط بیشتر بر بازار به معنای ارزش بازار بالاتر است، که به نوبه خود نقش مهمی در نحوه رتبه‌بندی یک ارز دیجیتال ایفا می‌کند. در این گزارش آمده است: سرمایه‌گذاران معمولاً به ارزش بازار نگاه می‌کنند تا تعیین کنند آیا یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری «ایمن» است یا خیر و «در اصل، نشان‌دهنده میزان پایداری دارایی است».

با توجه به این موضوع، اتریوم ممکن است به سمت پذیرش بالاتری پیش رود زیرا سرمایه‌گذاران بیشتری به تسلط آن در بازار به عنوان شاخصی از ثبات آن نگاه می‌کنند. این به تمایلات صعودی با نزدیک شدن به سال جدید اشاره دارد.

Featured image from ElevenNews, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر