صبر کنید و رویکرد را ببینید: 3/4 عرضه بیت کوین اکنون غیر نقدی است

طبق تحلیل‌های زنجیره‌ای Glassnode، حدود ۷۶ درصد از کل عرضه بیت‌کوین در گردش در حال حاضر نقدینگی ندارد.

بازارهای بیت کوین از ابتدای سال جاری در حال ادغام بوده اند، اما معیارهای زنجیره ای تصویر مثبت تری را به نمایش می گذارند، زیرا مقدار بیشتری از دارایی در حال تبدیل شدن به نقدینگی نیست.

ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode در گزارش هفتگی خود در 3 ژانویه به بررسی معیارهای عرضه بیت‌کوین پرداخته است تا دید بهتری از روندهای کلان بلندمدت داشته باشد.

در یافته ها نشان داد که اگرچه این دارایی تا کنون در سال جاری به صورت جانبی معامله شده است، بیت کوین بیشتری نقدینگی نشده است. شتابی در رشد عرضه غیرنقد وجود داشته است که اکنون بیش از سه چهارم یا 76 درصد از کل عرضه در گردش را شامل می شود.

Glassnode عدم نقدینگی را زمانی تعریف می کند که بیت کوین به کیف پولی بدون سابقه خرج کردن منتقل می شود. بیت کوین عرضه مایع، که 24 درصد از کل را تشکیل می دهد، در کیف پول هایی است که به طور منظم خرج می کنند یا معامله می کنند مانند صرافی ها و کیف پول های داغ.

ما می‌توانیم ببینیم که طی ماه‌های پایانی سال 2021، حتی با اصلاح قیمت‌ها، سرعت سکه‌ها از مایع به کیف پول‌های غیرنقدی افزایش یافته است.»

ارقام نشان می دهد که بیت کوین بیشتری در حال انتقال به فضای ذخیره سازی است که نشان دهنده یک افزایش عادات هولینگ و انباشت. کاهش عرضه بسیار نقدینگی همچنین نشان می‌دهد که ممکن است در آینده نزدیک یک رویداد فروش عمده یا تسلیم رخ ندهد.

عرضه مایع و غیر مایع BTC به عنوان درصدی از کل: Glassnode

محققان به این نتیجه رسیدند که این شرایط نشان‌دهنده «واگرایی بین آنچه که به نظر می‌رسد پویایی عرضه سازنده در زنجیره است، در مقایسه با اقدام قیمت نزولی به خنثی».

مربوط: تنها 1.3 میلیون بیت کوین در صرافی های ارز دیجیتال در گردش باقی مانده است

در همین گزارش، گلس‌نود اعلام کرد که کل عرضه‌های نگه‌داشته شده توسط دارندگان بلندمدت طی یک ماه گذشته یا بیشتر کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت خرج کردن یا فروش سکه را متوقف کرده‌اند و در این مرحله به مالک یا حتی انباشته تبدیل شده‌اند. این نتیجه گیری می کند: “این یک دیدگاه سازنده دیگر از اعتقاد بازار را ارائه می دهد.”

عرضه فعلی درازمدت 13.35 میلیون بیت کوین است که تنها 1.1 درصد از اوج اکتبر 13.5 میلیون سکه. Glassnode این دارندگان بلندمدت (LTH) را به عنوان کیف پول یا حساب هایی تعریف می کند که بیت کوین خود را بیش از 155 روز نگه داشته اند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس