بیت کوین (BTC) بار دیگر روند صعودی خود را نشان داد تکانه با صعود از مرز 38000 دلار. با رهایی از محدوده معاملاتی اخیر بین 36500 تا 37500 دلار، BTC در حال حاضر با قیمت 38100 دلار معامله می شود که اندکی کمتر از بالاترین رقم سالانه 38400 دلاری که در روز جمعه 24 نوامبر به دست آمد. با این حال، این تنها یکی از بسیاری است نقاط عطف بیت کوین در طول رشد مجدد صعودی خود به موفقیت هایی دست یافته است.

بیت کوین به رکورد جدید بسته شدن ۵۲ هفته ای دست یافت

با توجه بیت کوین برای شرکت تجارت ارز دیجیتال The Birb Nest، رکورد بسته شدن 52 هفته ای جدید را با اختلاف کمی ثبت کرده است و برای چهار هفته متوالی بالای 32000 دلار نگه داشته است که نشان دهنده قدرت ادامه روند صعودی است.

بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت، عملکرد مشاهده شده با اصول تئوری موج الیوت مطابقت دارد و نشان دهنده حضور موج سوم در جریان است. تجارت سودآور.

نکته قابل توجه، از پنج موجی که در تئوری ذکر شده است، سومین موج ضربه ای یک عنصر بصری فریبنده و حیاتی از الگوی کلی است.

دومین و سومین حرکت تئوری موج الیوت BTC در نمودار روزانه. منبع: BTCUSDT در TradingView.com

به دنبال فاز تثبیت موج دوم که بیت کوین بین ماه های آگوست و اکتبر تجربه کرد، همانطور که در نمودار 1 روزه BTC در بالا مشاهده می شود، ظهور موج سوم با شکستی مشخص می شود که اقدام قیمت را مطابق با روند غالب هدایت می کند.

به طور خاص، این موج به دلیل ماهیت گسترده خود شناخته شده است، که اغلب از طول موج اول فراتر می رود، که در ابتدای ژانویه 2023 برای BTC آغاز شد.

موج سوم نسبت به طول موج اولیه گسترش قابل توجهی را نشان می دهد که معمولاً به سطح فیبوناچی 161.8 درصد می رسد. به عبارت ساده تر، موج سوم را می توان به عنوان یک پسوند فیبوناچی 161.8٪ از موج اول تفسیر کرد.

سطوح پشتیبانی جامد چشم انداز مثبت بیت کوین را تقویت می کند

به گفته The Birb Nest، تحلیل بر اساس اندیکاتور مهم از حرکت بازار بیت کوین حمایت بیشتری می کنند. میانگین متحرک 200 هفته ای (MA) در 29130 دلار و میانگین متحرک 50 هفته ای در 27450 دلار به عنوان سطوح حمایتی مستحکم عمل می کنند که باعث تقویت چشم انداز مثبت برای ارز دیجیتال

علاوه بر این، ضریب همبستگی بیت کوین به 0.75 افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش همگامی با عملکرد S&P 500 است. این همبستگی را می توان به عنوان یک علامت مثبت در نظر گرفت، به ویژه زمانی که S&P 500 و نزدک وارد استراتژی “بهترین ماه” خود می شوند، که از لحاظ تاریخی چنین بوده است. با سود بازار همراه بوده است.

علاوه بر این، این شرکت معتقد است که پیش‌بینی رویداد آینده نصف شدن بیت‌کوین و تایید احتمالی یک صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) به علاقه سرمایه‌گذاران دامن می‌زند. این عوامل به پتانسیل های بیشتر اشاره می کنند رونق بازار و چشم انداز خوش بینانه ای را برای آینده بیت کوین ارائه کنید.

باید دید که آیا حرکت صعودی فعلی حفظ خواهد شد و آیا بیت کوین می تواند بالای 38000 دلار تثبیت شود و سطح 40000 دلاری را که هنوز در سال 2023 به آن نرسیده است را هدف قرار دهد.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر