داده های زنجیره ای نشان می دهد که عرضه بیت کوین در سود به دنبال آخرین سقوط قیمت دارایی به سطح 65000 دلار کاهش یافته است.

سود عرضه بیت کوین اکنون به حدود 90 درصد کاهش یافته است

همانطور که تحلیلگر جیمز ون استراتن در یک پست در X، حدود 10 درصد از عرضه بیت کوین اکنون در حالت از دست دادن است. شاخص روی زنجیره مورد علاقه در اینجا “درصد عرضه در سود“، که درصدی از کل عرضه بیت کوین در گردش را که دارای یک سود غیر واقعی است، ردیابی می کند.

این معیار با مرور تاریخچه بلاک چین هر سکه در گردش برای مشاهده قیمتی که آخرین بار با آن منتقل شده است کار می کند. با فرض اینکه این تراکنش قبلی شامل تغییر دست باشد، قیمت در لحظه خود به عنوان مبنای هزینه برای سکه عمل می کند.

سکه‌هایی که مبنای هزینه کمتری از قیمت نقدی فعلی ارز دیجیتال دارند، طبیعتاً دارای سود هستند و به این ترتیب، تحت عرضه در سود محاسبه می‌شوند.

درصد عرضه در سود تمام این سکه ها را جمع می کند و محاسبه می کند که چه بخشی از کل عرضه را تشکیل می دهند. معیار مخالف، درصد عرضه در زیان، سکه هایی را که این شرط را برآورده نمی کنند جمع می کند.

از آنجایی که مجموع عرضه در گردش باید تا 100% جمع شود، درصد عرضه در ضرر را می توان با کم کردن ارزش آن از 100 از درصد عرضه در سود استنتاج کرد.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند درصد عرضه در سود بیت کوین را در چند ماه گذشته نشان می دهد:

Looks like the value of the metric has taken a plunge in recent days | Source: @jvs_btc on X

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، سود درصد عرضه بیت کوین اخیرا با کاهش شدید قیمت ارز دیجیتال مواجه شده است.

ارزش این اندیکاتور به حدود 90 درصد کاهش یافته است، به این معنی که در حال حاضر حدود 10 درصد از عرضه ضرر دارد. نمودار نشان می دهد که آخرین باری که این معیار به این سطوح رسیده است در 22 مارس بوده است. جالب اینجاست که این دارایی نیز در آن زمان کف خود را پیدا کرد.

پیش از این، درصد عرضه در سود به سمت مرز 100 درصد پیش رفته بود که نتیجه طبیعی تعیین قیمت بود. بالاترین رکورد جدید (ATH)، از آنجایی که در اوج های تازه، تمام عرضه باید از حالت قرمز خارج شود.

به طور کلی، سرمایه گذاران در سود بیشتر احتمال دارد سکه های خود را بفروشند، بنابراین اگر بسیاری از آنها سود کسب کنند، احتمال فروش انبوه افزایش می یابد. به همین دلیل، سطوح بالای درصد عرضه در سود اغلب منجر به بالا آمدن آن شده است.

به طور مشابه، زمانی که سطوح سودآوری سرمایه‌گذار نسبتاً پایین می‌آید، احتمال سقوط بیشتر می‌شود. ارزش فعلی 90% هنوز بسیار بالا است، اما این امر در طول دوره های صعودی غیرعادی نیست، زیرا تقاضای زیادی وجود دارد و ATH ها در حال بررسی هستند.

این واقعیت که سودآوری در مقایسه با سطوح قبلی کاهش یافته است، ممکن است برای شانس این رالی برای ادامه یافتن، درست مانند ماه گذشته، سازنده باشد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در حدود 65700 دلار معامله می شود که بیش از 5 درصد در هفته گذشته کاهش داشته است.

نمودار قیمت بیت کوین

The price of the asset seems to have been tumbling down over the past couple of days | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Shutterstock.com، Glassnode.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر