در بازاری که تحت سلطه خوش بینی پیرامون افزایش قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) است، توکن غیر قابل تعویض بازار (NFT) کاهش محبوبیت داشته است. NFT ها، که شامل آثار هنری دیجیتال و کلکسیون های ضبط شده بر روی بلاک چین هستند، اخیراً جذابیت قابل توجهی را از دست داده اند.

به گزارش بلومبرگ گزارش، جستجوهای Google برای NFT به پایین ترین سطح خود از سال 2021 رسیده است، زمانی که این توکن ها برای اولین بار توجه جریان اصلی را به خود جلب کردند.

مجموعه‌های محبوب NFT کاهش شدید قیمت را تجربه می‌کنند

کاهش قابل توجه در فروش، چالش های بازار NFT را بیشتر نشان می دهد. محقق DappRadar نشان می دهد که NFT فروش کاهش یافته است در پنج ماهه نخست امسال بیش از شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 8.5 میلیارد دلار رسید.

این کاهش شدیداً با اوج صنعت در ژانویه 2022 مقایسه می شود، زمانی که فروش چشمگیر 17.2 میلیارد دلاری NFT در یک ماه به ثبت رسید.

خواندن مرتبط

این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که احساسات پیرامون NFT ها در ماه گذشته زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اقداماتی را برای تصویب آغاز کرد، افزایش یافت. صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) سرمایه گذاری مستقیم در اتریوم.

در پیش‌بینی این تأیید، برخی از سرمایه‌گذاران طبق گزارش‌ها شروع به تخصیص مجدد سرمایه‌گذاری‌های خود به ETH در حالی که از NFTs خارج می‌کردند، کردند.

Nicolas Lallement، یکی از بنیانگذاران ردیاب داده NFT NFT Price Floor، توضیح می دهد که چرخش سرمایه در بازارهای ارز دیجیتال رایج است و اتریوم احتمالاً به جذب و جذب ادامه می دهد. سرمایه بازار، منجر به کاهش قیمت برای سایر دارایی ها مانند NFT می شود.

امسال، بسیاری از مجموعه های محبوب NFT کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کردند. NFT Price Floor گزارش می دهد که قیمت این مجموعه ها از سال تا به امروز بین 40 تا 50 درصد کاهش یافته است. کریپتوPunks، مجموعه ای که در شبکه اتریوم ساخته شده است، در حدود سال 2021 معامله می شود و نسبت به پایین ترین سطح خود در سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است.

به طور مشابه، مجموعه‌هایی مانند Bored Ape Yacht Club (BAYC) و Chromie Squiggle شاهد کاهش قیمت‌هایشان بر اساس اتریوم بوده‌اند و تقریباً به نصف پایین‌ترین سطح سال گذشته رسیده‌اند.

تصحیح بازار بافندگی

دانیل ماگارد، گردآورنده NFT، تأیید می‌کند که اکثر مجموعه‌های NFT همچنان رو به کاهش یا راکد باقی می‌مانند. اوج سرخوشی در سال 2021 مشاهده شد. Maegaard اخیراً چندین NFT با تراشه آبی فروخته است، از جمله آثار هنرمندان دیجیتال XCOPY، Hackatao، و Coldie.

در حالی که برخی از مجموعه‌های هنری NFT، مانند XCOPY، بازدهی مثبتی را در ۹۰ روز گذشته به ثبت رسانده‌اند، Lallement می‌گوید که روند کلی به اصلاح بازار اشاره دارد.

خواندن مرتبط

در میان چالش‌هایی که بازار NFT با آن مواجه است، یکی از پلتفرم‌هایی که انعطاف‌پذیری نشان داده است، بازار NFT، Magic Eden است. به گفته سارا گرگلاس، تحلیلگر DappRadar، این پلتفرم با افزایش فعالیت معاملاتی در پلتفرم آن، سهم بازار را به دست آورده است. اگر چه Magic Eden ضبط کرد رکورد حجم در ماه آوریل، فعالیت تجاری از آن زمان کاهش یافته است.

در مجموع، وضعیت فعلی بازار توکن غیرقابل تعویض نشان دهنده کاهش محبوبیت و قیمت است. در حالی که برخی از مجموعه های فردی بازدهی مثبتی را نشان داده اند، احساسات کلی بازار حاکی از ادامه اصلاح بازار NFT است.

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت ETH در حال کاهش است. منبع: ETHUSD در TradingView.com

در زمان نگارش این مقاله، ETH با افت شدید 5 درصدی در 24 ساعت گذشته و بیش از 8 درصدی در هفت روز گذشته، به دنبال پیشروی بیت کوین با 3480 دلار معامله می شد.

تصویر برجسته از DALL-E، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر