مخترع اتریوم ویتالیک بوترین، همانطور که از طریق حساب شخصی خود نامیده بود، از یک دوره خواب زمستانی خود تحمیلی در توییتر خارج شده است. بوترین در اولین پست خود در سال 2022 بررسی شده برخی از ایده‌ها، پیشنهادها و اندیشه‌های این دهه گذشته برای یافتن اینکه آیا او همان موقعیتی را که در اولین صحبتش درباره آنها صحبت می‌کرد حفظ می‌کند یا خیر.

مطالب مرتبط | TA: اتریوم نشانه های اولیه رالی تازه را نشان می دهد، اما 100 SMA مهم آن است

مخترع اتریوم بیش از 10 ایده را فهرست کرده است که بسیاری از آنها منبعی برای بحث در میان جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. بوترین «طوفان کوچک توییتی» خود را با بیت کوین آغاز کرد، پروژه ای که در مراحل اولیه آن بسیار فعال بود.

در سال 2013، بوترین مقاله ای منتشر کرد که در مورد ظرفیت بیت کوین برای کمک به افرادی که از تورم رنج می برند و سیاست پولی بانک مرکزی در مکان هایی مانند ایران و آرژانتین صحبت می کرد. در آن زمان، مخترع اتریوم گفت که این ارز دیجیتال قادر به ارائه مهلت است، اما به دلیل «بین المللی بودن» و نه عرضه محدود آن.

از این نظر، او افزایش استیبل کوین ها و دارایی ها را با نوسان کمتری نسبت به بیت کوین در چنین مکان هایی پیش بینی کرد. حالا گفت:

من در واقع به آرژانتین رفتم! حکم من: به طور کلی درست است. پذیرش ارزهای دیجیتال زیاد است، اما پذیرش استیبل کوین واقعاً بالاست. بسیاری از مشاغل در USDT فعالیت می کنند. البته، اگر USD خودش شروع به بروز مشکلات بیشتری کند، ممکن است تغییر کند.

علاوه بر این، بوترین موضع خود را در مورد مقررات بازبینی کرد. تقریباً همزمان با انتشار مقاله خود در مورد عرضه بیت کوین، در مورد پتانسیل این ارز دیجیتال برای «مقاومت در برابر دولت ها» و دور زدن مقررات نوشت.

در حال حاضر، بوترین معتقد است صنعت کریپتو باید از ترکیبی از استحکام فناوری استفاده کند، مشروعیت عمومی و تمرکززدایی در دیگران به “شکوفایی”. جایگزین، یک محیط کاملاً خصمانه، می‌تواند بیت‌کوین و هر ارز دیجیتال دیگری را دچار رکود کند.

در مقابل، مخترع اتریوم اعتراف کرد که در سال 2015 برآورد او از زمانی که این ارز دیجیتال می‌توانست به یک اثبات سهام (PoS) مهاجرت کند، نادرست بود. در آن زمان، بوترین انتظار داشت که اتریوم در 6 ماه یا یک سال تغییر کند.

با استقرار Beacon Chain، بلاک چین PoS که از Eth 2.0 پشتیبانی می کند، که در سال 2020 انجام شد، مهاجرت بسیار طولانی تر شد. بوترین گفت:

پیش بینی من از سال 2015 از زمانی که ما PoS و اشتراک گذاری را دریافت خواهیم کرد. راستش اینها خیلی اشتباه بود و ارزش خندیدن داشت (…)

چگونه اتریوم و توسعه دهندگان آن در یک دهه تکامل یافته اند

از این نظر، بوترین اعتراف کرد که «پیچیدگی توسعه نرم‌افزار» را دست‌کم گرفته و ایده‌های سال 2014 خود را به‌عنوان «بیش از حد پیچیده» طبقه‌بندی کرده است. او اضافه کرد:

امروزه تیم تحقیقاتی اتریوم برای سادگی ارزش بسیار بیشتری قائل است – هم سادگی طراحی نهایی *و* سادگی مسیر رسیدن به آنجا. قدردانی بیشتر از سازش های عملی.

با همان لحن بقیه تاپیک توییتر خود، جایی که بوترین شفافیت و ظرفیت پذیرش اشتباهات را نشان داد، به ازدحام و هزینه های بالای تراکنش پرداخت که بر بلاک چین اتریوم تأثیر گذاشته است. در سال 2017، بوترین به قول معروفی گفت که «اینترنت پول» باید بتواند تراکنش های ارزان را پردازش کند.

بوترین ادعا می کند که این یکی از اهداف این بلاک چین است. بنابراین، چرا “ما زمان زیادی را صرف کار روی مقیاس پذیری می کنیم”.

بوترین همچنین اعتراف کرد که در مورد بیت کوین کش اشتباه کرده است و این ارز دیجیتال را شکست خورده خواند. او همچنین اعتراف کرد که نسبت به آن احساس “غرور” می کند پیشنهادهایی برای ایجاد Uniswap یا به طور خاص تر صرافی های غیرمتمرکز در این شبکه، و بسیاری از موارد استفاده دیگر برای اتریوم که “اساسا DeFi را پیش بینی می کردند”.

به این معنا، او تجربیات خود را در طول یک دهه با فراخوانی «ساده لوحی» اولیه و عدم قدردانی از چالش‌هایی که از اداره سازمان‌های بزرگ با سیاست و فرهنگ پیچیده ناشی می‌شود، خلاصه کرد.

مطالب مرتبط | سیگنال صعودی؟ تسلط بر بازار اتریوم بالای 20 درصد است

در زمان انتشار، ETH با حرکت جانبی در روز گذشته با 3775 دلار معامله شد.

اتریوم ETH ETHUSD
ETH در نمودار 4 ساعته به طرفین حرکت می کند. منبع: ETHUSD Tradingview



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر