بازار کریپتو امروز شاهد سقوط بوده است و به نظر می‌رسد که کاربران رسانه‌های اجتماعی با فراخوانی برای خرید این «افت» واکنش نشان داده‌اند.

سکه ها در سرتاسر بخش کریپتو امروز در وضعیت قرمز قرار دارند

طبق داده های شرکت تحلیل زنجیره ای Santiment، در رسانه های اجتماعی اشاره به “خرید شیب” افزایش یافته است آخرین غلتک که بازار کریپتو تجربه کرده است.

شاخص مربوطه در اینجا “حجم اجتماعی“، که تعداد پست‌ها/رشته‌ها/پیام‌های منحصربه‌فرد را در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی که موضوع خاصی را ذکر می‌کنند، پیگیری می‌کند.

این معیار، خود پست‌ها را به‌جای ذکرها شمارش می‌کند، زیرا این روش نمایش دقیق‌تری از رفتار در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک کل ارائه می‌دهد.

دو سناریو را در نظر بگیرید: یکی که در آن تعداد زیادی منشن در چند پست اتفاق می‌افتد و دیگری که در آن منشن‌ها نیز انجام می‌شوند اما در تعداد زیادی از پست‌ها پخش می‌شوند.

در مورد اول، بحث به گروه خاصی از کاربران محدود می شود، اما با توجه به ذکرها، این مورد به همان اندازه که مورد دوم در مورد موضوع مورد توجه قرار می گیرد در حالی که اینطور نیست.

اکنون، برای اینکه بفهمید آیا «خرید کاهش قیمت» در بین سرمایه‌گذاران کریپتو مورد توجه قرار گرفته است، کاری که Santiment انجام داده است این است که ابتدا حجم اجتماعی کریپتو را فیلتر کرده و سپس در این پست‌ها برای ذکر عبارات مرتبط با این ایده جستجو کنید.

در اینجا نموداری وجود دارد که روند حجم اجتماعی این موضوع را در ماه گذشته نشان می دهد:

The value of the metric appears to have spiked recently | Source: Santiment on X

این نمودار نشان می دهد که حجم اجتماعی کریپتو برای عبارات مربوط به “خرید کاهش” پس از این سقوط در بازار افزایش یافته است. در همین نمودار، شرکت تحلیلی نیز ضمیمه “سلطه اجتماعیداده ها، که ردیابی چند درصد از این بحث ها را حفظ می کند.

تسلط اجتماعی نیز اخیراً افزایش یافته است و در اوج این افزایش، به نظر می‌رسد که این معیار حدود 0.7 را در نظر گرفته است، که به این معنی است که 0.7٪ از کل بحث‌های مربوط به بخش کریپتو این موضوع را شامل می‌شود.

Santiment خاطرنشان می کند: “کریپتو سریع ترین افت خود را در 4 ماه گذشته تجربه کرده است زیرا بازارها اصلاح شده اند و نگرانی های ملایم معامله گران را ایجاد کرده اند.” سطح بالایی از تماس‌های buythedip وجود دارد، که معمولاً به این معنی است که در این قیمت‌های پایین کمی اشتیاق و FOMO وجود دارد.

در حالی که بازار نسبت به این سقوط خوش بین است، خوش بینی بیش از حد در مورد چیزهایی مانند “پایین” از نظر تاریخی عملاً برای قیمت دارایی ها نتیجه معکوس داشته است. بنابراین، این اشاره‌ها نشانه‌ای نیست که بیت‌کوین و سایرین با کاهش خود به پایان رسیده‌اند و احتمالاً موارد بیشتری در راه است.

قیمت بیت کوین

بیت کوین در طول سقوط اولیه خود به زیر مرز 41000 دلار رسیده بود، اما طولی نکشید که به سمت قیمت فعلی بهبود یافت.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the value of the asset has plunged | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از iStock.com، نمودارها از TradingView.com، Santiment.net

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر