بر اساس قوانین سختگیرانه جدید امارات متحده عربی که برای محافظت از مردم در برابر کلاهبرداری مالی طراحی شده است، مجرمان سایبری که کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال را به صورت آنلاین ترویج می کنند، با پنج سال زندان و جریمه تا سقف 272 میلیون دلار روبرو هستند.

کلاهبرداران ارز دیجیتال به 5 سال زندان محکوم می شوند

مروج کلاهبرداری های آنلاین ارزهای دیجیتال در حال حاضر خطر طبق مقررات جدید امنیت اینترنتی امارات متحده عربی که از 2 ژانویه 2022 اجرایی می شود، ممکن است به پنج سال زندان و حداکثر جریمه تقریباً 270000 دلاری محکوم شود.

این سرکوب ماه گذشته به عنوان بخشی از سلسله اصلاحات گسترده حقوقی رئیس جمهور شیخ خلیفه اعلام شد.

قانون جدید قوانین جرایم سایبری موجود در کشور را گسترش می‌دهد تا شامل ترویج طرح‌های ارز دیجیتال سرکشی شود که توسط مقامات امارات به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

علیرغم این واقعیت که بسیاری از کشورها به طور مرتب در این زمینه هشدار می دهند، اما دولت امارات تصمیم گرفته است با اعمال مجازات های سنگین برای متخلفان از این قانون گامی فراتر بردارد. مجرمان سایبری که کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال را در اینترنت ترویج می کنند، تا 5 سال زندان و جریمه تا 1 میلیون DH (272259 دلار) در معرض خطر هستند، زیرا دولت این کشور مقررات خود را برای محافظت از ساکنان در برابر کلاهبرداری سایبری تقویت کرده است.

دکتر حسن الهیس، از طرفداران الرواد، که موارد جدید را تشریح کرد، گفت: «طبق ماده 48، ارسال آگهی های گمراه کننده یا داده های نادرست آنلاین در مورد یک محصول خاص با مجازات زندان و/یا جریمه بین 20000 تا 500000 درهم محکوم خواهد شد. قانون مقابله با کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال

همان مجازات برای افرادی اعمال می‌شود که ارزهای ارز دیجیتال‌شده را که توسط مقامات کشور به رسمیت شناخته نشده تبلیغ می‌کنند.»

بیت کوین امارات متحده عربی

BTC/USD float above $50k post-xmas. Source: TradingView

مقاله مرتبط | مدیرعامل Bittrex Global اعلام کرد که دبی از گسترش بازار ارزهای دیجیتال سود خواهد برد.

شهروندان امارات در سال جاری با کلاهبرداری های ارز دیجیتال شده روبرو شدند

علیرغم مقررات قوی و فضای دوستدار ارز دیجیتال، شهروندان امارات همچنان قربانی جرایم مالی هستند. در واقع، در نیمه اول سال 2021، مصرف کنندگان تنها در دبی حدود 80 میلیون DH را در صدها کلاهبرداری از این دست از دست دادند. پلیس امارات متحده عربی با صدور هشدارهایی به مردم در مورد تجارت جعلی ارزهای دیجیتال و طرح های سودآور پاسخ داد.

با احترام، دبی سکه یکی از پیچیده ترین کلاهبرداری های فیشینگ بود که شهر باید با آن مقابله کند. دارایی دیجیتال به عنوان دارای پشتوانه دولتی به بازار عرضه شد و سرمایه گذاران از این فرصت استفاده کردند و باعث شد ارزش آن در مدت زمان کوتاهی سر به فلک بکشد.

دیگران چندان خوش شانس نبوده اند، زیرا 9 نفر از این کشور در اوایل این ماه به دلیل کلاهبرداری از مردم از 18 میلیون DH از طریق یک طرح تجارت بیت کوین سریع به ثروتمند شدن، به ده سال زندان محکوم شدند.

وقتی صحبت از ایجاد یک چارچوب ارز دیجیتال جامع و فراگیر می شود، امارات متحده عربی در خط مقدم است. مرکز تجارت جهانی دبی اعلام شد هم یک منطقه ارز دیجیتال جامع و هم یک رگولاتور در اوایل این ماه، به آن اجازه می‌دهد تا هاب عظیمی برای گسترش این بخش ایجاد کند.

مقالات مرتبط | مقامات یک مرد اهل اوهایو را به دلیل کلاهبرداری 30 میلیون دلاری در یک کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال زندانی می کنند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر