در اخیر تحلیل و بررسیجیمز کوتس، تحلیلگر ارشد کریپتو در Realvision، یک چرخش بالقوه صعودی در آینده نزدیک بیت کوین را نشان داد و تغییر پیش بینی شده را به تغییرات در معیارهای نقدینگی جهانی، به ویژه شاخص عرضه پول جهانی (M2) که به طور گسترده به عنوان مهم ترین کاتالیزور قیمت در نظر گرفته می شود، نسبت داد. کوتس این پیش بینی را در موضوعی در X توضیح داد، جایی که او رابطه بین شاخص های اصلی اقتصادی و چرخه های قیمت بیت کوین را بررسی کرد.

عرضه جهانی پول و ارتباط آن با بیت کوین

تجزیه و تحلیل Coutts با مجموع پول M2 آغاز می شود که شامل پول نقد، سپرده های چک و به راحتی قابل تبدیل نزدیک به پول است. او این مجموع ها را در 12 اقتصاد بزرگ دنبال می کند که همگی بر اساس دلار تنظیم شده اند. او پیشنهاد می‌کند که این معیار برای درک جریان‌های نقدینگی در سیستم مالی جهانی فیات و اعتبار محور است. به گفته Coutts، ” سهام پول اغلب در یک جهت حرکت می کند، با افت قابل توجهی مانند آنچه در سال 2022 مشاهده شد، نادر و معمولا مختصر است.”

خواندن مرتبط

در حال حاضر، جهانی M2 خنثی است، اما کوتس تغییرات قریب‌الوقوع را پیش‌بینی می‌کند: «دریای قرمز در سراسر داشبورد کلان و نقدینگی من وجود دارد، اما نشانه‌هایی ظاهر می‌شوند که این وضعیت در شرف تغییر است. جهانی M2 مهم مرحله بعدی چرخه را به دلیل همبستگی بالا با چرخه های صعودی BTC دلاری در اختیار دارد.

نرخ تغییر در عرضه پول M2 از ارزش اسمی آن بحرانی تر است. کوتس خاطرنشان کرد: نمودار آنچه را که جدول عملکرد MSI ما نشان می دهد تأیید می کند: بیت کوین معمولاً با تغییر در حرکت M2 حرکت می کند. او توضیح داد که علیرغم اینکه شاخص عرضه جهانی پول MSI در یک روند صعودی قرار دارد، حرکت حرکتی کند باقی می ماند و MSI خنثی را حفظ می کند. برای تغییر به یک سیگنال صعودی MSI، افزایش حرکت ضروری است که به ترکیبی از کاهش ارزش دلار، گسترش اعتبار و افزایش صدور بدهی دولت نیاز دارد.

Coutts به نقش حیاتی شرایط اعتبار اشاره کرد، همانطور که توسط اسپرد اوراق قرضه شرکتی (BBB/Baa) در مقایسه با 10 سال ایالات متحده مشهود است. بازدهی خزانه، که در طول تاریخ با تغییرات قابل توجهی در چرخه بیت کوین همسو بوده اند. او گفت: «این اسپردها در حال حاضر در حال کاهش هستند و نشان می‌دهد که شرکت‌ها علیرغم نرخ‌های بهره بالای ناشی از افزایش رکورد در سال‌های 2022 و 2023، موفق به انتشار و کاهش بدهی می‌شوند.

خواندن مرتبط

Coutts با استفاده از نشانگر روند آفتاب پرست در شاخص اسپرد شرکتی، یک استراتژی را پیشنهاد می کند: “بیت کوین طولانی زمانی که شاخص روند نزولی (قرمز) را نشان می دهد و برای تغییر روند بالقوه (سبز شدن) هوشیار باشید.”

نقش دلار و چشم انداز آینده

مهم این چرخه، به گفته کوتس، این است رفتار DXY (شاخص دلار)، که دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای خارجی اندازه گیری می کند. «دلار محدود به محدوده است. شکستن به زیر 101 سوخت موشک برای بیت کوین خواهد بود.

کوتس همچنین به وضعیت بدهی ایالات متحده اشاره کرد و نشان داد که بدون تغییر محافظه کارانه در کنگره که از مسئولیت مالی حمایت می کند، احتمالاً هزینه های کسری بیشتری در افق وجود دارد که می تواند بر شرایط نقدینگی مطلوب برای بیت کوین تأثیر بگذارد.

Coutts با احتیاط آمیخته با خوش‌بینی به پایان رسید: «در حالی که چارچوب من به 2/3 اندیکاتور MSI نیاز دارد تا صعودی شود تا بادهای مخالف کلان به بادهای انتهایی تبدیل شوند، اقدام قیمت بیت کوین احتمالاً قبل از واکنش اکثر اندیکاتورها، این انحراف را در ماکرو استشمام خواهد کرد.»

تجزیه و تحلیل او نشان می دهد که اگر بیت کوین به بالاترین حد خود برسد، شرط بندی علیه آن غیرعاقلانه خواهد بود، زیرا پیش بینی می شود در این چرخه به 150000 دلار صعود کند. DXY مهم چرخه بیت کوین را در اختیار دارد زیرا در زمان واقعی بر حسب انتظارات نقدینگی به میلیون تن قیمت گذاری می شود. و نقدینگی در راه است. سطح 101/102 را در DXY تماشا کنید، اگر شکسته شود، باید 150 هزار دلار بیت کوین در این چرخه ببینیم. متذکر شد.

در زمان انتشار، BTC با قیمت 66090 دلار معامله شد.

قیمت بیت کوین دوباره از 66000 دلار گذشت، 1 روزه | منبع: BTCUSD در TradingView.com

تصویر برجسته ایجاد شده با DALL·E، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر