اخیراً پس از معرفی برخی از محبوب‌ترین بازی‌های این پلتفرم، یک بازی کلیک‌کننده در استیم به بحث و گفتگو تبدیل شد. «Banana» به دلیل جوایز NFT مانند خود که می‌توانند با قیمت بیش از 1000 دلار در بازار Steam به فروش برسند، هیجان‌انگیز شد. با این حال، پدیده کلیک کردن، بحثی را در میان اعضای جامعه کریپتو در مورد وضعیت بازی های کریپتو و وب 3 ایجاد کرده است.

خواندن مرتبط

Peeling Steam's Clicker Game Sensation

Banana یک بازی مستقل در استیم است که شامل کلیک کردن روی تصویر یک موز برای دریافت جوایز است. اگرچه اولین در نوع خود نیست، اما بازیکنان آن پاداش دریافت می کنند موز دیجیتال هر چند ساعت یکبار جوایز می توانند از موز معمولی به ارزش یک پنی تا موز کمیاب که تا 1300 دلار فروخته می شود، باشد.

این بازی رایگان پس از اینکه از برخی از محبوب ترین عناوین این پلتفرم پیشی گرفت، خبرساز شد. Banana، Elder Ring و Baldur's Gate 3 را در فهرست بازی‌های پربازیگر قرار داد. بازی کلیکر تنها پس از Counter-Strike 2 دوم شد.

از زمان نگارش این مقاله، این بازی با بیش از 344000 بازیکن فعلی و 578000 اوج در 24 ساعت گذشته، چهارمین بازی پربازیگر استیم است. علاوه بر این، اوایل این ماه به اوج 917000 بازیکن رسید.

Banana چهارمین بازی پربازیگر در استیم است. منبع: SteamDB

با این حال، سادگی بازی زنگ خطری را در بین گیمرها برانگیخت. بسیاری بر این باور بودند که بازی کلیکر حاوی بدافزاری است که دستگاه ها را به ماینرهای ارز دیجیتال تبدیل می کند. در حالی که دیگران تعجب می کردند که آیا بازی یک است کلاهبرداری از انواع

یکی از توسعه دهندگان Banana، هری، این اتهامات را رد کرد. هری به رسانه خبری Polygon گفت که “تقریباً یک بازی احمقانه” با موز است، نه یک کلاهبرداری.

بسیاری از کاربران همچنین حدس می زنند که آیا بازی مربوط به NFT ها و ارزهای ارز دیجیتال شده است، زیرا حسی شبیه NFT دارد اما بدون فناوری بلاک چین. یکی از اعضای تیم Banana توضیح داد که “موز هیچ ارتباطی با ارز دیجیتال ندارد.”

آنها توضیح داد این بازی هیچ قصدی برای ادغام ارز دیجیتال نداشت زیرا با Steam «خوب ترکیب نمی‌شود». علاوه بر این، آنها تاکید کردند که این بازی به عنوان “یک بازی احمقانه برای جمع آوری تعدادی موز در نمایه Steam” شروع شده است.

آیا بازی‌های کریپتو و وب 3 به موز تبدیل می‌شوند؟

اگرچه Banana قصد ندارد با صنعت کریپتو ادغام شود، اما این بازی باعث ایجاد گفتگوهای متعددی در بین جامعه شد. چندین عضو از این فرصت استفاده کردند و در مورد پیامدهای آن برای بازی وب 3 بحث کردند.

یکی از کاربران محبوبیت بازی را با وجود مکانیک ساده آن برجسته کرد و پیشنهاد کرد که این صنعت برای شروع به بازی های AAA نیازی ندارد. چند تن از اعضای جامعه موافقت کردند و پیشنهادی یک تصور اشتباه در مورد نوع بازی های مورد نیاز در web3 وجود دارد.

اگرچه اعتقاد بر این است که بازی‌های پیچیده و فوق‌العاده اکشن تنها گزینه هستند، یکی از کاربران X می‌گوید: «آدم‌ها فقط می‌خواهند سرگرم شوند و امتیاز کسب کنند. ظاهراً این احساس در بین بسیاری این بود که صنعت «آن را پیچیده‌تر از آنچه هست می‌کند».

برخی از کاربران ایمان داشتن که موز و بازی های مشابه می توانند به بازی های وب 3 کمک کنند. این کیفیت میم از این بازی به عنوان یک کاتالیزور بالقوه برای پذیرش گسترده‌تر اشاره شد.

به طور مشابه، این هفته، Avalanche Gaming در مورد پیامدهای Banana در Gamified Show خود بحث کرد. به گفته پل بتنر، توسعه‌دهنده بازی و یکی از بنیانگذاران استودیو Playful، Banana می‌تواند راهی برای ورود به دنیای بزرگ‌تر بازی‌های کریپتو باشد.

از نظر Bettner، «رفتاری که همه ما دوست داریم و در وب 3 به عنوان دژنس و وب 3 و کاربران بومی کریپتو شرکت می کنیم، در واقع جهانی است». توسعه‌دهنده بازی در حین مشاهده پدیده احساس کلیکر Steam در حال تکامل است متوجه شد که کاربران «انبوهی از دژن‌ها بودند که هنوز نمی‌دانند دژن هستند».

خواندن مرتبط

در نهایت، او معتقد است که “مردم در حال یادگیری نحوه انحطاط هستند.” اگر اکثر این کاربران می دانستند که «کیف پول یا بلاک چین چیست، متوجه می شدند که می توانند این کار را در مقیاس ۱۰۰۰ برابری در یک بلاک چین انجام دهند».

ارز دیجیتال، TOTAL
طبق نمودار هفتگی، کل سرمایه بازار کریپتو 2.24 تریلیون دلار است. منبع: TOTAL در TradingView

تصویر ویژه از Unsplash.com، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر