داده های زنجیره ای نشان می دهد که نسبت اهرم بیت کوین به بالاترین حد خود (ATH) رسیده است. این ممکن است به این معنی باشد که به زودی یک اصلاح قیمت ممکن است دنبال شود.

نسبت اهرم بیت کوین به اوج های جدید می رسد، آیا اصلاحیه ورودی؟

همانطور که توسط یک تحلیلگر در کریپتوQuant اشاره شده است پست، نسبت اهرم بیت کوین اخیراً یک ATH جدید ایجاد کرده است. این امکان را افزایش می‌دهد که به‌زودی اصلاح شود تا تمام اهرم‌های اضافی از بین برود.

همه صرافی ها نسبت اهرم تخمین زده شده اند” شاخصی است که تخمین می زند که به طور متوسط ​​چه مقدار اهرم توسط سرمایه گذاران بیت کوین در مبادلات مشتقه استفاده می شود.

در اینجا دو معیار مرتبط وجود دارد. اولین مورد “علاقه باز“، که مقدار کل قراردادهای آتی را که در حال حاضر در بازار باز شده است، اندازه گیری می کند. و دیگری “ذخیره ارز” است که به ما می گوید چقدر BTC در کیف پول های مبادلات مشتقه ذخیره می شود.

ارزش نسبت اهرمی به عنوان بهره باز تقسیم بر ذخیره ارز محاسبه می شود. با کمک این معیار، می توان تشخیص داد که سرمایه گذاران در حال حاضر ریسک پایین یا ریسک بالایی دارند.

وقتی ارزش اندیکاتور افزایش می یابد، به این معنی است که سرمایه گذاران اهرم بیشتری را به دست می گیرند. مقادیر بالای معیار ممکن است به این معنی باشد که در حال حاضر بازار بیش از حد اهرمی است که می تواند منجر به نوسانات بالاتر در بیت کوین شود.

مطالب مرتبط | Quant توضیح می دهد که چگونه نسبت اهرمی بیت کوین بزرگ می تواند به چرخش قیمت کمک کند

از سوی دیگر، مقادیر پایین اندیکاتور نشان می دهد که در حال حاضر اهرم زیادی در بازار وجود ندارد. در اینجا نموداری وجود دارد که روند نسبت اهرم بیت کوین را در چند ماه گذشته نشان می دهد:

Looks like the indicator has recently hit a new ATH | Source: کریپتوQuant

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، نسبت اهرم بیت کوین اخیرا در حال افزایش بوده است. اخیراً این متریک نیز به بالاترین حد خود رسیده است.

مطالب مرتبط | رشد ETF بیت کوین و سایر ابزارها از روایت شوک عرضه پشتیبانی نمی کند

کوانت معتقد است که چنین مقادیر بالای نسبت ممکن است به این معنی باشد که به زودی یک اصلاح در قیمت سکه رخ می دهد و تمام اهرم های اضافی را با آن از بین می برد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین حدود 50.9 هزار دلار شناور است که 11 درصد در هفت روز گذشته افزایش یافته است. طی سی روز گذشته، این ارز دیجیتال ۶ درصد ضرر داشته است.

نمودار زیر روند قیمت بیت کوین را در پنج روز گذشته نشان می دهد.

نمودار قیمت بیت کوین

BTC's price surged up a few days ago, but has since moved sideways | Source: BTCUSD on TradingView

بیت کوین در چند روز گذشته جایگاهی بالاتر از سطح قیمت 50 هزار دلاری داشته است، اما در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی ممکن است سکه سطوح بالاتر را مجددا آزمایش کند. اگر نسبت اهرمی قابل پیش بینی باشد، ممکن است اصلاح دیگری به زودی این بازیابی را از بین ببرد.

Featured image from Unsplash.com, charts from TradingView.com, کریپتوQuant.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر