با پایان یافتن سال 2023، قیمت بیت کوین به طور پیوسته در محدوده فعلی خود در حال حرکت است. داده‌های اخیر ساختار فعلی بازار و آنچه که می‌تواند باعث گسترش حرکت صعودی شود را روشن می‌کند.

تا لحظه نگارش این مقاله، بیت کوین (BTC) با افت 1 درصدی در 24 ساعت گذشته به قیمت 37900 دلار معامله می شود. در هفته گذشته، این ارز دیجیتال به رنگ سبز معامله شد، زیرا سایر دارایی ها به جز Solana (SOL) و Dogecoin (DOGE) زیان اندکی را ثبت کردند.

روند قیمت بیت کوین در نمودار روزانه به سمت صعودی می رود. منبع: BTCUSDT در Tradingview

روز بزرگ برای قیمت بیت کوین: نهنگ ها چه برنامه ای دارند

داده های به اشتراک گذاشته شده توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Material Indicators نشان می دهد وضعیت فعلی دفترچه سفارش برای محل معامله Binance. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، با بررسی این دفترچه سفارش، اغلب الگوها و سرنخ‌هایی را برای پیش‌بینی اقدام قیمت نشان می‌دهد.

امروز، بیت کوین با دو رویداد با نوسان بالقوه بالا مواجه است: نهنگ ها بر سر بسته شدن ماهانه شمع با هم مبارزه خواهند کرد و ایالات متحده داده های اقتصاد کلان را فاش خواهد کرد. بنابراین، این ارز دیجیتال می تواند در نهایت از سطح فعلی خود عبور کند یا پشتیبانی را دوباره آزمایش کند.

داده‌های Material Indicators، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، افزایش سفارشات خرید از نهنگ‌های بیت‌کوین و نهنگ‌های «مگا» (به ترتیب بنفش و قهوه‌ای در نمودار) را نشان می‌دهد. بعید است که این فشار خرید به افزایش تبدیل شود زیرا این سرمایه گذاران کارایی بازار را در اولویت قرار می دهند.

بنابراین، آنها برای کاهش لغزش، سفارش‌های کوچکی را در صرافی‌ها ثبت می‌کنند و قیمت را به محدوده می‌رسانند. خبر خوب این است که این رفتار اغلب برای قیمت بیت کوین با جذب نقدینگی پیشنهاد (خرید) است.

نمودار قیمت بیت کوین BTC BTCUSDT نمودار 2
نهنگ های BTC و نهنگ های بزرگ (بنفش و قهوه ای) در محدوده فعلی خرید می کنند. منبع: Material Indicators via X

هنگامی که نقدینگی کافی در دفتر سفارش وجود دارد، نهنگ ها می توانند موقعیت خود را بفروشند و از لغزش نزولی جلوگیری کنند. این شرکت اعلام کرد:

هرچه بیشتر جذب شوند، بیشتر می توانند تخلیه کنند و در عین حال لغزش را به حداقل برسانند. در طول 7 روز گذشته، نهنگ بنفش 16 میلیون دلار #BTC را در بازار خریده و در عرض 4 ساعت حدود 42 میلیون دلار را بین پیشنهاد دهندگانی که آنها را جذب کرده اند، توزیع کرده است. صرف نظر از اینکه شما صعودی یا نزولی هستید، #فرصت های معاملاتی در پیش رو دارید، زیرا به نظر می رسد این بازی در حالت پخش طولانی است.

از این نظر، معامله گران باید انتظار اقدامات جانبی بیشتر قیمت را داشته باشند، زیرا نهنگ ها و نهنگ های بزرگ بازار را تسخیر می کنند. در این میان، 40000 دلار و 35000 دلار دو حوزه حیاتی هستند که می توانند به تغییر در پویایی بازار فعلی اشاره کنند.

تصویر جلد از Unsplash، نمودار از Tradingview

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر