بینش‌های تحلیلی اخیر FireCharts 2.0 نشان‌دهنده مانورهای قابل‌توجهی توسط سهامداران اصلی بیت‌کوین – که اغلب به آنها “نهنگ” گفته می‌شود – نشان می‌دهد که بر حرکات قیمت ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد. این ذینفعان الگوهای نقدینگی را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که نشان‌دهنده یک فشار استراتژیک به سمت محدوده معاملاتی با کنترل دقیق‌تر است.

نهنگ های بیت کوین چه کاری انجام می دهند

مطابق با شاخص های مواد، یک تجزیه و تحلیل تجاری پیشرفته، تعدیل قابل توجهی در توزیع نقدینگی در دفتر سفارش بیت کوین وجود دارد. به طور خاص، کاهش نقدینگی درخواستی در نقاط قیمت بالاتر، همراه با افزایش نقدینگی پیشنهادی از 60000 دلار به 67000 دلار وجود دارد. این پویایی قرار است قیمت بیت کوین را در محدوده باریک تری فشرده کند، سناریویی که پلتفرم از زمانی که دارایی دیجیتال به بالای 52000 دلار رسیده است، پیش بینی کرده است.

بحث ها در مورد مسیر قیمت بیت کوین مملو از گمانه زنی ها در مورد پمپ بالقوه تا 73000 دلار بوده است، به خصوص پس از جهش آن از پایین ترین سطح 52000 دلار. با وجود الف بالاترین قیمت اخیر نزدیک به 70600 دلار، که با رد شدید به پایان رسید، این احساسات محتاطانه خوش بینانه باقی می ماند. «از اواخر هفته گذشته صحبت‌های زیادی مبنی بر درخواست پمپ تا 73 هزار دلار وجود داشته است، و دلایل موجهی وجود دارد که چرا این یک هدف کوتاه‌مدت است، و چرا با وجود رد 70.6 هزار دلاری که در روز دوشنبه شاهد بودیم، هنوز ممکن است. نشانگرهای مواد اشاره کرد.

خواندن مرتبط

از منظر اقتصاد کلان، چشم انداز بیت کوین بسیار صعودی به نظر می رسد. یکی از نمایندگان Material Indicators در جریان پخش زنده اخیر گفت: چشم انداز بیت کوین به معنای واقعی کلمه مانند همیشه صعودی است. آنها از تکرار جزئیات خودداری کردند و از بینندگان خواستند برای درک عمیق تر، تحلیل هفته قبل را دوباره مرور کنند.

در مقابل، تحلیل تکنیکال تصویر ظریف تری را ترسیم می کند. علیرغم چشم انداز کلان مطلوب، بیت کوین به طور مداوم در تایید بازگشت مقاومت/حمایت (R/S) روی 69000 دلار شکست خورده است – سطحی بسیار مهم برای تایید حرکت صعودی. این شکست مداوم نمادی از تلاش گاو نر برای حفظ فشار صعودی و تضمین یک بالاترین رکورد جدید (ATH) است. با ادغام داده‌های دفتر سفارش با شاخص‌های فنی، تحلیلگران یک حرکت رو به پایین در بلوک‌های نقدینگی درخواستی را مشاهده کردند، از قرارگیری اولیه در حدود 75000 تا 76000 دلار تا ارقام اخیر نزدیک به 70000 تا 71500 دلار.

با نگاه به آینده، سوال اساسی این است: بیت کوین به طور واقع بینانه تا چه حد می تواند قبل از یافتن پشتیبانی قابل توجه پایین بیاید؟ برای پرداختن به این موضوع، تحلیلگران در Material Indicators به ​​ترکیبی از تجزیه و تحلیل فنی و داده های کتاب سفارش بلادرنگ روی می آورند. همگرایی میانگین متحرک 21 روزه، 50 روزه و 100 روزه بیت کوین در حدود 65000 تا 66000 دلار یک مورد قانع کننده برای پشتیبانی بالقوه ارائه می دهد. MA 21 روزه، به ویژه، به دلیل قابلیت اطمینان تاریخی آن هم به عنوان مقاومت و هم به عنوان پشتیبانی مورد علاقه است.

خواندن مرتبط

داده‌های کتاب سفارش این تحلیل را تأیید می‌کند، که نشان‌دهنده تقویت مقاومت نقدینگی درخواستی بالای 70000 دلار است، در حالی که نقدینگی پیشنهادی به صورت استراتژیک تا 58000 دلار کاهش می‌یابد. بیشترین تمرکز نقدینگی پیشنهادی نشان‌دهنده قوی‌ترین حمایت در 60000 دلار و 65000 دلار است، با حمایت تا حدودی کمتر در حدود 66000 دلار و 67000 دلار.

علیرغم تأثیر متقابل پیچیده عوامل در کوتاه مدت، چشم انداز بلندمدت به شدت صعودی باقی می ماند. پرس و جو ضروری برای بازار این است که چه زمانی، نه اگر، یک شکست قانونی اتفاق بیفتد. مشاهدات از کتاب سفارش نشان می دهد که بیش از 200 میلیون دلار درخواست از 71000 دلار تا 75000 دلار در کنار هم قرار گرفته است که در کنار هم با پیشنهادهای حدود 90 میلیون دلاری بین 65000 تا 67000 دلار است. اگر نقدینگی درخواستی کاهش پیدا نکند، نقدینگی پیشنهادی باید به طور قابل توجهی تقویت شود تا یک شکست پایدار به 70 دلار ایجاد شود.

با توجه به Material Indicators، مطلوب ترین سناریو این است که بیت کوین یک شرکت ایجاد کند محدوده تثبیت بالاتر از 65000 دلار، اعتبار R/S Flip را در 69000 دلار تأیید کنید و قبل از هدف گذاری برای ATH جدید بالاتر از این سطح تثبیت کنید. چنین تحولی نه تنها روند صعودی را تأیید می کند، بلکه راه را برای حرکت صعودی پایدار بر اساس روندهای دفتر سفارشات فعلی و تحلیل های فنی هموار می کند. آنها پیشنهاد می کنند که این مسیر سالم ترین پیشرفت بازار را با توجه به شرایط موجود فراهم می کند.

در زمان انتشار، BTC با قیمت 67832 دلار معامله شد.

قیمت بیت کوین پایین تر از مقاومت مهم، نمودار 1 روزه | منبع: BTCUSD در TradingView.com

تصویر برجسته ایجاد شده با DALL·E، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر