با توجه به اینکه بازار کریپتو در سال 2024 شروع می شود، با افزایش قیمت بیت کوین از 41000 دلار به حدود 46000 دلار با نزدیک شدن به تصمیم بیت کوین ETF. تصمیمات آتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) می تواند منجر به نوسانات قابل توجهی در بازار شود.

این تصمیمات که بین 5 تا 10 ژانویه انتظار می‌رود، بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را همراه با آلت‌کوین‌ها در یک طناب محکم با نرخ‌های تامین مالی بالا نگه داشته است که نشان‌دهنده ترجیح معاملات اهرمی است.

روند قیمت بیت کوین در نمودار روزانه به سمت صعودی می رود. منبع: BTCUSDT در TradingView

بازار ارز دیجیتال برای تصمیم ETF بیت کوین آماده می شود: نوسانات طبیعی جدید را افزایش می دهد؟

با توجه به الف گزارش از پلتفرم آپشن Deribit، خواندن محیط فعلی بازار با شاخص های معمول دشوار است. با این حال، خوانش نرخ های تامین مالی به کاهش احتمالی اشاره دارد.

پیش‌بینی کاهش قیمت پس از اعلام ETF، سناریوی کلاسیک «شایعه را بخر، اخبار را بفروش»، در حال افزایش است. با این وجود، این گزارش ادعا می‌کند که افزایش مستمر کریپتو و علاقه پایدار به معاملات آتی BTC از طریق بورس کالای شیکاگو (CME) نشان‌دهنده اشتیاق رو به رشد برای ارزهای دیجیتال از سوی موسسات مالی سنتی است.

تاریخ نشان می‌دهد که بازار کریپتو اغلب به عرضه‌های واقعی محصول واکنش منفی‌تری نسبت به تأییدیه‌های اولیه نشان می‌دهد. این در رویدادهایی مانند راه اندازی معاملات آتی BTC CME و IPO Coinbase مشهود بود. Deribit اظهار داشت: اگر قیمت‌های بازار در طول عرضه این محصولات مالی جدید بالا باشد، ممکن است باعث فروش کوتاه‌مدت شود، به‌ویژه اگر آنها نتوانند انتظارات جریان را برآورده کنند.

با این حال، با توجه به محیط کلان مطلوب، عوامل فنی و افزایش نصف شدن بیت کوین، هرگونه اصلاح عمده قیمت باید «کوتاه» باشد. در صورت کاهش، معامله گران باید سطوح $40,000، $37,000 و $31,800 را به عنوان پشتیبانی بالقوه تماشا کنند.

بیت کوین ETF BTC BTCUSDT 1
سطوح مهم قیمت بیت کوین که باید با نزدیک شدن به تصمیم ETF بیت کوین تماشا کنید. منبع: Deribit

نوسانات بیت کوین و اتریوم در آستانه تصویب این ETF قابل توجه بوده است، به طوری که نوسانات ضمنی بیت کوین به شدت به حدود 70 افزایش یافت و از اتریوم بهتر بود. سطوح نوسان فعلی احتمالاً به دنبال تصمیم بیت کوین ETF کاهش می یابد.

در مورد نوسانات بیت کوین، این گزارش روند زیر را برای بازار صعودی آینده پیش بینی می کند:

اتریوم، اگرچه شبیه بیت کوین است، اما هنوز به وارونگی نرسیده است. با این حال، نوسانات بلندمدت آن بهتر از بیت کوین است، که نشان دهنده خوش بینی برای اتریوم در سال 2024 است.

از این نظر، معامله گران باید به دنبال هر حرکت نزولی در جفت معاملاتی ETH/BTC باشند. Deribit ادعا می کند که هر گونه کاهش در قیمت ETH یک “فرصت خرید” است، همانطور که توسط ساختار بازار فعلی پیشنهاد می شود.

تاثیر بر مشتقات بیت کوین

واکنش بازار آپشن به تصمیم آتی ETF ظریف است، با انحراف تماس بیت کوین پس از نوسانات اخیر بازار به سرعت بهبود می یابد. اتریوم یک حق بیمه تماس ثابت را حفظ می کند، که نشان دهنده تغییر قابل توجهی در تمرکز به سمت اتریوم پس از تایید ETF بیت کوین است.

در مورد جریان گزینه ها و موقعیت یابی گاما فروشنده ، حجم گزینه های بیت کوین کاهش یافته است ، با این که بازار به نفع خرید در تماس و فروش در پخش است. به عبارت دیگر، بازیکنان مشتقات با پیش بینی تصمیم ETF در ایالات متحده، موقعیت های تماس خود را افزایش داده اند.

با توجه به تأثیر این تصمیم ، Deribit و دیگران نظرات خود را ارائه داده اند ، اما یکی از تحلیلگران معتقد است که تأثیر طولانی مدت یک نقطه بیت کوین ETF در حال حاضر قابل اندازه گیری نیست. این تحلیلگر از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی X اظهار داشت:

غیرممکن است که چیزی “قیمت” شود اگر مقدار زیادی سرمایه به معنای واقعی کلمه هنوز دسترسی نداشته باشد. بله، سفته بازان واجد شرایط در حال حاضر و سرمایه موجود آنها می توانند قبل از یک رویداد خرید کنند. اما این تا جایی است که اگر مجموعه شرکت کنندگان به شدت گسترش یابد، “قیمت گذاری” پیش می رود. توجه: این پیش بینی نمی کند که بلافاصله پس از تایید ETF چه اتفاقی می افتد.

تصویر جلد از Unsplash، نمودار از Tradingview

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر