Metaverse: یک جهان دیجیتال. امکانات بی نهایت برای کاربرانش و همچنین برای درآمد یک برند. سال 2021 زمینه های محکمی را برای NFT ها، GameFi و متاورس ایجاد کرده است تا در درختان پول شکوفا شوند. بسیاری از مردم هنوز می پرسند “چه چیزی است؟” با هر راه اندازی مرتبط با بلاک چین از برندهای بزرگ.

صنعت بازی در کانون توجه قرار می گیرد زیرا گوچی، دولچه و گابانا، رالف لورن، بالنسیاگا، آدیداس و بسیاری دیگر از برندها و طراحان مد مشهور در حال رقابت برای عرضه لباس های دیجیتالی خود بر روی پلتفرم های مختلف هستند.

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اگر به چیزی نگاه کنید که مردم قبلاً هزاران دلار برای آن می‌پرداختند تا درباره آن لاف بزنند، اتفاق عجیبی نیست که همان اتفاق در دنیای دیجیتال رخ دهد. و از نظر اجتماعی، ممکن است با تعریف مجدد هویت و واقعیت همراه باشد.

اگر می توانستی هر کسی و هر چیزی باشی، چه شکلی می شدی؟ این نوعی کنجکاوی است که متاورس منفجر می شود و صنعت لوکس آماده بازاریابی این خیابان است.

مطالب مرتبط | مسابقه متاورس ادامه دارد: غول اینترنتی چینی بایدو علامت تجاری را ثبت کرد

به سود Metaverse

متاوره تازه در حال شکل گیری است و ما نمی توانیم به طور کامل بدانیم که چه شکلی خواهد بود، اما مفهوم “آواتارها” در حال بزرگ شدن است. امروزه خانه‌های لباس مجازی وجود دارد که در آن کاربران می‌توانند برای شخصیت دیجیتالی خود لباس بخرند یا طراحی کنند.

این آواتارها نسخه دیجیتالی کاربرانشان هستند. آنها می توانند هر کاری که انسان روزانه و بیشتر انجام می دهد را انجام دهند. یک تفاوت بزرگ این است که وقتی چیزی را به یک خود دیجیتالی می فروشید، نیازی به در نظر گرفتن هزینه ها و مسائل بسیاری از دنیای فیزیکی نخواهید داشت – مانند حمل و نقل، پارچه، اقلام آسیب دیده و غیره.

نسل‌های جدید مانند Gen Z بومی اینترنت، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی هستند. آنها در حالی که به صفحه نمایش نگاه می کردند بزرگ شدند. اینها نوزادانی بودند که اطرافشان را آی‌پد، میز و سایر وسایل دور از استریو و اولین آی‌پادهایی که نسل‌های قدیمی‌تر با آن‌ها بزرگ شدند، احاطه کرده بودند.

این بدان معناست که رابطه ژنرال Z با واقعیت دیجیتال متفاوت است و آنها نیاز به یک استراتژی بازاریابی متناسب با علایق خود دارند. آیتم های مجازی دروازه عالی بوده اند.

از زمانی که استراتژیست های بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی در یادداشتی گفتند که متاورس می تواند به معنای بیش از 50 میلیارد دلار درآمد برای صنعت لوکس در دهه آینده باشد، برندها حتی شدیدتر از قبل شروع به رقابت کردند.

کل بازار برندهای لوکس می تواند تا حدوداً هشت سال بیش از 10 درصد افزایش یابد. بر اساس گزارش ها، از هر پنج گیمر از پلتفرم های Roblox، یک نفر آواتارهای خود را هر روز به روز می کند. نسل های بعدی را برای پیوستن اضافه کنید، که احتمالاً حتی بیشتر با واقعیت دیجیتال سازگار خواهند شد. قابل درک است که صنعت مد مدرن شیفته میزان درآمدی است که قرار است شاهد آن باشیم.

آیا این یک تناسب زیبا است یا فقط از Metaverse

مواردی که می توانند ظاهر یک آواتار را تغییر دهند، پوسته نامیده می شوند، و این همان چیزی است که برندهایی مانند Balenciaga – که با Fortnite همکاری می کنند – در حال حاضر به عنوان یک استراتژی بازاریابی روی آن تمرکز کرده اند.

طراح چارلی کوهن، که با فروشگاه بزرگ Selfridges و شرکت RYOT Lab برای طراحی یک همکاری مجازی مرتبط با پوکمون همکاری کرد، با یورونیوز در مورد دیدگاه های شخصی و طرح ریزی او برای مد متاورس:

هویت تکامل یافته است – دیگر مرزی بین “ما” فیزیکی و دیجیتالی وجود ندارد. خیابان‌ها به بازی‌ها و رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند – و بردن دقیق هویت بصری شما در این فضاها به همان اندازه که IRL اهمیت دارد.

او همچنین اظهار داشت که «تعامل‌پذیری تمرکز اصلی مد دیجیتال در سال 2022 خواهد بود – توانایی بردن کمد لباس دیجیتالی خود در چندین بازی و فضاهای اجتماعی».

بلومبرگ گزارش داد که در میان برندهایی که در سال 2021 به آن پیوستند، پاپ آپ باغ گوچی Roblox یکی از کیف های دیجیتال خود را به قیمت 4000 دلار فروخت. باربری شخصیت‌های NFT قابل بازی به نام Shaky B را برای بازی‌های اسطوره‌ای طراحی کرد و این مجموعه با قیمتی در حدود 400000 دلار فروخته شد.

و دولچه و گابانا، گیلاسی که در صدر صنعت لوکس متاورانس قرار دارد، مجموعه ای از 9 قطعه NFT را به قیمت حدود 5.7 میلیون دلار فروخت. و این به سختی شروع می شود.

مطالب مرتبط | فقط در کریپتو: کروسانتی Web3 و NFT ها را برای ایلان ماسک توضیح می دهد

ارزش کل بازار کریپتو به 2.4 تریلیون دلار در نمودار روزانه | منبع: TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر