از آنجایی که بالاخره سال جدید در راه است، دیدن اینکه فناوری در 12 ماه گذشته به کجا رسیده است، باورنکردنی است. NFTها (با نام مستعار توکن‌های غیرقابل تعویض) هم دنیای سرمایه‌گذاری و هم دنیای هنر را مختل کرده است. سرفصل ها در سال 2021 به دلیل ابزار پیشگامانه آنها برای سازندگان و سرمایه گذاران به طور یکسان، و آنها هیچ نشانه ای از کاهش سرعت در سال 2022 نشان نمی دهند.

در واقع، NFTها بهترین سال ثبت شده خود را سپری کردند و بیش از 23 میلیارد دلار حجم داد و ستد ایجاد کردند که افزایش قابل توجهی نسبت به کمتر از 100 میلیون دلار ثبت شده در سال 2020 است. داده ها از DappRadar.

هر کسی که بتواند به طور قانونی ثابت کند که محتوا ایجاد کرده است، حق دارد آن محتوا را به عنوان NFT بفروشد. از کاربران یوتیوب گرفته تا کارآفرینان، کل جامعه هنرمندان اکنون می توانند از بازار جدید و هیجان انگیز هنر دیجیتال خود بهره ببرند.

مطلوبیت و ارزش بازار NFTها از انحصار آنها ناشی می شود، زیرا غیرقابل تعویض بودن آنها بنا به تعریف به این معنی است که NFTها به عنوان یکبار طبقه بندی می شوند. این بدان معناست که بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال، NFT ها را نمی توان جایگزین کرد. اگرچه یک اتریوم می تواند جایگزین یک اتریوم شود، هیچ چیز جایگزین مونه اصلی و NFT نمی شود.

از آنجایی که NFT ها در بلاک چین وجود دارند، نیاز به هر گونه واسطه را قطع می کنند. این دارایی‌های دیجیتال به سرعت به‌عنوان شکل جدیدی از سرمایه‌گذاری طی سال گذشته یا بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما ارزش آن‌ها نه تنها در این است که دارایی انحصاری برای احترام هستند، بلکه راهی برای درآمدزایی برای سازندگان مستقل فراهم می‌کنند.

یکی از این انجمن های هنری، به ویژه، به دلیل ظهور NFT ها شکوفا شده است و آن جامعه انیمه و مانگا ژاپن است. گرچه ژانرهای هنری ریشه در آن دارند قرن دوازدهم و در قرن بیستم به محبوبیت رسید، به لطف ظهور NFT، جوامع مانگا و انیمه بار دیگر در کانون توجه قرار گرفتند.

“One Piece” یک مجموعه مانگای معروف است که صدمین جلد خود را در سپتامبر 2021 منتشر کرد. طی دو دهه گذشته، این مجموعه بیش از 490 میلیون نسخه فروخت که قبلاً رکوردی را برای پر چاپ ترین سریال کمیک توسط یک نویسنده به ثبت رسانده بود. ناشر آن Shueisha 10 صحنه کلاسیک از این مجموعه را برای تبدیل به چاپ های لوکس انتخاب کرده است که هر کدام نزدیک به 500000 ین (4500 دلار) قیمت دارند.

در ماه سپتامبر، یک قرعه کشی بود راه اندازی شد برای خرید یکی از 20 چاپ محدود از هر تصویر، که 3000 ورودی را در دو روز اول جذب می کند. با هر چاپی که به صاحبان اجازه می‌دهد ببینند که اثر هنری از طریق تلفن هوشمندشان چه زمانی تغییر کرده است، این چاپ‌های هنری که توسط بلاک چین پشتیبانی می‌شوند، آثار هنری سنتی مانگای شما نبودند. این نمونه بارز این است که چگونه NFTها ارزش بیشتری به جامعه انیمه می‌افزایند.

اگرچه هنرمندان مانگا معمولاً برای نشریات تصویرسازی می‌کنند، نقاشی‌های اصلی اغلب حفظ نمی‌شوند یا به عنوان میراث تجلیل نمی‌شوند. NFT ها راه حلی برای این مشکل ارائه می دهند و راهی را ایجاد می کنند که هنر انیمه و مانگا برای سال های آینده مورد قدردانی، تجلیل و یادآوری قرار گیرد. انیمه در حال حاضر یک ژانر هنری شناخته شده بین المللی است که مورد علاقه بسیاری در سراسر جهان است. با این حال، به لطف فناوری NFT، این ژانر اکنون در دسترس‌تر شده است و سازندگان می‌توانند آثار خود را به سادگی با ورود به بازارهای NFT در سراسر جهان توزیع کنند.

به ویژه یکی از شرکت‌هایی که جامعه هنری انیمه و مانگا را تقویت می‌کند گوکو. این پلتفرم برای ایجاد انجمنی برای علاقه مندان به انیمه و مانگا به عنوان مرکزی برای به اشتراک گذاشتن علایق خود ایجاد شده است. هدف این توکن این است که اولین در نوع خود باشد و پلتفرم آن راهی را برای هنرمندان فراهم می کند تا مستقیماً با طرفداران خود تعامل داشته باشند و به کاربران امکان خرید، فروش و تجارت NFT ها را بدهد. این شرکت همچنین برای راه‌اندازی خط NFT با نسخه محدود خود از طریق OpenSea و راریبل.

هدف Goku ارائه مکانی است که در آن جوامع بتوانند با عشق و علاقه خود به هنر انیمه و مانگا ارتباط برقرار کنند و میراث این ژانر را به گونه ای که شایسته آن است جشن بگیرند و از آن حمایت کنند.

Photo by Dex Ezekiel on Unsplash

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر