از آنجایی که قیمت Solana (SOL) به طرز شگفت انگیزی افزایش یافته است 722 درصد از سال تا به امروز، رشد سریع شبکه توجه و چالش هایی را به خود جلب کرده است.

نه تنها توکن بومی ارزش قابل توجهی به دست آورده است، بلکه استفاده از میم کوین های مبتنی بر Solana مانند بونک اینو (BONK) که تا به امروز بیش از 854 درصد رشد داشته است و برنامه های غیرمتمرکز (dApps) به شدت افزایش یافته است. متأسفانه، این افزایش محبوبیت منجر به افزایش حملات علیه به اصطلاح “قاتل اتریوم” شده است.

سولانا dApps مخرب مورد سوء استفاده قرار گرفت

شرکت امنیتی Web3 Blockaid اخیرا مشاهده شده روند نگران کننده ای که کاربران قربانی حملات تخلیه کننده های سولانا می شوند.

یک مثال قابل توجه وب سایت lessfeesndgas است[.]org، که موفق به سرقت توکن ها از کتابخانه برنامه سولانا شد (SPL) که برای پشتیبانی از ایجاد و مدیریت توکن ها در Solana و SOL به ارزش صدها هزار دلار طراحی شده است.

جالب اینجاست که طبق پست این شرکت در X (توئیتر سابق)، کیف پول های امن Blockaid از لحظه ای که سایت فعال شد، در برابر این حملات مصون ماندند و از ایجاد هرگونه ارتباطی جلوگیری کردند.

نقص های امنیتی Solana dApss توسط کاربران پیدا شد. منبع: Blockaid در X

به گفته این شرکت، پیچیدگی این تخلیه‌کننده‌ها قابل توجه است، زیرا می‌توانند شبیه‌سازی‌های استفاده شده توسط کیف پول‌های سولانا را فریب دهند و باعث شوند کاربران ناخودآگاه تراکنش‌های مخرب را امضا کنند. شرکت امنیتی Web3 Blockaid ادامه داد:

همانطور که Solana همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهد، گروه های تخلیه کننده به طور فزاینده ای به سمت آن حرکت می کنند، همانطور که با افزایش تعداد برنامه های مخرب Solana dApps شناسایی شده توسط Blockaid نشان می دهد.

صعود سریع سولانا به عنوان یک پلتفرم بلاک چین با عملکرد بالا، تحسین و بررسی دقیق را برانگیخته است. توانایی آن برای پردازش سریع تراکنش ها و هزینه کمتر از اتریوم آن را به عنوان یک رقیب قدرتمند معرفی کرده است.

با این حال، موفقیت این شبکه همچنین آن را به یک هدف جذاب برای بازیگران مخرب تبدیل کرده است که به دنبال سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌ها و سرمایه‌گذاری بر پایگاه کاربران رو به رشد آن هستند.

با این حال، این تنها خبر بد برای سولانا در چند ساعت گذشته نیست، زیرا توکن اصلی آن با افت شدید قیمت مداوم روبرو بوده است که منجر به این باور می شود که روند صعودی و روند صعودی آن علیرغم احتمال بازگشت به پایان رسیده است. در کل بازار کریپتو

افزایش قیمت استیبل کوین و فروش NFT نتوانست از افت قیمت SOL جلوگیری کند

تنها در پنج ساعت، قیمت SOL با کاهش قابل توجه 13 درصدی مواجه شد و در روز چهارشنبه به کمترین میزان خود یعنی 85 دلار رسید. این کاهش با وجود رشد قابل توجه در نقل و انتقالات استیبل کوین، که در این هفته بیش از 45 درصد افزایش یافت.

سولانا
رشد انتقال استیبل کوین SOL. منبع: پاتریک اسکات در X

علاوه بر این، در روز سه شنبه، SOL از اتریوم پیشی گرفت در حجم معاملات ماهانه برای فروش توکن غیرقابل تعویض (NFT)، که نقطه عطفی برای شبکه است.

SOL پنجمین ارز دیجیتال بزرگ است که ارزش بازار آن 42.6 میلیارد دلار است. 12 میلیارد دلار برتری دارد XRP و مسیرهایی درست پشت سر سکه بایننس (BNB) تنها با 6 میلیارد دلار.

مسیر قیمت SOL نامشخص است زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از افزایش احتمالی حرکت صعودی هستند.

ایجاد یک چارچوب امن تر برای برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (dApps) می تواند در بازگرداندن اعتماد سرمایه گذاران و جذب سرمایه اضافی به اکوسیستم نقش اساسی داشته باشد و به طور بالقوه SOL را به سمت بازپس گیری بالاترین قیمت یک ساله خود یعنی 126 دلار سوق دهد که قبلاً در 25 دسامبر به دست آمده بود.

سولانا
نمودار 1 ساعته کاهش قیمت SOL را در عرض چند ساعت نشان می دهد. منبع: SOLUSDT در TradingView.com

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر