با نزدیک شدن به راه اندازی اولین ETF نقطه ای اتریوم در ایالات متحده، کارشناسان افزایش قیمت قابل توجهی را برای دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار پیش بینی می کنند.

ETF های اتریوم در افق

بر اساس گزارش اخیر رویترز گزارشکمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) می تواند ETF های اتریوم را در 4 ژوئیه تایید کند، زیرا مذاکرات بین مدیران دارایی و تنظیم کننده ها وارد مراحل نهایی می شود.

مدیران صنعت و سایر شرکت کنندگانی که به دلیل ماهیت محرمانه بودن مذاکرات خواستند نامشان فاش نشود، فاش کردند که روند اصلاح اسناد پیشنهادی تنها به حل مسائل «کوچک» پیش رفته است و «احتمالاً بیش از یک یا دو هفته دیگر تا تأیید» باقی نمانده است.

خواندن مرتبط

طبق داده‌های Morningstar Direct، راه‌اندازی ETF‌های مبتنی بر بیت‌کوین در ایالات متحده در ژانویه یک موفقیت بزرگ بود و حدود ۸ میلیارد دلار دارایی را جذب کرد. در اواخر ژوئن، این 9 محصول جدید نزدیک به 38 میلیارد دلار دارایی داشتند، اگرچه دارایی های Grayscale Bitcoin Trust – که 27 میلیارد دلار اعتماد BTC خود را به طور همزمان به یک ETF تبدیل کرد – به 17.8 میلیارد دلار کاهش یافت.

با این حال، کارشناسان بر این باورند که راه اندازی ETF های جدید اتریوم ممکن است به اندازه اولین ETF بیت کوین. جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات Coinshares، خاطرنشان کرد که «اتریوم از نظر ارزش بازار به اندازه BTC نیست و حجم آن برابر نیست».

با توجه به تفاوت در اندازه بازار و ماهیت دو ارز دیجیتال، برایان آرمور، تحلیلگر ETF در مورنینگ استار، معتقد است. ورودی ها ممکن است هنگام راه‌اندازی ETFهای اتریوم بسیار بی‌صدا شود.

آرمور گفت: «با بیت کوین، تقاضا برای یک دهه متوقف شده بود و علاقه سرمایه گذاران از نمودار خارج شد. “این فقط همان هیجان را ایجاد نمی کند.” با این حال، همه دیدگاه محتاطانه یکسانی ندارند.

افزایش پتانسیل ETH Eyes به سمت 7500 دلار

کوین تامپسون، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی Lekker Capital، اخیراً این کار را انجام داده است اظهار داشت این بازار در میانه «یکی از واضح‌ترین و جذاب‌ترین فرصت‌های خرید ارزهای دیجیتال در حافظه اخیر» قرار دارد.

تامپسون همچنین ادعا کرد که در گذشته صعودی بودن “خوب” بود، اما اکنون به نظر می رسد که “تویتر به مسابقه ای تبدیل شده است که ببینیم چه کسی می تواند منفی ترین ETH ETF را داشته باشد.” تامپسون در ادامه خاطرنشان کرد:

شخصاً فکر می‌کنم اتریوم به 7000 دلار خواهد رسید و BTC اولین تلاش خود را برای رسیدن به 100000 دلار تا انتخابات نوامبر انجام خواهد داد.

بنیانگذاران Glassnode نیز به اشتراک گذاشتند تحلیل قیمت صعودی برای اتر، بیان می کند که اگر سرمایه گذاران به تاریخچه اتر نگاه کنند، الگوهای مشابهی مانند مراحل اولیه بازار صعودی 2021 در حال توسعه هستند.

آنها بر این باورند که ساختار فعلی هدفی در حدود 7500 دلار را به عنوان بالاترین حد نهایی برای اتر ارائه می دهد، که منعکس کننده پسوند فیبوناچی است که در سال 2021 مشاهده شد و به معنای افزایش شدید اتر “به زودی” است.

خواندن مرتبط

در حالی که احتیاط در مورد احتمال کاهش بیشتر قیمت ها باقی مانده است، کارشناسان استدلال می کنند که چنین سناریویی نیاز به یک رویداد برون زا جدید دارد. به طور کلی، احساسات بازار به سمت رسیدن اتریوم به 7000 دلار و اولین تلاش بیت کوین به 100000 دلار متمایل شده است.

نمودار 1 بعدی بهبود قیمت ETH را نشان می دهد. منبع: ETHUSD در TradingView.com

در زمان نگارش این مقاله، ETH با قیمت 3,460 دلار معامله می شد که بیش از 3 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است زیرا بازار گسترده تر از اصلاحات مشاهده شده در آخر هفته و در ابتدای هفته بهبود می یابد.

تصویر برجسته از DALL-E، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر