کارشناس حقوقی می گوید، تنظیم کننده های امارات راه را برای پذیرش ارز دیجیتال و بلاک چین هموار می کنند

کارشناس حقوقی Kokila Alagh بینش هایی را در مورد مقررات ارز دیجیتال و بلاک چین در امارات متحده عربی به اشتراک گذاشت.

در حالی که بسیاری از کشورها تمایل دارند به سادگی استفاده از بیت کوین (BTC) و دارایی های مجازی را ممنوع کنند، قانونگذاران در امارات متحده عربی رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته اند.

این کشور به طور مداوم آن را اجرا کرده است چشم انداز تبدیل شدن به یک سرمایه بلاک چین با ارائه چارچوب هایی برای راهنمایی کسب و کارهای ارز دیجیتال در مورد نحوه عملکرد مطابق با قوانین.

حوزه های قضایی در این کشور بین سرزمین اصلی، جایی که تنظیم کننده آن سازمان اوراق بهادار و کالا (SCA) است، و مناطق آزاد یعنی مناطق جغرافیایی مشخص شده در امارات با مالیات و رژیم های نظارتی آسان تقسیم شده است.

چنین مناطق آزاد شامل مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) است که توسط سازمان خدمات مالی دبی (DFSA) تنظیم می شود، بازارهای جهانی ابوظبی (ADGM) که توسط سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی (FSRA) تنظیم می شود، و سازمان چندگانه دبی مرکز کالا (DMCC) که تحت اختیارات نظارتی SCA قرار دارد.

کوکیلا علاق، موسس و مدیرعامل مشاوران حقوقی کارم، در مصاحبه با کوین تلگراف، مروری کوتاه بر وضعیت نظارتی در کشور به اشتراک گذاشت. به گفته Alagh، SCA، تنظیم‌کننده سرزمین اصلی، اطمینان و فرصت‌هایی را برای کسب‌وکارهای ارز دیجیتال و بلاک چین فراهم می‌کند:

«قوانین اطمینان ایجاد کردند و فرصت‌های جدیدی را در امارات متحده عربی ایجاد کردند، که SCA را به یک تنظیم‌کننده مترقی در چشم‌انداز جهانی تبدیل می‌کند، زیرا آنها این بخش حیاتی در حال رشد را نادیده نگرفته‌اند و به طور مداوم در حال کار بر روی توسعه چارچوب‌هایی هستند که مطابق با این بخش‌های نوظهور تنظیم شوند. مانند DLT، بلاک چین.”

FSRA، رگولاتور خدمات مالی ADGM، اولین کسی بود که مقررات دارایی دیجیتال را در کشور در سال 2018 معرفی کرد. علاق گفت که ADGM همچنین یکی از اولین رگولاتورهایی در سطح جهانی بود که مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به اوراق بهادار دیجیتال را در مورد دارایی‌های مجازی معرفی کرد و افزود: ADGM “یکی از عالی ترین حوزه های قضایی برای شرکت های بلاک چین تاسیس شده.”

علاق همچنین در مورد مقررات در DIFC بحث کرد. به گفته Alagh، DFSA، رگولاتور DIFC، “یکی از اولین رگولاتورها از یک منطقه آزاد مالی بزرگ است که مقرراتی را در مورد توکن های امنیتی وضع کرده است.”

مقررات فعلی DFSA، توکن‌سازی اوراق بهادار از طریق بلاک چین و فناوری دفتر کل توزیع‌شده، از جمله توکن‌سازی سهام، مشتقات، اوراق قرضه، اوراق قرضه، گواهی‌ها یا واحدهای یک صندوق را پوشش می‌دهد. با این حال، اسناد مشاوره ای برای استیبل کوین ها، کریپتوهای قابل تعویض و توکن های غیرقابل تعویض هنوز در مرحله تهیه هستند.

مربوط: مرکز تجارت جهانی دبی برای ایجاد هاب جدید ارز دیجیتال و تبدیل شدن به رگولاتور

در آخر، علاق به DMCC اشاره کرد. منطقه آزاد مجوزهای ویژه ای مانند مجوز ارائه دهنده خدمات فناوری DLT و مجوز تجارت اختصاصی کالاهای کریپتو صادر کرد. همچنین دارای یک مرکز اختصاصی ارز دیجیتال به نام کریپتو Oasis است که بیش از 130 شرکت بلاک چین در آن ثبت نام کرده اند.

علاق گفت: «DMCC یکی از پیشرفته‌ترین تنظیم‌کننده‌ها در این فضا است و پیشگام توسعه اکوسیستم ارز دیجیتال در امارات بوده است. DMCC یک رگولاتور دوستدار ارز دیجیتال است و چارچوبی دوستانه برای راه اندازی کسب و کار به شرکت ها ارائه می دهد.

در همین حال، صرافی کریپتو بایننس قصد دارد با دولت امارات متحده عربی همکاری کند تا به صرافی‌های ارز دیجیتال و کسب‌وکارها برای دریافت مجوزهای خود در دبی کمک کند. این شرکت یادداشت تفاهمی با اداره مرکز تجارت جهانی دبی امضا کرد که آنها هاب کریپتو را راه اندازی کردند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس