قیمت بیت کوین از بیش از 72000 دلار دیروز به 65500 دلار سقوط کرده است. مانند اوایل امروز گزارش شدچندین دلیل واضح برای این امر وجود دارد، مانند انحلال موقعیت های خرید گسترده در بازار آتی داغ، انتظارات برای سیاست “بالاتر برای طولانی تر” توسط فدرال رزرو ایالات متحده در نتیجه داده های تورم داغ تر از حد انتظار و روز ورودی نسبتا ضعیف دیروز برای ETF های نقدی.

آیا این باعث سقوط بیت کوین شد؟

با این حال، شایعه‌ای نیز وجود دارد که دلیل پنهان دیگری را برای سقوط فاش می‌کند: تجارت شکست شکست خورده توسط یک صندوق تامینی که منجر به زیان بیش از یک میلیارد دلاری شد. اندرو کانگ، بنیانگذار Mechanism Capital، آشکار کرد در X جزئیات پیچیده این شکست.

ظاهراً یک صندوق امروز یک میلیارد دلار + در معامله اسپرد MSTR-BTC منفجر کرد. آن‌ها تا آخر پوشانده شدند، به همین دلیل بیت‌کوین دور انداخته شد حق بیمه MSTR به اوج رفت PNL توسط Saylor مستقر در جیب قرار می گیرد و به BTC بازگردانده می شود.

کانگ قبلاً ماهیت نامطمئن انتقال بازار را روشن کرده بود و به سقوط چندین بازیگر اصلی به دلیل راهبردهای ناقص دلتا خنثی اشاره کرد. «شما چیزهای واقعاً عجیبی را دریافت می کنید که در انتقال روند بازار اتفاق می افتد. کانگ با اشاره به شکست‌های گذشته شرکت‌های برجسته‌ای مانند این که صندوق‌ها/موسسات بزرگ دلتا خنثی در معاملات اسپرد «بدون ریسک» منفجر می‌شوند، اشاره کرد. Blockfi، DCG ، Genesis ، Three Arrow Capital و Alameda.

MicroStrategy، تحت رهبری مایکل سایلر، به طور قابل توجهی یک بازی اهرمی در بیت کوین بوده است، زیرا دارایی های قابل توجه آن اغلب منجر به علاقه قابل توجه فروشندگان کوتاه مدت می شود. به گفته کانگ، «MSTR در حال حاضر 3 میلیارد دلار سود کوتاه دارد – تقریباً 20٪ از سهام شناور آن. من تصور می‌کنم که بسیاری از این شناورها، رونق‌دهنده‌های خشمگین tradfi هستند که سعی می‌کنند امتیاز را به NAV جلب کنند.»

اختلاف حق بیمه ای که کانگ به آن اشاره می کند – افزایش از 50٪ قبل از ETF به 13٪ پس از ETF، و اخیراً به اوج خود در 70٪ – نشان دهنده پویایی نوسان بین ارزش سهام MicroStrategy و دارایی های بیت کوین زیربنایی آن است.

تجارت اشتباه شده است

بیت پین، تحلیلگر معروف بیت کوین و فلوریان بروس، تحلیلگر ارز دیجیتال آلمانی، این روایت را تأیید کردند و به کاهش یک معامله قابل توجه اسپرد به عنوان کاتالیزور برای تحرکات بازار اشاره کردند. Bit Paine “این افت به این دلیل بود که یک صندوق در کوتاه مدت MSTR/BTC آنها منفجر شد.” متذکر شد.

بروس ارائه شده است یک توضیح واضح از استراتژی نادرست: «یک صندوق تامینی اندکی قبل از تأیید ETF یک معامله اسپرد ایجاد کرد: BTC بلند و MSTR کوتاه. ایده پشت آن این بود که MSTR از طریق ETF سقوط می کند در حالی که بیت کوین افزایش می یابد. این توضیح محاسبات نادرست صندوق تامینی را آشکار می کند، زیرا واکنش واقعی بازار نشان داد که MSTR بهتر از بیت کوین عمل می کند و نیاز به باز شدن سریع موقعیت هایی دارد که به کاهش شدید قیمت بیت کوین کمک می کند.

“BTC فروخته شد و شورت در MSTR بسته شد (MSTR خریداری شد). احتمالاً به همین دلیل است که MSTR اخیراً یک مینی رالی کوچک داشته است و نسبت به سایر ETF های بیت کوین ضعیف تر عمل می کند. از شیب لذت ببرید. من فکر نمی کنم که این مدت طولانی ادامه داشته باشد.

صندوق سرمایه گذاری فرضی مورد بحث، نورث راک دیجیتال، قبلاً استراتژی مخالف خود را در مورد X ترسیم کرده بود و نسبت به ارزش گذاری سهام کریپتو در پیشبرد تأییدیه های ETF ابراز تردید کرده بود.

«ایده مخالف […] کوتاه کردن سهام کریپتو در مقابل ارز دیجیتال بلند مدت بود. از نظر ما، با نزدیک شدن به ETF، از سهام کریپتو به عنوان پراکسی برای قرار گرفتن در معرض نقطه‌ای استفاده می‌شود. […] هنگامی که ETF در دسترس قرار گرفت، انتظار داریم این جریان معکوس شود زیرا بسیاری از این دارندگان نوردهی را به ETF می چرخانند. نورث راک دیجیتال در ژانویه اعلام کرد: با توجه به ماهیت دررفته بسیاری از این نام‌ها (MSTR، MARA و COIN سه شورت مورد علاقه ما هستند)، ما معتقدیم که چندین شورت جذاب برای ست کردن در برابر نوردهی طولانی وجود دارد.

در زمان انتشار، BTC با قیمت 67588 دلار معامله شد.

قیمت بیت کوین نمودار 4 ساعته | منبع: BTCUSD در TradingView.com

تصویر برجسته ایجاد شده با DALL·E، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر