پیش‌بینی‌های قیمتی متعددی ظاهر شده است زیرا قیمت بیت‌کوین همچنان به رشد قابل‌توجهی در طول سال ادامه می‌دهد که توسط عواملی مانند رویداد نصف شدن آینده و تایید احتمالی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC).

شایان ذکر است، گروه ETC گزارشی جامع منتشر کرده است که پتانسیل بالاترین رکوردهای جدید در سال 2024 و نقطه عطف چشمگیر 100000 دلار تا پایان سال را روشن می کند.

بازیابی قیمت بیت کوین مرحله ای را برای سال 2024 امیدوار کننده آماده می کند

با توجه به اخیر گروه ETC گزارش، سال 2023 به عنوان سال بهبودی برای بیت کوین و دارایی های کریپتو بود و کاتالیزورهای محوری زمینه را برای سال بعد فراهم کردند.

طبق این گزارش، بایگانی ETF بیت کوین بلک راک در ژوئن 2023 زمینه را برای افزایش پذیرش این طبقه دارایی در حال ظهور در سال 2024 و پس از آن فراهم کرد.

علیرغم پیشرفت های انجام شده، این گزارش نشان می دهد که بیت کوین و سایر ارزهای ارز دیجیتال شده هنوز از نظر پذیرش در اکثر کشورهای توسعه یافته در مراحل اولیه هستند.

نظرسنجی های جهانی نشان می دهد که نرخ پذیرش تقریباً 18٪ است که نشان می دهد تقریباً از هر پنج نفر در سراسر جهان یک نفر دارای دارایی های ارز دیجیتال شده است.

یکی از رویدادهایی که انتظار می رود افزایش قیمت بیت کوین را افزایش دهد، این است نصف کردن بیت کوین برای پایان آوریل 2024 برنامه ریزی شده است. در حالی که برخی استدلال می کنند که قیمت نصف شده به دلیل دانش عمومی آن قبلاً قیمت گذاری شده است، داده های تاریخی نشان دهنده افزایش قابل توجه قیمت در پی نصف شدن های قبلی است.

شایان ذکر است، پیش‌بینی موارد پایه گروه ETC پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود خواهد رسید و تا پایان سال از ۱۰۰۰۰۰ دلار فراتر خواهد رفت.

معیارهای زنجیره ای، چشم انداز صعودی را برای BTC در سال 2024 نشان می دهد

چندین معیار روی زنجیره نشان می دهد که عرضه بیت کوین در این چرخه نسبت به چرخه قبلی کمیاب تر است. بر اساس این گزارش، شاخص‌های مهم مانند درصد عرضه ارز در پایین‌ترین سطح 5 ساله و درصد بالای عرضه در 1+ سال گذشته حاکی از یک بازار صعودی بالقوه با افزایش توزیع سکه‌های انباشته به سرمایه‌گذاران جدید است.

علاوه بر این، عوامل کلان، از جمله تایید بالقوه یک ETF بیت کوین در ایالات متحده، رکود احتمالی ایالات متحده، معکوس شدن سیاست های پولی، و ریسک های ژئوپلیتیکی، به چشم انداز مطلوب قیمت بیت کوین در سال 2024 کمک می کند.

نکته اصلی بحث در میان سرمایه گذاران حول تاثیر بالقوه قیمت در صورت دریافت ETF بیت کوین نقطه ای است تایید شده در امریکا. این گزارش نشان می‌دهد که تغییرات در جریان‌های جهانی ETP بیت‌کوین تقریباً ۴۰ درصد از تغییرات قیمت بیت‌کوین را در شش ماه گذشته توضیح داده است.

با فرض اینکه 20 درصد از سرمایه گذاران چنین سرمایه گذاری را در نظر بگیرند و 3 درصد از دارایی های تحت مدیریت خود (AuM) را به بیت کوین اختصاص دهند، 33.5 میلیارد دلار تخمین زده می شود. سرمایه جدید می تواند وارد بازار شود.

این هجوم وجوه، تقریباً دو برابر کردن بیت کوین ETP AuM جهانی، می‌تواند به تاثیر قیمتی حدود 98 درصد منجر شود.

به طور کلی، پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های عمیق گروه ETC نشان می‌دهد که سال مبارکی برای قیمت بیت‌کوین در سال 2024 خواهد بود. با پیش‌بینی بالاترین قیمت‌های جدید تاریخ و احتمال فراتر رفتن از 100000 دلار تا پایان سال، مسیر رشد بیت‌کوین هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد.

بیت کوین در حال بازیابی سطح 43000 دلار در نمودار روزانه است. منبع: BTCUSDT در TradingView.com

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر