آ گزارش اخیر بازار توسط شرکت تحقیقاتی Kaiko اشاره کرد که چگونه ETF Spot Ethereum Grayscale می تواند تأثیر منفی بر قیمت اتریوم (ETH) داشته باشد. این بر اساس انتظارات شرکت است که Grayscale's Ethereum Trust (ETHE) می تواند مسیر مشابهی را دنبال کند. بیت کوین تراست گری اسکیل (GBTC).

اتریوم ممکن است با فشار فروش قابل توجهی از خروجی Grayscale مواجه شود

کایکو اشاره کرد که اتریوم زمانی که ETF های Spot Ethereum شروع به معامله کنند، ممکن است با فشار فروش قابل توجهی از سوی ETHE Grayscale مواجه شود. این به این دلیل است که صندوق بوده است معامله با تخفیف بین 6 تا 26 درصد در سه ماه گذشته، با موجی از سود گرفتن احتمالاً همراه خواهد بود. شایان ذکر است که ETHE Grayscale قبلاً به عنوان یک صندوق پایان بسته فعالیت می کرد و Grayscale صرفاً برای تبدیل آن به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اقدام می کرد.

خواندن مرتبط

شرکت تحقیقاتی اشاره کرد که ETHE Grayscale بیش از 11 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AuM) دارد. این بدان معناست که اگر ETF اتریوم Grayscale میزان خروجی مشابهی را با بیت کوین ETF Grayscale ببیند، می تواند 110 میلیون دلار از میانگین روزانه خروجی صندوق را ترک کند، که خروجی 6.5 میلیارد دلاری آن در ماه اول معاملات معادل 23 درصد از AuM صندوق بود.

بیت کوین تراست گری اسکیل (GBTC) همچنین قبل از تبدیل شدن به ETF به روشی مشابه عمل می کرد. اعتقاد بر این است که این امر به خروج 6.5 میلیارد دلاری که صندوق در ماه اول معاملات ثبت کرده کمک کرده است، و بسیاری از سرمایه گذاران از زمانی که صندوق را با تخفیف خریداری کرده اند سود می برند. بنابراین، Kaiko انتظار دارد که اتفاقی مشابه با ETHE Grayscale رخ دهد.

خروجی هایی که Grayscale's Spot Bitcoin ETF شناخته شده است که فشار فروش قابل توجهی بر قیمت بیت کوین وارد کرده است و باعث کاهش چشمگیر ارز دیجیتال پرچمدار شده است. به این ترتیب، اگر ETF Spot Ethereum Grayscale نیز به سرنوشت مشابهی دچار شود، می‌توان همان چیزی را در مورد قیمت اتریوم انتظار داشت.

با این حال، علاوه بر اینکه سرمایه گذاران از ETF بیت کوین Grayscale سود می برند، اعتقاد بر این است که کارمزد صندوق Grayscale عامل دیگری است که جرقه ای را برانگیخته است. خروجی های قابل توجه آن موقع ضبط شد برای زمینه، کارمزد Grayscale در بین تمام صادرکنندگان ETF بیت کوین بالاترین بود. به این ترتیب، اگر مدیر دارایی این بار هزینه آن را رقابتی کند، جریان خروجی بالقوه از ETF اتریوم Grayscale به حداقل می رسد.

مسیر آینده اتریوم همچنان صعودی است

کایکو این را پیشنهاد کرد اتریوم زمانی که دیگر ETF های نقطه ای اتریوم شروع به ثبت جریان های ورودی چشمگیر کنند که می تواند جریان های خروجی از ETHE گری اسکیل را تحت الشعاع قرار دهد، همچنان ناچار به افزایش قیمت قابل توجه است. همانطور که Kaiko اشاره کرد، چیزی مشابه با بیت کوین اتفاق افتاد خروجی های GBTC در مقیاس خاکستری تا پایان ژانویه با جریان های ورودی از سایر ETF های بیت کوین جبران و از آنها پیشی گرفت.

خواندن مرتبط

به لطف تقاضای قابل توجهی که این ETF های بیت کوین ثبت کردند، ارز دیجیتال پرچمدار به نقطه ای رسید بالاترین رکورد جدید (ATH) در ماه مارس اوایل سال جاری ETF های اتریوم همچنین می توانند با توجه به میزان ورودی که این وجوه پس از شروع معامله ثبت می کنند، چنین افزایشی را برای قیمت ETH ایجاد کند.

در همین حال، Kaiko اشاره کرد که حتی اگر جریان‌های ورودی در کوتاه‌مدت ناامید شوند، تأیید صرف این وجوه قبلاً «پیامدهای مهمی برای ETH به‌عنوان یک دارایی» دارد، زیرا تأیید می‌کند که این یک اوراق بهادار نیست. این به حذف کمک کرده است عدم قطعیت نظارتی که مدتی است بر قیمت اتریوم تاثیر گذاشته است.

قیمت ETH همچنان بالای 3800 دلار | منبع: ETHUSDT در Tradingview.com

تصویر برجسته از NewsBTC، نمودار از Tradingview.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر