جسی پاول، مدیرعامل سابق کراکن، قبلاً به سرمایه گذاران کریپتو در مورد خطرات نگهداری کریپتو در یک صرافی متمرکز هشدار داده بود.

صرافی کریکن کریپتو در نزدیکی درها به روی کاربران روسی بسته است


کراکن جدیدترین صرافی ارز دیجیتال است که حساب های کاربران روسی را در پلتفرم خود با رعایت تحریم های اتحادیه اروپا محدود می کند.

در 19 اکتبر، کراکن بیانیه های ایمیلی را برای مشتریان روسی خود ارسال کرد تا اعلام کند که صرافی خدمات به مشتریان روسی خود را متوقف می کند.

این شرکت گفت: “با توجه به قوانین جدید اروپا، ما باید اقداماتی را برای محدود کردن حساب Kraken شما انجام دهیم.” بر اساس بیانیه ایمیلی که توسط کوین تلگراف مشاهده شده است، کاربران روسی می توانند بر اساس درخواست، وجوه خود را برداشت کنند.

کراکن خاطرنشان کرد: “در صورت بروز هرگونه تغییر، مرکز پشتیبانی خود را به روز خواهیم کرد.”

کراکن مشخص نکرد که آیا محدودیت زمانی برای برداشت وجوه از صرافی برای شهروندان روسیه وجود دارد یا خیر. سخنگوی کراکن به کوین تلگراف گفت که این شرکت با “الزامات قانونی و نظارتی در تمام حوزه های قضایی” فعالیت های خود مطابقت دارد. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از زمان اعلام اتحادیه اروپا، ما در تلاش هستیم تا تغییرات مورد نیاز برای انطباق با آخرین بسته تحریمی علیه روسیه را ایجاد کنیم.

آخرین محدودیت‌ها در Kraken اولین بار نیست که صرافی با تنظیم‌کننده‌هایی برخورد می‌کند که صرافی‌های متمرکز را مجبور به بستن حساب‌های خاص می‌کنند.

در فوریه 2022، مدیر عامل سابق Kraken جسی پاول مقامات کانادایی را به دلیل مسدود کردن کیف پول های ارز دیجیتال که در تامین مالی اعتراضات محلی COVID-19 دخیل بودند، محکوم کرد. او به صراحت به مردم هشدار داد که کراکن ممکن است مجبور شود برخی از کیف پول ها را مسدود کند توسط رگولاتورها، به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال توصیه می‌کنند تا کریپتو را از مبادلات خارج کنند.

«اگر در مورد آن نگران هستید، وجوه خود را نزد هیچ متولی متمرکز یا تنظیم‌شده نگه ندارید. ما نمی توانیم از شما محافظت کنیم.» در آن زمان پاول گفت.

کراکن با محدود کردن کاربران روسی در پلتفرم خود، به تعداد فزاینده صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال جهانی می‌پیوندد که خدمات روس‌ها را مطابق با آخرین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه متوقف کردند.

همانطور که قبلا گزارش شده است، چندین شرکت ارز دیجیتال، از جمله Blockchain.com، کریپتو.com و LocalBitcoin، عملیات برای روس ها متوقف شد.

مربوط: صرافی‌های ارز دیجیتال در قزاقستان از کاربران روسی استقبال می‌کنند، اما یک مشکل وجود دارد

Bitfinex، یکی از معدود صرافی هایی که قبلاً انجام شده بود مخالف ممنوعیت روس های غیر تحریمی از استفاده از پلتفرم خود، به نظر می رسد که مجبور به تبعیت از تحریم ها نیز شده است.

جو مورگان، مدیر ارشد روابط عمومی Bitfinex در 20 اکتبر به کوین تلگراف گفت: “ما از تمام مقرراتی پیروی می کنیم که تحت آنها مقید هستیم و این وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.” توصیه می شود که سرمایه گذاران از کیف پول های سخت افزاری غیرقانونی استفاده کنند برای محافظت بهتر از سرمایه های خود

تحریم‌های جدید کریپتو بخشی از هشتمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا است که در 6 اکتبر اعمال شد. ممنوعیت کلی هرگونه تراکنش ارز دیجیتال و پرداخت بین شرکت های تحت نظارت اروپا و کاربران روسی. اتحادیه اروپا در ابتدا آن را پذیرفت اولین تحریم ارزهای دیجیتال علیه روسیه در ماه آوریل، کاربران یا ساکنان روسیه را از معامله در صورتی که دارایی آنها در آن زمان از 10000 یورو (10000 دلار) فراتر رفت، محدود کرد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر