بر اساس کریپتوQuant داده هایکی از ناظران خاطرنشان می کند که هر زمان که نرخ هش بیت کوین بالاترین حد خود را ثبت می کند، همانطور که در اواخر ژانویه 2023 اتفاق افتاد، قیمت سکه با محو شدن حرکت صعودی تمایل به کاهش پیدا می کند.

با گسترش این پیش‌نمایش بر روی نرخ‌های فعلی بیت‌کوین، تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها ممکن است بالاتر از سطح مقاومت فعلی در 23800 دلار تا 25500 دلار افزایش یابند قبل از اینکه به زیر خطوط حمایت فوری تا 20000 دلار یا بدتر از آن سقوط کنند.

قیمت بیت کوین در 27 ژانویه| منبع: BTCUSDT در TradingView

اوج نرخ هش سیگنال فروش است؟

بر اساس تجزیه و تحلیل او، افزایش قیمت بیت کوین باعث تشویق کاربران بیشتر و مزارع ماینینگ می شود تا از دکل های خود استفاده کنند و نرخ هش را بیشتر افزایش دهد. بر اساس تئوری او، افزایش نرخ هش پیش‌روی انحلال‌های قوی خواهد بود که ممکن است فعالیت‌های استخراج را از بین ببرد و قیمت‌ها را پایین بیاورد.

در 26 ژانویه، نرخ هش بیت کوین افزایش یافت به 305 EH/s، بالاترین رکورد تاریخ. نرخ هش کل توان محاسباتی متصل به شبکه بیت کوین است. با سرعت فعلی، در صورت ادامه افزایش قیمت بیت کوین، احتمالاً سطح جدیدی ثبت خواهد شد.

در حالی که به نظر می رسد ارتباط مستقیمی بین قیمت لحظه ای بیت کوین و نرخ هش وجود دارد، ناظر با استناد به داده های زنجیره ای فکر می کند برعکس این موضوع صادق است. او متقاعد شده است که اوج نرخ هش بیت کوین می تواند با قیمت ها متفاوت باشد و بر ارزش گذاری سکه تأثیر بگذارد.

بیت کوین به تازگی به ATH جدید رسیده است و بسیاری ممکن است شما را وادار کنند که این یک علامت صعودی باشد، اما من به شما نشان خواهم داد که همیشه تأثیر کاملاً معکوس داشته است. من در طول سال 2022 از بالاترین نرخ هش به عنوان سیگنال های نزولی با نتایج بسیار خوب استفاده کرده ام. شما می توانید تمام ATH های جدید را ببینید. حتی اگر در نمودار زنده به ATH های 2021 برگردید، خواهید دید که همه نشان از فروش قریب الوقوع دارند.

به طور قابل توجهی، این تحلیلگر به مواردی در سال‌های 2021 و 2022 اشاره کرد که افزایش نرخ هش منجر به اصلاح قیمت‌های قابل‌توجه پس از رالی‌های قوی شد. در هفت رویداد، میانگین فروش 19.5 درصد کاهش قیمت بود که عمیق ترین آن 37 درصد بود. او اضافه می کند که قبل از این اصلاح، ارزش سکه تمایل به افزایش 11 درصدی دارد. از قیمت فعلی بیت کوین، این سکه را بالای 25000 دلار قرار می دهد.

خوشه های استخراج بیت کوین در حال شکل گیری هستند

قبل از گسترش قیمت‌ها، «خوشه‌هایی از فعالیت‌های شدید استخراج بیت‌کوین» شکل می‌گیرند، همانطور که در حال حاضر وجود دارد. به دلیل مشارکت ماینرها، نرخ هش پشت سر هم به سرعت بالا می رود و بالاترین رکورد را به ثبت می رساند. با این حال، فعالیت شدید در ماینینگ و گسترش نرخ هش به طور متوسط ​​طی 9 روز معاملاتی منجر به فروش قوی شد.

با توجه به شکل‌گیری فعلی بیت‌کوین، افزایش قیمت بیت‌کوین به بالای ۲۵۰۰۰ دلار ممکن است قبل از کاهش قیمت باشد و احتمالاً سکه را به ۲۰۰۰۰ دلار یا بدتر از آن ۱۴۵۰۰ دلار از اوایل فوریه ۲۰۲۳ بازگرداند.

تصویر ویژه از Canva، نمودار از TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید کتاب های بازار سرمایه و بورس

لینک منبع خبر