اسپاتیفای و اپل موزیک 75 درصد از درآمد نوازندگان را همراه با کاهشی که به لیبل ها پرداخت می شود، کاهش دادند.

ساکسو بانک پیش بینی کرد که از آنجایی که سرویس های پخش موسیقی محبوب مانند Spotify بسیاری از درآمدهای نوازندگان را کاهش می دهند، فناوری های جدید مانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) احتمالاً به هنرمندان کمک می کند تا سهم منصفانه خود را پس بگیرند.
طبق یکی از 
پیش‌بینی‌های ظالمانه 2022: انقلاب ساکسو بانک 
، سازندگان موسیقی 
از پلت‌فرم‌های استریم مبتنی بر NFT 
سود می‌برند، زیرا اجازه می‌دهند موسیقی را مستقیماً بین شنوندگان بدون واسطه‌های متمرکز که هزینه‌ای دریافت کنند، توزیع کنند.
مادز ابرهارت، تحلیلگر ارزهای دیجیتال ساکسو بانک، استدلال کرد که پلتفرم های جریان اصلی پخش موسیقی مانند Spotify و Apple Music کاهش قابل توجهی دارند که همراه با کاهش پرداختی به برچسب ها حدود 75٪ یا بیشتر از کل درآمد را تشکیل می دهد.
ابرهارت اظهار داشت: «این مدل‌ها هزینه‌های مشترکان را به موسیقی واقعی هدایت نمی‌کنند که یک مشترک به آن گوش می‌دهد.»
استفاده از NFT ها می تواند در گام بعدی برای فناوری تولید کننده محتوا در صنعت موسیقی قانع کننده باشد زیرا مدل های اشتراک درآمد پلتفرم های پخش فعلی مانند Spotify و Apple Music با نوازندگان احساس ناعادلانه می کنند.
این تحلیلگر خاطرنشان کرد که پروژه‌های پخش موسیقی مبتنی بر NFT احتمالاً در سال 2022 آغاز می‌شوند، از جمله طرح‌هایی مانند Audius، یک پلتفرم موسیقی بلاک چین 
که توسط کیتی پری، The Chainsmokers و Jason Derulo پشتیبانی می‌شود. 
پلتفرم Audius مبتنی بر بلاک چین، یک پروتکل غیرمتمرکز اشتراک‌گذاری و پخش موسیقی است 
که برای حذف واسطه‌ها از صنعت موسیقی طراحی شده و به طرفداران و سازندگان اجازه می‌دهد تا مستقیماً با یکدیگر تعامل داشته باشند.
در مقابل، به گفته ساکسو بانک، آینده پلتفرم‌های استریم سنتی مانند Spotify “ممکن” است. 
این شرکت پیش‌بینی کرد که سهام Spotify در سال 2022 33 درصد سقوط کند 
. طبق داده‌های 
TradingView، SPOT در سال 2021 کاهش یافته است: با شروع سال حدود 300 دلار، سهام Spotify 
در ماه آگوست به 204 دلار 
کاهش یافت . 
در زمان نگارش این مقاله، SPOT با قیمت 229 دلار معامله می شود.
در این میان، درآمد Spotify به طور پیوسته در طول زمان در حال رشد بوده است که نشان دهنده پتانسیل زیادی برای اختلال در پلتفرم های موسیقی مبتنی بر NFT است. 
با توجه به رسمی 2020 نتایج مالی Spotify در، این شرکت 
تولید  7850000000 یورو (9.5 میلیارد $) درآمد در سال گذشته، 16 درصد افزایش از 2019. مالی Spotify در ادامه رو به رشد در 2021، با مقدار کل کاربران فعال ماهانه 
افزایش 19٪ در سال در -سال به 381 میلیون در سه ماهه سوم 2021.
منبع: Business of Apps
مطالب مرتبط: بازار موسیقی NFT رویال 55 میلیون دلار در سری A جمع آوری می کند
همانطور که قبلا گزارش شده بود، Spotify 
در اواخر سال 2020 
به صنعت ارزهای دیجیتال توجه داشته و به 
دنبال استعدادهایی با پیشینه رمزنگاری بوده است . این شرکت همچنین به خوبی از ظهور NFT ها آگاه است زیرا NFT ها را در Spotify Wrapped 2021 خود که در دسامبر برای کاربران گردآوری شد ذکر کرد. 1، 2021.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع