بلاک چین بیشتر مربوط به بخش مالی است ، اما این فناوری به سرعت راه خود را در صنایع دیگر ، از جمله پزشکی و علم باز می کند. 

تریال اولین سازمانی در جهان است که پیاده سازی بلاک چین را در آزمایشات بالینی آغاز کرد. این شرکت یک اکوسیستم دیجیتالی از راه حل های نرم افزاری یکپارچه با بلاک چین را برای بهبود فرآیندهای آزمایش بالینی و حل چالش های صنعت ایجاد کرده است.

در طی یک مصاحبه اختصاصی، بنیانگذار Triall، ریموند ون در وال، به DailyCoin توضیح داد که چگونه این شرکت به صنعت تحقیقات بالینی برای پیشرفت کمک می کند.

چگونه بلاک چین در آزمایشات بالینی پیاده سازی می شود؟

Triall راه حل های نرم افزاری B2B را توسعه داده است که با بلاک چین یکپارچه شده است. راه حل های Triall با تثبیت نقاط داده هش شده روی بلاک چین، اطمینان حاصل می کند که اسناد ضروری و داده های تحقیقاتی جمع آوری شده در طول آزمایشات بالینی در برابر دستکاری مقاوم هستند و یکپارچگی تحقیقات و قابلیت اطمینان را در طول فرآیند توسعه داروهای جدید بهبود می بخشد. علاوه بر این ، با استفاده از استانداردهای بلاکچین شناسه های غیر متمرکز (DIDs) و اعتبارنامه های قابل تأیید (VCs) ، راه حل های Triall ادغام امن بین بسیاری از سیستم های جدا شده و طرف های درگیر در تحقیقات بالینی را امکان پذیر می کند.

Triall از فناوری بلاک چین برای رفع دو نیاز در سطح صنعت استفاده می کند: 

  1. ارتقای قابلیت ردیابی و ممیزی عملیات کارآزمایی بالینی، که به طور فزاینده ای پیچیده و داده های سنگین شده است. 
  2. امکان انتقال امن و سازگار داده های کارآزمایی بالینی بین سازمان ها و سیستم ها ، در نتیجه ترویج قابلیت همکاری و مقابله با مشکل فزاینده تجزیه داده ها.

Triall امکان ساخت یک اکوسیستم غیرمتمرکز نرم افزار کارآزمایی بالینی را فراهم می کند، که از طریق API ها (رابط برنامه نویسی کاربردی) یکپارچه شده است که با بلاک چین برای مدیریت هویت و دسترسی رمزنگاری، غیرقابل دستکاری و احترام به حریم خصوصی ارتباط برقرار می کند. 

"ما یک "رویکرد اکوسیستمی" را انتخاب می کنیم که منحصر به این صنعت است: با ایجاد یکپارچگی ایمن و سازگار بین نرم افزارهای آزمایشی بالینی ایزوله در حال حاضر، هدف ما تبدیل رقبای فعلی به همکاران برای بهره مندی از آزمایشات بالینی سریعتر و کارآمدتر است." 

یکی از بنیانگذاران Triall به DailyCoin گفت.

بلاک چین در تحقیقات پزشکی در حال گسترش است

"ما معتقدیم که استفاده از فناوری بلاک چین به یک استاندارد صنعتی تبدیل می شود و این امر نیز توسط تنظیم کننده ها و نهادهای توسعه استانداردهای صنعت در سراسر جهان اجباری خواهد بود." 

وان دروال گفت. 

در آزمایشات بالینی، همه چیز در مورد ایجاد شواهد قطعی در مورد ایمنی و کارایی واکسن ها و داروهای جدید است. بلاک چین و فناوری‌های مرتبط، ابزارهای باورنکردنی برای اطمینان از قابل اعتماد بودن، ردیابی و تأیید این شواهد هستند. بنابراین، این فناوری‌ها راه‌حلی برای تعداد فزاینده مشکلات یکپارچگی داده و قابلیت ردیابی که در صنعت خود شاهد آن هستیم، ارائه می‌دهند و این نگرانی فزاینده برای مقامات نظارتی و سایر ذینفعان است.

علاوه بر این، فناوری‌های فعال‌شده با بلاک چین مانند شناسه‌های غیرمتمرکز (DID) و اعتبارنامه‌های قابل تأیید (VCs) فرصت‌های شگفت‌انگیزی را برای بهبود روشی که ما با داده‌های حساس پزشکی در کارآزمایی‌های بالینی و همچنین به‌طور کلی‌تر مدیریت می‌کنیم، ارائه می‌دهند. چشم انداز ما این است که DID ها و VC ها یک لایه مدیریت هویت و دسترسی غیرمتمرکز را شکل دهند که انقلابی در کشف و تبادل داده ها ایجاد می کند و حریم خصوصی، امنیت و کارایی عملیاتی را برای همه طرف های درگیر بهینه می کند.

اینها همه پیشنهادات ارزشی منحصر به فردی هستند که از طریق بلاک چین ارائه می شود و تریال به صنعت کارآزمایی بالینی ارائه می دهد.

آن روی سکه

  • زمان می برد تا بلاک چین به طور گسترده در صنعت پزشکی پذیرفته شود.
  • درک فناوری پیچیده و کسب مهارت های جدید برای استفاده از بلاک چین بسیار مهم است.

چرا باید مراقب باشید؟

فناوری بلاک چین می تواند با ارائه عملیات ایمن و کارآمد، ناشناس بودن و یکپارچگی داده ها بدون دخالت شخص ثالث، به طور قابل توجهی برای سیستم مراقبت های بهداشتی مفید باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع