ترکیبی از فرهنگ عامه معاصر، نوستالژی، و توانمندسازی موضوعات اصلی نمایشگاه NFT خواهد بود.
توکنهای غیرقابل تعویض یا NFT، گواهیهای مالکیت هستند که نشاندهنده آثار هنری دیجیتال، موسیقی، ویدیوها، صدا، یادگاریها و موارد دیگر هستند. آنها در سال گذشته به سرعت محبوبیت خود را به دلیل تواناییشان در توانمند کردن هنرمندان روزمره برای ایجاد و فروش محتوا به دست آوردهاند. در واقع، OpenSea، بزرگترین بازار NFT جهان، اخیراً تنها در حجم معاملات ماهانه از 1.6 میلیارد دلار فراتر رفته است.
مانند آثار هنری فیزیکی، NFTها نیز می توانند برای اهداف خیریه به حراج گذاشته شوند یا با کسر مالیات سخاوتمندانه به گروه های غیرانتفاعی اهدا شوند. از تامین مالی ساخت مدرسه در اوگاندا گرفته تا کمک به کارکنان مراقبت های بهداشتی خط مقدم ، کاهش NFT های غیرانتفاعی می تواند نقش تعیین کننده ای در ایجاد یک تفاوت اجتماعی مثبت داشته باشد.
در یک مصاحبه اختصاصی با Cointelegraph، لیزا اسلومینسکی و نیک دهدری، بنیانگذاران Moon Landing، یک ابتکار جدید برای تنوع عصبی در فضای NFT، در مورد حراج آینده NFT خود صحبت کردند که از هنرمندان معاصر دارای ناتوانی ذهنی و استودیوی غیرانتفاعی آنها حمایت می کند. . موضوع اصلی قطعات فرهنگ پاپ و نوستالژی است که با لحظات مبارزه و استقامت از زندگی روزمره هنرمندان در هم آمیخته است. این مجموعه NFToons نام دارد که هم اکنون قابل مشاهده است و از ژانویه 2022 برای حراج عمومی در دسترس است .
ما در حال فرود روی ماه هستیم!
ابتکاری برای #تنوع عصبی در فضای #NFT از طریق همکاری با استودیوهای غیرانتفاعی برای هنرمندان دارای معلولیت.
Cointelegraph: لطفاً به من بگویید، برخی از هنرمندان پشت پروژه NFT شما چه کسانی هستند؟
لیزا اسلومینسکی: مطمئناً، بنابراین اولین پروژه NFToons است، که هشت هنرمند با Project Onward کار میکنند، که یک سازمان غیرانتفاعی در شیکاگو است که از هنرمندانی با ناتوانیهای ذهنی و نیازهای اجتماعی متفاوت حمایت میکند. از بین این هشت هنرمند، یکی از آنها این هنرمند فوق العاده به نام روبی برادفورد است. و من قبلاً نمایشگاههایی را با او برگزار کردهام، و تمرین او بیشتر حول محور سوپرمن و گربهها است و هر دوی آنها را با مراقبت و تعلق مرتبط میکند. بنابراین برای NFToons، ما واقعاً یکی از نقاشیهای نمادین او از سوپرمن به عنوان یک گربه را گرفتیم، و سپس آن را متحرک کردیم، آن را از صفحه خارج کردیم، و او در واقع موسیقی متن فیلم .mp4 NFT را میخواند، جایی که در حال اجرای گربهای است. آهنگ با تم سوپرمن. پس این یک مثال است.
هنرمند دیگر لوئیس دمارکو نام دارد. و در واقع، یکی از نقاشیهای او را نیز در آنجا به دست آوردم (با اشاره به یک اثر هنری روی مانتو پشت سر او). اما او کارهای واقعاً جالبی می سازد که به آنها «واژه هایی برای زندگی کردن» می گویند. او بر اساس مانتراهایی که خودش می گوید، کارهای فضایی زیادی را انجام می دهد. کاری که او انجام داد این بود که فیلمنامه خود را مانند یک گروه توسعه داد. بنابراین او مفهومی را برای یک برنامه تلویزیونی به نام “Toasters” توسعه داد، و این ترکیبی از “Friends” و “Cheers” است. بنابراین او یک اپیزود آزمایشی ایجاد کرده است که ما آن را در توییتر و اینستاگرام تبلیغ خواهیم کرد تا همه بتوانند تماشا کنند. NFT او طراحی او از مجموعه دو آپارتمان شخصیت ها است. و همچنین موسیقی متن خود را برای برنامه تلویزیونی ساخت. بنابراین صدا در آن یکی است.
سی تی: بنابراین، خواندن بیانیه مطبوعاتی. ظاهراً بخشی از عواید آن صرف امور خیریه خواهد شد. کدام سازمان خواهد بود؟
LS: خیریه استودیوی آنهاست. تمام این هنرمندان کار در یک استودیوی هنری روز، پروژه به بعد. Project Onward یک موسسه خیریه غیرانتفاعی 501(c) (3) [نهاد غیرانتفاعی حقوقی فدرال ایالات متحده معاف از مالیات بر درآمد] در شیکاگو است که از این هنرمندان دارای معلولیت حمایت می کند. بنابراین 80 درصد از فروش به آن استودیو و هنرمندان باز می گردد. برنامه Moon Landing برای هر پروژه همکاری با یک استودیوی غیرانتفاعی است که از هنرمندان معلول حمایت می کند. جایی که ما با هنرمندان آنها کار می کنیم که NFT ها را ایجاد می کنند و درآمد حاصل از آن به هنرمندان و استودیوها می رسد. پروژه دوم ما با استودیو Arts Project استرالیا، ملبورن خواهد بود.
نمی دانم شنیده اید یا نه – اما ما تقویم داریم!️ ️ ️
سی تی: پس چه چیزی شما را ترغیب کرد که با این هنرمندان همکاری کنید تا داستان آنها را بیان کنید؟
LS: مطمئناً، بنابراین من به مدت سه سال در زمینه بزرگتر هنر معاصر تنوع عصبی کار کرده ام. و من فقط در هنر معاصر کار میکردم، و برای سازمانی در لندن کار میکردم که به آن موزه همه چیز میگویند، و آنها به چیزی نگاه میکنند که بسیاری از مردم از آن به عنوان «هنر بیرونی» یاد میکنند، که یک اصطلاح مشکلساز است. اما، اغلب شامل نوعی از هنرمندان دارای معلولیت، هنرمندانی که خودآموخته هستند، هنرمندانی از موقعیتهای حاشیهای هستند. به هر حال، بعد از اینکه از آنجا بیرون آمدم و شروع به کار بر روی پروژه مستقل خود کردم، واقعاً متوجه شدم که از طریق آن موقعیت هایی که دارای معلولیت بودند، در معرض برخی هنرمندان قرار گرفته ام. من تازه دریافتم که آثار هنری از این استودیوها کاملاً باورنکردنی است.
و من شروع کردم به فکر کردن با خودم، آنها فقط هنرمندان معاصر هستند، حتی اگر معلولیت داشته باشند. آنها فقط هنرمندان جوان و معاصر هستند، بنابراین من شروع به ترکیب آنها در نمایشگاه هایی کردم که سرپرستی آنها را بر عهده داشتم. من چند مقاله در مورد آنها برای Artsy نوشته ام. اما، به طور خاص، این استودیوها، بنابراین در سطح بینالمللی، احتمالاً 30 تا 50 نسخه مختلف از این استودیوهای غیرانتفاعی وجود دارد که توسعه حرفهای و محیطهای خلاقانه را برای هنرمندانی با نیازهای اجتماعی و ناتوانیهای مختلف ایجاد میکنند تا یک عمل خلاقانه را توسعه دهند. و من چند سال پیش با نیک ارتباط برقرار کردم. او چند انیمیشن تبلیغاتی برای برخی از نمایشگاههایی که من سرپرستی آنها را بر عهده داشتم، انجام داد و سپس، بله. بنابراین با تکیه بر آن، با علاقه او به NFTها و تنوع خلاقانه و علاقه من متوجه شدم،
نیک دهدری: بله، فکر میکنم چیزی که دیدم واقعاً روشی بود که فضای NFT از هنرمندان خودآموخته حمایت میکرد و این که یک جامعه واقعاً قوی در اطراف آن بود و هنوز هم هست. بنابراین فکر میکردم که واقعاً در این نوع کارها قرار میگیرد، هنرمندانی که با تنوع عصبی خودشان را آموزش میدهند و برای لذت دیگران هنر خلق میکنند. بنابراین به نظر می رسد که واقعاً منطقی است که NFT ها می توانند فضای بسیار خوبی برای فروش آن ها باشند، در حالی که من فکر می کنم در بازار هنر معاصر، آنها واقعاً این قیمت ها را آنقدر بالا تعیین نمی کنند. بنابراین آنها ممکن است شانس بیشتری از ساخت کار خود در فضای NFT داشته باشند.
CT: بیشتر یک سوال فنی. از آنجایی که قیمت گاز اتریوم بسیار بالا است، ممکن است صدها دلار برای بریدن یک NFT هزینه شود. آیا در حین انجام حراج از هنرمندان حمایت مالی خواهید کرد؟
ND: خوب، ما قرار است آن را به عنوان یک مزایده از طریق OpenSea طی کنیم. بنابراین استخراج توسط افرادی که خرید میکنند انجام میشود، و ما آن را در اتریوم برای این مورد انجام خواهیم داد، اما ارزهای دیگری مانند Polygon را نیز در نظر گرفتهایم که در آنها هیچ هزینه گازی در لایت اسپید وجود ندارد. اما در حال حاضر، اتریوم همچنان سهم بیشتری از استفاده دارد. بنابراین به نظر می رسد در حال حاضر منطقی است که با آن یکی بروید.
LS: بله، ما مستقیماً با استودیوهایی کار می کنیم که همه این موارد را زودتر از موعد انجام می دهند.
سی تی: بچه ها دوست دارید بیانیه ماموریتی در مورد کارتان بنویسید؟
LS:بله، پس فقط چند مورد در ادامه نظر نیک. شباهت هایی وجود دارد، منظورم تنوع به طور کلی است، در حوزه هنر معاصر یک مبارزه است، و تنوع عصبی موضوع جدیدی است. و در حال حاضر بحثهایی وجود دارد، مثل اینکه من دیشب صحبت کردم، که نامش «آیا میتوانیم هنرمند باشیم؟» بود، و در مورد هنرمندانی با تنوع عصبی صحبت میکرد که فضایی پرسپکتیو در دنیای هنر ایجاد میکردند. بنابراین من فکر می کنم فضای NFT این فرصت را دارد تا چیزها را دموکراتیک کند و دسترسی مستقیم سازندگان به مخاطبان را ایجاد کند. این پتانسیل بسیار خوبی دارد و واقعاً می تواند هنرمندان زیادی را ارتقا دهد که در غیر این صورت ممکن است نقاط دسترسی به دنیای هنر را دشوار بدانند، که به نظر من بسیار جالب است. و بعد، می دانید، ما سعی می کنیم این هنرمندان را بالا ببریم، این غیرانتفاعی ها را بالا ببریم. ما می دانیم که افراد در فضای NFT در مورد تنوع، در مورد تنوع عصبی می پرسند. اما اتصال به آنها دشوار است.
ن.د: بله، این یکی از مشکلاتی است که ما داریم. از آنجایی که اینفلوئنسرهای بزرگی مانند gmoney وجود دارد، آنها نظراتی را منتشر می کنند که می گویند ما به تنوع بیشتری در فضا نیاز داریم. اما ما در حال حاضر قابل مشاهده نیستیم زیرا تازه شروع کرده ایم. اما ما سعی می کنیم به gmoney پیام بدهیم، اما او پاسخ نمی دهد.
LS: پس بله، واقعاً همینطور است. بدیهی است که امید این است که NFToons پروژه اولیه باشد. سپس، فرود روی ماه این ابتکار عمل را ادامه خواهد داد. بنابراین، ما دو استودیو حمایتی دیگر داریم که از قبل در نظر داریم پروژههای بیشتری را با همان علاقه انجام دهیم تا با سازمانهای غیرانتفاعی حمایت کنند تا از هنرمندان دارای معلولیت حمایت کنند و به آنها اجازه دهیم NFTهای منحصربهفرد ایجاد کنند. و قرار دادن آنها برای هنرمندان و غیرانتفاعی ها.
ND: و این یک راه بسیار خوب برای معرفی آنها به [نامفهوم] است که ممکن است نتوانند با آن کار کنند. به عنوان مثال، ما به هنرمندی به نام تری ویلیامز از پروژه هنری استرالیا نگاه میکردیم که این مجسمهها را از فضانوردان ساخته است. اما ما می توانیم آن ها را اسکن سه بعدی کنیم و با اسکن سه بعدی، می توانیم آن را به یک NFT تبدیل کنیم. و در غیر این صورت ممکن است نتوانیم این کار را انجام دهیم. بنابراین فرصتهای واقعاً خوبی برای توانمندسازی هنرمندان برای استفاده از فناوری وجود دارد که در غیر این صورت به استفاده از آن فکر نمیکردند یا به آن دسترسی نداشتند.
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع