اتریوم 2.0 اینچ با ارتقای Altair در Beacon Chain نزدیک‌تر شد

قیمت اتر ( ETH ) تقریباً در تاریخ 21 اکتبر به بالاترین حد خود رسید و پس از انقضای آپشن های 435 میلیون دلاری در 22 اکتبر به زیر 4000 دلار سقوط کرد . شبکه اتریوم قرار است در تاریخ 27 اکتبر در عصر 74240 با ارتقای Altair به Beacon Chain گام دیگری به سوی اتریوم 2.0 بردارد. Eth2 یک شبکه کاملاً اثبات سهام (PoS) خواهد بود که جامعه بیش از یک سال است که برای آن آماده شده است .

طبق یک پست وبلاگ بنیاد اتریوم که توسعه را توضیح می دهد ، Altair یک به روز رسانی برای Beacon Chain است که پشتیبانی از مشتریان سبک، حسابداری نشت عدم فعالیت قبل از اعتبارسنجی، افزایش شدت کاهش و پاکسازی جوایز اعتبارسنجی را به ارمغان می آورد. مدیریت. این اولین ارتقاء برنامه ریزی شده برای Beacon Chain است.

پست وبلاگ بیان می کند که این به روز رسانی یک “ارتقای گرم کردن” برای Beacon Chain و مشتریان مرتبط با آن است. اساساً، این به روز رسانی چندین ویژگی اصلی را برای شبکه اتریوم 2.0 به ارمغان می آورد .

ابتدا، معرفی کمیته‌های همگام‌سازی برای عملکردهای کلاینت سبک، به مشتریان سبک اجازه می‌دهد تا به راحتی زنجیره هدر را با هزینه‌های محاسباتی و داده‌ای کم، همگام‌سازی کنند.

دوم، اصلاحات حسابداری مشوق سه تغییر اصلی ایجاد می‌کند: اقدامات ذخیره‌سازی از قالب فیلد بیت کارآمدتری استفاده می‌کند که پیچیدگی را کاهش می‌دهد، درجه دوم «نشت عدم فعالیت» بر اساس اعتبارسنجی به‌جای جهانی است – که برای اعتبارسنجی‌هایی که بیش از ۸۰ درصد مشارکت دارند، ناچیز است. از زمان – و برخی از اشکالات در حسابداری پاداش وجود دارد.

دو جون، یکی از بنیانگذاران صرافی کریپتو Huobi Global، به کوین تلگراف گفت: «قبل از Altair، اگر زنجیره ای به مدت دو هفته نهایی شود، اعتبار سنجی های کاملاً غیرفعال حدود 11.8 درصد از موجودی خود را از دست می دهند و اعتبار سنجی های فعال در 75 درصد موارد، 3.1 ~ را از دست می دهند. ٪. پس از Altair، ضرر اعتبارسنجی کاملا غیرفعال ~ 15.4٪ خواهد بود، اما ضرر اعتبار سنجی فعال 75٪ فقط ~0.3٪ خواهد بود. این باعث می‌شود که نشت عدم فعالیت برای اعتبارسنجی‌کنندگان صادق، اما نامنظم، بخشنده‌تر شود.
25 اکتبر 2021

سوم، این به‌روزرسانی تغییراتی را در پارامترهای جریمه ایجاد می‌کند که باعث می‌شود نشت عدم فعالیت و کاهش تنبیه بیشتر از دوره قبل از Altair باشد. سه تغییر اصلی در این پارامترها وجود خواهد داشت. ضریب جریمه عدم فعالیت 25 درصد کاهش می یابد که زمان نشت موجودی ها را نزدیک به 13.4 درصد کاهش می دهد. حداقل ضریب کاهش از 128 به 64 کاهش می یابد – ضریب حداقل کسری از کل موجودی است که یک اعتبار سنج بریده شده از دست می دهد. این باعث می شود که حداقل جریمه کاهش 0.5 ETH، دو برابر جریمه قبلی 0.25 ETH باشد.

ضریب کاهش تناسبی نیز از یک به دو افزایش می‌یابد، به این معنی که اکنون جریمه کاهش درصد سایر اعتبارسنجی‌هایی را که ظرف 18 روز پس از اعتبارسنجی کاهش یافته‌اند، دو برابر خواهد کرد. جون این تغییر را بیشتر توضیح داد: «به عنوان مثال، اگر شما بریده شده باشید و در عرض 18 روز (در هر دو جهت) 7 درصد اعتبار‌دهنده‌های دیگر نیز بریده شوند، قبل از Altair جریمه برش شما 7 درصد خواهد بود، پس از Altair این خواهد بود. 14 درصد.”

چنین ترفندهایی در ساختار مشوق اغلب برای امنیت شبکه بسیار حیاتی هستند، زیرا درجات بیشتری از مشارکت را پاداش می‌دهند و بر این اساس در سراسر طیف تنظیم می‌شوند. با این حال، در حال حاضر، این تغییر مستقیماً بر کاربران و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در شبکه تأثیر نمی‌گذارد، زیرا این یک ارتقاء است که فقط بر زنجیره Beacon تأثیر می‌گذارد.

با این حال، هنگامی که در نهایت انتقال به Eth2 انجام شود، این روی کاربران اتریوم تأثیر خواهد گذاشت. جون گفت این ارتقا آستانه مشارکت کاربران در اتریوم 2.0 را کاهش می دهد:یکی از اهداف اصلی Altair این است که یک کلاینت سبک را به اندازه کافی آسان و کارآمد کند که بتوان آن را در هر محیطی (دستگاه تلفن همراه، سخت افزار تعبیه شده، افزونه مرورگر، و حتی در داخل یک بلاک چین با قابلیت قرارداد هوشمند) اجرا کرد.

توزیع مجدد مزایای اعتبارسنجی منجر به طراحی مجدد ساختار جوایز و جریمه برای اعتبارسنجی‌ها می‌شود و مشوق‌های مشارکت‌کنندگان شبکه را سیستماتیک‌تر و درک آن با استدلال منطقی آسان‌تر می‌کند.

گرم کردن برای ادغام

منطقی است که این به‌روزرسانی به‌عنوان «گرم‌آپ» برای ارتقاهای Beacon Chain در آینده اجرا شود، زیرا در حال حاضر ریسک‌های اقتصادی نسبتاً کم هستند. از آنجایی که اپراتورهای گره قبلاً یک ارتقاء همزمان در زنجیره را تجربه کرده‌اند، هر گونه ارتقای آتی که به سمت ادغام می‌رود باید به آرامی انجام شود – که بسیار مهم است، زیرا پس از ادغام مقدار قابل توجهی در شبکه وجود خواهد داشت. .

بن ادینگتون، توسعه‌دهنده اتریوم و مالک محصول Teku – یک مشتری Eth2 که توسط ConsenSys توسعه یافته است – در مورد نحوه ارتباط Altair با ادغام آینده با Cointelegraph صحبت کرد:«اثبات ارتقاء سهام، معروف به The Merge، بزرگترین ارتقا در تاریخ اتریوم خواهد بود. ارتقای Altair به ما تجربه ارزشمندی می‌دهد تا اطمینان حاصل کنیم که Merge زمانی که برای استقرار در سال 2022 آماده شد، بدون مشکل پیش می‌رود.

هنگامی که از ادینگتون در مورد تأثیر ارتقاء روی استکرهای Beacon Chain سؤال شد، گفت که به طور کلی، آنها هیچ تفاوتی با Altair نخواهند دید. این اساساً یک تمرین «تمیز کردن» است که بر پاداش‌های مورد انتظاری که سهامداران می‌توانند کسب کنند یا نحوه تعامل آنها با زنجیره به هیچ وجه تأثیری ندارد.

همانطور که در پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP) 2982 توضیح داده شده است، تغییر در پارامترهای تنبیهی هم برای نشت های کاهش و هم عدم فعالیت اعمال می شود. ادینگتون اشاره کرد که کاهش این جریمه ها در ابتدای زنجیره بیکن برای این بود که سهامداران بتوانند پای خود را پیدا کنند و اعتماد به نفس پیدا کنند. ادغام در نهایت جریمه‌های آن‌ها را به «مقادیر بهینه از نظر اقتصادی رمزنگاری» تنظیم می‌کند، در حالی که Altair آنها را کمی در این جهت افزایش می‌دهد. او در ادامه توضیح داد که چگونه این امر به امنیت شبکه کمک می کند:”زنجیره beacon هرگز دچار نشت عدم فعالیت نشده است، و تنها 0.06٪ از اعتبار سنجی ها کاهش یافته است، بنابراین این مجازات ها تا حد زیادی تئوری هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که حملات عمدی علیه زنجیره فانوس دریایی را بسیار گران کنند. بنابراین افزایش آنها با Altair امنیت زنجیره را افزایش می دهد.

Rick Delaney، تحلیلگر ارشد در OKEx Insights – تیم تحقیقاتی صرافی ارزهای دیجیتال OKEx – به کوین تلگراف گفت که این یک جزء حیاتی از امنیت شبکه است و اظهار داشت: “اگر انگیزه ها نادرست باشند، ممکن است بازیگران مخرب بتوانند سیستم را بازی کنند.”

ادغام ممکن است پویایی «قاتل‌های اتریوم» را تغییر دهد

ارتقاء Altair، به‌روزرسانی بزرگ بعدی شبکه است، پس از هارد فورک لندن که در اوایل سال جاری در ماه اوت انجام شد. هارد فورک عمدتاً EIP-1559 را وارد کرد، که مکانیسم قیمت گذاری تراکنش را تغییر داد به طوری که بخش خاصی از هزینه های گاز سوزانده می شود و ETH را در مسیر کاهش تورم قرار می دهد.

طبق داده‌های Ultrasound.money، نرخ سوخت فعلی اتر 5.31 ETH در دقیقه است و تا به امروز، بیش از 628000 ETH – به ارزش بیش از 2.6 میلیارد دلار – سوزانده شده است. نرخ رشد عرضه در حال حاضر 2.2 درصد در سال است. شبیه‌سازی Merge در وب‌سایت Ultrasound.money نشان می‌دهد که این نرخ عرضه منفی می‌شود و به -2 درصد در سال می‌رسد.

دیلینی درباره تأثیر هزینه های گاز بر کل اکوسیستم توضیح داد و گفت: «این بخشی از ارتقای مداوم است که باید هزینه های گاز اتریوم را کاهش دهد. تا کنون، «قاتلان اتریوم» از هزینه‌های اغلب بسیار زیاد شبکه قراردادهای هوشمند غالب سود برده‌اند. اگر پیاده‌سازی اشتراک‌گذاری اتریوم به آرامی اجرا شود و هزینه‌های تراکنش را کاهش دهد، دیدن این که آیا این زنجیره‌ها سهم بازار را حفظ خواهند کرد، جالب خواهد بود.

مطالب مرتبط: سهامداری در اتریوم 2.0، توضیح داده شد

ادغام مکانیسم اجماع PoS را به کل شبکه اتریوم ارائه می‌کند، پس از آن، مقیاس‌پذیری برای بهبود با گسترش اشتراک‌گذاری داده‌ها در شبکه تبلیغ می‌شود. تا این زمان، شبکه‌های بلاک چین رقیب که دارای ابزار قرارداد هوشمند کارآمد هستند، مانند سولانا و زنجیره هوشمند بایننس، می‌توانستند بر اساس هزینه‌های پایین گاز خود به رشد خود ادامه دهند.

Edgington همچنین به پشتیبانی شبکه از راه حل های لایه دو اشاره کرد که از طریق آن کاربران می توانند به هزینه های گاز کمتری نسبت به شبکه لایه یک موجود دسترسی داشته باشند:ما به‌عنوان توسعه‌دهندگان، زیاد خود را با قاتلان اتریوم درگیر نمی‌کنیم. […] در همین حال، فناوری‌های رول‌آپ لایه 2 در اتریوم در حال حاضر مزایای مقیاس‌پذیری عظیم و اکوسیستمی غنی از قابلیت‌های جدید هیجان‌انگیز را ارائه می‌کنند که به طور کامل توسط امنیت لایه پایه اتریوم پشتیبانی می‌شود. ارتقای پروتکل در سال آینده و بعد از آن، همه چیزهایی را که در لایه 2 اتفاق می‌افتد، پشتیبانی و بهبود می‌بخشد.

اگرچه ممکن است ارتقای Altair برای کاربران نهایی شبکه اتریوم معنی زیادی نداشته باشد، اما برای توسعه دهندگان و سایر شرکت کنندگان در انجمن که مشتاقانه منتظر ادغام هستند که برای سال 2022 برنامه ریزی شده است بسیار مهم است. اوایل اکتبر، 40 نماینده از Eth1 و تیم‌های Eth2، بنیاد اتریوم و ConsenSys به مدت یک هفته با یکدیگر ملاقات کردند و در طی آن یک شبکه آزمایشی با موفقیت در اجرای PoS با چندین مشتری از Eth1 و Eth2 ایجاد کردند.

چنین دستاوردی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود که اتریوم می تواند به طور کامل به PoS منتقل شود و شبکه اثبات کار Eth1 را برای همیشه خاموش کند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع