با سوزش مداوم از Ethereum سکه و هزینه ها، برخی از بلوک های Ethereum در حال تبدیل شدن تورم با توجه به بار شبکه بالا، که پس از آن منجر به هزینه های بالا. با توجه به سرویس ردیاب سوخت، امروز ۱۲ میلیون دلار کمتر  از توزیع اتریوم صادر شده است، که کل روز را «با تورم زدایی» می‌کند.

با معرفی مکانیزم سوزاندن کارمزد، تمام هزینه های تراکنش در شبکه به جای اینکه به جیب ماینرها برود سوزانده می شود. گاهی اوقات، به دلیل بار بالای شبکه، کارمزد یک تراکنش به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که منجر به سوزاندن مقدار زیادی سکه می‌شود.

در حال حاضر 16228  اتریوم  امروز سوزانده شده است که ارزش آن 67 میلیون دلار است. در همان زمان، تنها 54 میلیون دلار به عنوان پاداش برای استکرها صادر شده است. ماینرها تنها 2495 ETH به عنوان انعام دریافت کرده اند.

با ازدحام بالای شبکه، هزینه پایه در محدوده رایج باقی می‌ماند در حالی که سود ماینرها در واقع در حال افزایش است. “حراج معاملاتی” هنوز در شبکه وجود دارد و منجر به افزایش عمده هزینه ها می شود.مربوطاین کیف پول 8000 دلاری شیب خرید، اکنون 5.7 میلیارد دلار دارد.

در حال حاضر، هزینه پایه اتریوم 154 Gwei است. مجموع صدور از زمان فعال‌سازی EIP-1559 در حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. تعداد کل سکه های سوخته 654000 ETH است که در حال حاضر 2.7 میلیارد دلار ارزش دارد.

پیش از این، U.Today گزارش داده بود  که ارزش تمام سکه های سوخته اتریوم به 2 میلیارد دلار رسیده است، اما به دلیل افزایش سریع قیمت در بازار نقدی، تقریباً همین تعداد سکه سوخته اکنون 35 درصد بیشتر ارزش دارد.

نمودار روزانه اتریوم
منبع: TradingView

در زمان انتشار، اتریوم پس از عقب نشینی از ATH قبلی 4380 دلار، با قیمت 4153 دلار معامله می شود. دیروز، اتریوم به دلیل اصلاح بازار جهانی با 9 درصد زیان معامله شد. در حال حاضر، دومین ارز دیجیتال بزرگ با سود 6 درصد معامله می شود

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع