540 میلیون دلار گزینه ETH روز جمعه منقضی می شود و داده ها نشان می دهد که گاوها شانس خوبی برای تضمین سطح 5000 دلار دارند.

انقضای آپشن اتریوم 540 میلیون دلاری روز جمعه به نفع معامله گرانی است که هدف آنها 5 هزار دلار است

گاوهای اتر ( ETH ) احتمالاً از سود 368 درصدی که تاکنون در سال 2021 به دست آمده بسیار راضی هستند و به نظر می رسد روزی نمی گذرد که آلت کوین به بالاترین حد خود نرسد. 

حتی با وجود اینکه اتر در مسیر 5000 دلار قرار دارد، هنوز نگرانی‌های زیادی در مورد توانایی شبکه برای جذب تقاضای شدید ناشی از بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن غیرقابل تعویض (NFT) وجود دارد.

یکی دیگر از مشکلات احتمالی پیش رو، گزارش وزارت خزانه داری ایالات متحده در مورد مقررات استیبل کوین است که در 1 نوامبر منتشر شد. این گزارش بر ضرورت کنگره برای “اطمینان از نظارت احتیاطی مناسب فدرال بر مبنای یکپارچه و جامع” تاکید کرد.

علاوه بر این، شبکه‌های رقیب که قابلیت همکاری با پروژه‌های اصلی DeFi را ارائه می‌کنند، هم در ارزش کل قفل شده (TVL) و هم از نظر سهم بازار در قراردادهای هوشمند مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، این هفته Solana (SOL) به رکورد جدید 236 دلاری رسید و از Cardano (ADA) پیشی گرفت و چهارمین ارز دیجیتال بزرگ شد.

طبق داده‌های CryptoSlam، فروش ثانویه بازارهای NFT Solana در سه ماه گذشته به 495 میلیون دلار رسیده است، اما با وجود این، بلاک چین اتریوم همچنان محبوب‌ترین است و فروش ثانویه NFT در ماه اکتبر به بیش از 1.76 میلیارد دلار رسیده است.

قیمت اتر در کوین بیس به دلار. منبع: TradingView

اتریوم با مدیریت جلوتر از رقبا و ایجاد مسیری برای حل مشکل مقیاس پذیری با مهاجرت به شبکه اثبات سهام، برخی از سرمایه گذاران سنگین را جذب کرده است. این شامل مارک کوبان ، مالک دالاس ماوریکس ، صندوق امداد و بازنشستگی آتش نشانان هیوستون ، و بری استرنلیخت، میلیاردر است.

ممکن است به نظر برسد که انقضای آپشن اتر در تاریخ 5 نوامبر، 540 میلیون دلار، یک پیروزی بی‌رقیب برای گاوها باشد، اما چند هفته پیش اینطور نبود.

گزینه‌های اتر علاقه باز را برای 5 نوامبر جمع می‌کنند. منبع: Bybt

در نگاه اول، گزینه های قراردادی (فروش) 300 میلیارد دلاری در مقایسه با ابزار تماس (خرید) 240 میلیون دلاری، 20 درصد بر انقضای هفتگی تسلط دارند. با این حال، نسبت 0.80 call-to-put فریبنده است زیرا رالی اخیر احتمالاً اکثر شرط‌های نزولی را از بین می‌برد.

به عنوان مثال، اگر قیمت اتر در ساعت 8:00 صبح UTC در 5 نوامبر بالای 4500 دلار باقی بماند، تنها 1.5 میلیون دلار از گزینه های فروش (فروش) در انقضا در دسترس خواهد بود. اگر اتر بالاتر از این قیمت معامله شود، هیچ ارزشی برای حق فروش اتر به قیمت 4500 دلار وجود ندارد.

گاو نر بالای 4500 دلار راحت است

در زیر چهار سناریوی محتمل برای انقضای 540 میلیون دلاری 5 نوامبر آورده شده است. عدم تعادل به نفع هر طرف نشان دهنده سود نظری است. به عبارت دیگر، بسته به قیمت انقضا، میزان فعال شدن قراردادهای تماس (خرید) و فروش (فروش) متفاوت است:

  • بین 4300 تا 4400 دلار: 6870 تماس در مقابل 6000 تماس. نتیجه خالص بین گاو نر و خرس متعادل است.
  • بین 4400 تا 4600 دلار: 13750 تماس در مقابل 350 تماس. نتیجه خالص 60 میلیون دلار به نفع ابزارهای فراخوان (گاو نر) است.
  • بین 4600 تا 4700 دلار: 18500 تماس در مقابل 50 تماس. نتیجه خالص 85 میلیون دلار به نفع ابزارهای فراخوان است.
  • بالای 4700 دلار: 22800 تماس در مقابل 0 تماس. نتیجه خالص تسلط کامل است و گاوهای نر 107 میلیون دلار سود می برند.

این تخمین خام، اختیارات خرید را در شرط‌بندی‌های صعودی مورد استفاده قرار می‌دهد و گزینه‌ها را منحصراً در معاملات خنثی به نزولی قرار می‌دهد. با این حال، این ساده سازی بیش از حد، استراتژی های سرمایه گذاری پیچیده تر را نادیده می گیرد.

برای مثال، یک معامله‌گر می‌توانست گزینه فروش را بفروشد، و عملاً در معرض دید مثبت بیت کوین بالاتر از یک قیمت خاص قرار بگیرد. اما، متأسفانه، هیچ راه آسانی برای تخمین این اثر وجود ندارد.

خرس ها برای کاهش ضرر خود به اصلاح قیمت 6 درصدی نیاز دارند

تنها راه برای خرس‌ها برای جلوگیری از ضرر در انقضای روز جمعه، فشار دادن قیمت اتر به زیر 4400 دلار در 5 نوامبر است که 6 درصد از 4660 دلار فعلی کاهش یافته است. بنابراین، تا زمانی که اخبار یا رویدادهای مربوط به قبل از مهلت انتخاب هفتگی اعلام نشده باشد، گاوها احتمالاً 85 میلیون دلار یا بالاتر سود خواهند برد.

معامله گران همچنین باید در نظر داشته باشند که در طول دوره های صعودی، میزان تلاشی که فروشنده برای تأثیرگذاری بر قیمت نیاز دارد، بسیار زیاد و معمولاً بی اثر است. در حال حاضر، داده‌های بازار گزینه‌ها به مزیت قابل‌توجهی از گزینه‌های تماس (خرید) اشاره می‌کنند که به شرط‌بندی‌های صعودی برای اتر دامن می‌زند و این امر انتظارات رالی را تا 5000 دلار افزایش می‌دهد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع