این راه‌اندازی در حالی انجام می‌شود که پروژه‌های تحقیقاتی کوین‌تلگراف، فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تا پایان سال به ۱۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

روز پنجشنبه، مشاور سرمایه‌گذاری ثبت‌شده و شرکت فین‌تک Defiance اعلام کرد که اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) متمرکز بر توکن غیرقابل تعویض (NFT) را در Arca بورس نیویورک راه‌اندازی کرده است. این صندوق تحت نماد نماد NFTZ فهرست شده است و دارای هزینه مدیریت 0.65٪ در سال است.

صندوق به طور مستقیم NFT ها را برای ذخیره در کیف پول خریداری و نگهداری نمی کند. در عوض، آن آهنگ یک شاخص از شرکت های فعال و یا قصد به سرمایه گذاری در فضای NFT، و همچنین دنیای مجازی. BITA NFT و Blockchain Select Index، که صندوق قصد دارد آن را منعکس کند، توسط شرکت فین‌تک BITA مستقر در آلمان نگهداری می‌شود.

دارایی های قابل توجه در این صندوق عبارتند از Coinbase، Cloudflare، Plby Group [Playboy]، Marathon Digital و Hut 8 Mining. بزرگترین دارایی آن Silvergate Capital است که 6.74 درصد از خالص دارایی های آن را تشکیل می دهد. بیش‌تر سرمایه‌گذاران نمی‌دانند، سیلورگیت یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌های جهان برای تراکنش‌های ارز دیجیتال بین صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال و موسسات مالی است. تنها در سه ماهه سوم، Silvergate به تسهیل بیش از 162 میلیارد دلار از چنین تراکنش‌هایی کمک کرد. NFTZ ETF در مجموع 34 شرکت را در سبد خود دارد.

سیلویا جابلونسکی، بنیانگذار و مدیر ارشد سرمایه گذاری Defiance، در رابطه با این اعلامیه گفت:انقلاب NFT اساساً مدل اقتصادی هنرمندان، ورزشکاران، سازندگان و بسیاری از صنایع دیگر را تغییر خواهد داد که ما حتی نمی‌توانیم آن‌ها را امروز تصور کنیم. NFT ها می توانند بزرگتر از اینترنت باشند.

مطالب مرتبط:  اینویسکو ETP بیت کوین را در دویچه بورس راه اندازی می کند

علاوه بر NFTZ، شرکت فین‌تک همچنین قصد دارد سبدی از ETFها را راه‌اندازی کند که آخرین فناوری اطلاعات و پیشرفت‌های بیوتکنولوژی را دنبال می‌کنند. از ویژگی های برجسته آن می توان به ETF های 5G، روانگردان، نسل بعدی هیدروژن و محاسبات کوانتومی اشاره کرد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع