1اولین معامله بیت کوین ETF مبتنی بر قراردادهای آتی آمریکا آغاز شد ، بیت کوین به رکورد نزدیک شد© رویترز. عکس فایل: در این تصویر تصویری که در 18 اکتبر 2021 گرفته شده است ، نمایشی از ارز رمزنگاری مجازی بیت کوین دیده می شود. REUTERS/ادگار سو

نویسنده: جان مک کرانک و تام ویلسون

نیویورک/لندن (رویترز)-اولین صندوق مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین در ایالات متحده روز سه شنبه معاملات خود را آغاز کرد و بیت کوین را به بالاترین حد در شش ماه گذشته و در فاصله قابل توجهی از اوج خود قرار داد ، زیرا معامله گران معتقدند ETF می تواند تقویت شود سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده جریان دارد.

ETF ProShares Bitcoin Strategy ETF معاملات خود را در بورس بین قاره ای (NYSE: ICE ) NYSE Arca روز سه شنبه تحت تیک تیک BITO پس از نورگیری سبز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آغاز کرد.

معاملات آتی بیت کوین توسط کمیسیون معاملات آتی کالا به مدت چهار سال تحت نظارت است و ETF ها – اوراق بهاداری که دارایی را ردیابی می کند و در بورس اوراق بهادار خرید و فروش می شود – توسط SEC تنظیم می شوند و سطحی از حمایت سرمایه گذاران را ارائه می دهند ، رئیس SEC ، گری جنسلر ، روز سه شنبه گفت.

او به CNBC گفت: “با این حال هنوز هم این یک دارایی بسیار سوداگرانه است و سرمایه گذاران باید بدانند که در زیر ، همین نوسان و حدس و گمان وجود دارد.”

بیت کوین ، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان ، پس از فهرست بندی به 63،337.54 دلار رسید که بالاترین رقم از اواسط آوریل و نزدیک به رکورد 64895.22 دلار بود.

بیت کوین که در طول عمر 13 ساله خود به دلیل نوسانات آن شناخته می شود ، در ماه جاری حدود 40 درصد افزایش یافته است به این امید که ظهور ETF های بیت کوین – که تعدادی از آنها در دست ساخت است – شاهد میلیاردها دلار مدیریت شده توسط صندوق های بازنشستگی و دیگر سرمایه گذاران بزرگ باشد. به بخش

آخرین قیمت BITO ETF 40.95 دلار بود که نسبت به قیمت 40.88 دلار کمی افزایش یافت.

دیو نادیگ ، مدیر ارشد سرمایه گذاری و مدیر تحقیقات ETF Trends می گوید: “این معامله بسیار فشرده ، تقریباً یک سکه ارزش منصفانه تقریباً تمام صبح انجام می شود ، بنابراین بخشی از اکوسیستم است.”

وی گفت که ETF تا اواخر صبح حدود 500 میلیون دلار معامله کرده بود ، که “چیزی است که ما برای اولین پرتاب رسانه ای در فضا انتظار داریم”.

به گفته نادیگ ، بیشتر حجم اولیه BITO از سرمایه گذاران خرده فروشی بوده است ، زیرا تنها چهار معامله بلوکی ، بالای 10 هزار سهم ، در تمام صبح انجام شد.

Nasdaq Inc روز جمعه فهرست Valtyrie Bitcoin Strategy ETF را تأیید کرد و Grayscale ، بزرگترین مدیر ارزهای دیجیتال جهان ، قصد دارد Grayscale Bitcoin Trust خود را به ETF بیت کوین محلی تبدیل کند.

Crypto ETFs امسال در کانادا و اروپا به دلیل افزایش علاقه به دارایی های دیجیتال راه اندازی شده است. VanEck و Valkyrie از جمله مدیران صندوق هایی هستند که محصولات ETF در فهرست ایالات متحده را دنبال می کنند ، اگرچه Invesco روز دوشنبه برنامه های خود را برای ETF مبتنی بر آینده کنار گذاشت.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنوز یک بیت کوین ETF تصویب نکرده است.

قیمت آتی بیت کوین با 2.21 درصد افزایش به 63.035 دلار رسید.

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با تریگو ویو نمی باشد”

منبع