اولین ETF بیت کوین در حال حاضر در خطر نقض محدودیت قراردادهای آتی است

اولین ETF بیت کوین در حال حاضر در خطر نقض محدودیت قراردادهای آتی است

(بلومبرگ) — تنها چند روز پس از راه اندازی، اولین صندوق معامله آتی بیت کوین ایالات متحده در معرض خطر محبوبیت بیش از حد به نفع خود است. 

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، ETF استراتژی بیت‌کوین Proshares (TIcker BITO) در حال حاضر در مسیر نقض محدودیت‌های تعداد قراردادهای آتی مجاز است که توسط بورس کالای شیکاگو برگزار شود.

پس از دو روز معامله، BITO مالک نزدیک به 1900 قرارداد برای ماه اکتبر است و قوانین CME تعداد قراردادهای ماه اول که یک نهاد می تواند داشته باشد را به 2000 قرارداد محدود می کند. 

برای جلوگیری از رسیدن به حد مجاز، ETF همچنین 1400 قرارداد نوامبر جمع آوری کرده است. اما با نرخی که به دارایی‌ها اضافه می‌کند – صندوق در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دلار تحت مدیریت دارد – حداکثر موقعیت کل 5000 قرارداد به زودی قابل مشاهده است.

راه حل فوری این است که BITO دارایی های خود را به قراردادهای طولانی تر تقسیم کند. با این حال ، این امر باعث فاصله بیشتر صندوق از عملکرد بیت کوین می شود. توانایی آن برای ردیابی کارآمدترین ارز رمزنگاری شده به هر حال زیر سال می رود زیرا برای واگذاری قراردادها باید هزینه ای بپردازد و منحنی آتی در حال حاضر به سمت بالا حرکت می کند.

نیت گراچی، رئیس شرکت مشاوره ای ETF استور گفت: «نتیجه نهایی این است که ETF نسبت به قیمت لحظه ای بیت کوین، خطای ردیابی بالقوه قابل توجهی را آغاز خواهد کرد. “ETF مجبور است تا با پیشروی بیشتر در منحنی آتی ، قیمت بیت کوین را با قیمت های بالاتر و بالاتر به دست آورد.”

سخنگوی ProShares بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

خبر خوب بالقوه این است که CME سقف را به 4000 قرارداد ماهانه افزایش می دهد که از معاملات آتی نوامبر شروع می شود، اگرچه محدودیت 2000 قرارداد برای هر ماه بعدی وجود خواهد داشت. 

در حالی که سرعت فعلی ورودی‌ها می‌تواند باعث شود که BITO به این محدودیت‌ها نیز برخورد کند، عرضه محصولات رقیب ممکن است فشار را کاهش دهد. وجوه از Valkyrie و VanEck هر دو قرار است در چند روز آینده معاملات خود را آغاز کنند. 

با این حال، بر اساس اطلاعات بلومبرگ، در این مرحله به سختی می توان حرکت پشت ETF ProShares را متوقف کرد.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در BI گفت: «حجم اولیه بی‌سابقه در BITO آن را شبیه گلوله برفی می‌کند که در سراشیبی می‌غلتد، زیرا نقدینگی و دارایی‌ها باعث ایجاد نقدینگی و دارایی بیشتری می‌شوند. «مواد جدید دارای امتیازات فروش مانند نگه داشتن ماه اول یا ارزان‌تر بودن هستند و این کمک خواهد کرد، اما سرقت حجم در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت تقریباً غیرممکن است.»

BITO و همتایان آن باید با اثرات موجی در بازار آتی بیت کوین مبارزه کنند. استراتژیست‌های JPMorgan Chase & Co (NYSE: JPM ) روز پنجشنبه هشدار دادند که تقاضای بالا برای صندوق‌ها خطر مخدوش کردن فضای مشتقات، شیب بیشتر منحنی آینده و افزایش هزینه‌های رول را به همراه دارد – به زیان سرمایه‌گذاران ETF. 

بالچوناس گفت، تجربه با BITO ممکن است کمیسیون بورس و اوراق بهادار را برای سرعت بخشیدن به تصویب وجوهی که مستقیماً بیت کوین را نگهداری می کنند، تحت فشار قرار دهد. 

او گفت: «این مطمئناً در کاهش سرعت BITO و ایجاد یک دریچه آزادسازی برای تقاضای آتی مؤثر خواهد بود.

“این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد”

منبع