یک نظرسنجی در مورد تمایل سرمایه‌گذاران نهادی به دارایی‌های دیجیتال نشان داد که 43 درصد در حال حاضر دارایی‌های دیجیتالی دارند.

اکثر سرمایه گذاران نهادی، ارزهای دیجیتال را نگه می دارند یا قصد خرید آن را دارند: نظرسنجی


آخرین نظرسنجی انجام شده توسط Cointelegraph Research در میان 84 سرمایه گذار حرفه ای در سراسر جهان نشان داد که از 316 میلیارد دلار دارایی مدیریت شده توسط پاسخ دهندگان، 3.3٪ یا تقریباً 10.42 میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری شده است. برخی از سرمایه‌گذاران مورد بررسی بیش از 50 درصد در معرض دارایی‌های دیجیتال قرار دارند، اما درصد متوسط ​​سرمایه‌گذاری‌کنندگان در ارزهای دیجیتال حدود 3 درصد است.

نسبت ریسک به بازده ملاحظات اولیه هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بود، زیرا 44 درصد از پاسخ دهندگان این ویژگی را “بسیار مهم” ارزیابی کردند. عوامل دیگری که اهمیت نسبتاً کمتری دارند «تنوع» و «شرکت من متقاعد شده است که این فناوری در آینده مهم خواهد بود» بود.

دانلود گزارش تقاضای سازمانی برای ارزهای دیجیتال در نظرسنجی جهانی 2022 در پایانه تحقیقاتی کوین تلگراف

فراتر از بیت کوین

همانطور که پیش بینی می شد، بیت کوین (بیت کوین) از نظر محبوبیت در صدر قرار دارد زیرا در اختیار 94 درصد سرمایه گذاران نهادی صاحب ارزهای دیجیتال است. اتر (ETH)، با این حال، با 75 درصد در رده بعدی قرار دارد و توکن های امنیتی، همراه با استیبل کوین ها، هر کدام با 31 درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

ارزهای دیجیتال تنها دارایی های دیجیتالی نیستند که سرمایه گذاران نهادی برای خرید در نظر گرفته اند، زیرا برخی از آنها قصد دارند اوراق بهادار توکن شده اضافه کنند و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) به پرتفوی خود. یکی دیگر از حوزه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران نهادی، پلتفرم‌های متافورس است، زیرا پروژه‌های این بخش قبلاً جذب شده‌اند 120 میلیارد دلار در سرمایه گذاری در سال 2022

به گفته مک‌کینزی، 59 درصد از مصرف‌کنندگان در مورد انتقال فعالیت‌های روزانه‌شان به آن هیجان‌زده هستند متاورژن ها. انتظار می‌رود که این صنعت تا سال 2030 به 5 تریلیون دلار در بازار برسد.

سرمایه گذاران نهادی صندوق های ارز دیجیتال و مشتقات را انتخاب می کنند

علیرغم ترجیح سرمایه‌گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و محصولات ساختاریافته، بیشتر سرمایه‌گذاران نهادی از طریق صندوق‌های غیرفعال، مانند بیت‌کوین تراست Grayscale، در معرض دارایی‌های دیجیتال قرار می‌گیرند. به طور کلی، ورودی سالانه به تراست های ارزهای دیجیتال در سال 2021 به 9.3 میلیارد دلار رسید، اما افت قیمت کریپتو در سال 2022 فشار شدیدی بر قیمت سهام این صندوق ها وارد کرد و صندوق هایی که با مدیریت منفعلانه بیشترین ضربه را زدند.

سرمایه گذاران نهادی جدا از به دست آوردن سهام صندوق های دارای مدیریت فعال و غیرفعال، به لطف نقدینگی بالا، در بازار مشتقات ارز دیجیتال مشارکت می کنند. بازارهای نقطه ای یک پنجم تا یک هشتم نقدینگی بازارهای مشتقات را برای بیت کوین و یک چهارم تا یک پنجم را برای اتر ارائه می دهند. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بیشتر به دارایی دوم علاقه دارند، زیرا سود باز گزینه‌های آن (5 میلیارد دلار) اخیراً از بیت‌کوین (4.8 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

ریسک نقدینگی بیش از همه سرمایه گذاران را نگران می کند

مشخص شد که ریسک نقدینگی قوی‌ترین مقاومت برای پذیرش ارزهای دیجیتال است، زیرا 51 درصد از پاسخ‌دهندگان آن را بسیار مهم ارزیابی کرده‌اند. هر چه دارایی نوسان بیشتری داشته باشد، سرمایه گذاران محافظه کار کمتری تمایل دارند آن را در ترازنامه نگه دارند. در بهار 2021، تسلا برخی از دارایی های بیت کوین خود را فروخت برای نشان دادن نقدینگی دارایی به سهامداران. این امر نه تنها به سهامداران تسلا – بلکه به بقیه بازارهای سهام نیز نشان داد که نگهداری دارایی های دیجیتال، مانند بیت کوین، می تواند مزایای خود را داشته باشد.

برای دسترسی به تحقیقات و پایگاه‌های اطلاعاتی، از پایانه تحقیقاتی Cointelegraph دیدن کنید

خطرات جرایم سایبری و کلاهبرداری به همراه ریسک های عملیاتی از این روند پیروی می کنند، یک تغییر بزرگ در مقایسه با نتایج نظرسنجی Cointelegraph که در سال 2020 انجام شد، زمانی که خطرات نظارتی به عنوان شدیدترین تلقی می شدند. با این حال، طبق نتایج این نظرسنجی، آنها همچنان یک مقاومت مهم هستند و از هر چهار سرمایه گذار حرفه ای یک نفر را از خرید بیت کوین باز می دارند.

این مقاله فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و نه مشاوره سرمایه گذاری است و نه تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری یا دعوت به خرید یا فروش ابزارهای مالی. به طور خاص، این سند به عنوان جایگزینی برای سرمایه گذاری فردی یا توصیه های دیگر عمل نمی کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر