این مقام مدعی شد: «هیچ کس به دنبال این نیست که به مردم روسیه اجازه دهد با عملیات رمزنگاری درآمد کسب کنند.دهید

بازرس اینترنتی پوتین نسبت به مقررات ارزهای دیجیتال بدبین است

علیرغم افزایش علاقه مقامات روسی  به ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین ( BTC )، بازرس اینترنتی روسیه ابراز اطمینان کرد که مقررات محلی کریپتو تا حد زیادی بازدارنده باقی خواهد ماند.

دیمیتری مارینیچف، بازرس روسیه برای حمایت از حقوق کارآفرینان تحت ریاست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز چهارشنبه در پانل یک رویداد مهم صنعت محلی، Blockchain Life 2021، رویکرد روسیه به مقررات ارزهای دیجیتال را مورد بحث قرار داد.

مارینیچف گفت: روسیه به اتخاذ موضع محدودکننده در مورد ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد زیرا دولت روسیه نمی‌خواهد مردم روسیه با بیت کوین درآمد کسب کنند.من مطمئن هستم که سیاست‌های رمزنگاری روسیه همیشه بازدارنده خواهد بود، زیرا هیچ‌کس به دنبال این نیست که به مردم روسیه اجازه دهد از طریق عملیات رمزنگاری کسب درآمد کنند و هیچ کس هرگز به آنها اجازه نمی‌دهد تا با استفاده از پولی غیر از روبل، پرداخت‌ها را انجام دهند. آگاهی از این موضوع مهم است.»

مارینیچف همچنین استدلال کرد که قوانین ارزهای دیجیتال روسیه، از جمله اولین قانون مبتنی بر رمزنگاری این کشور، “در مورد دارایی های مالی دیجیتال” یا DFA، هیچ ارتباطی با سرمایه گذاران فردی ندارد و به دلیل تقاضای شدید تجارت های بزرگ و مورد حمایت دولت تصویب شده است. شرکت ها

قانون DFA فقط شرکت‌های بزرگ را هدف قرار می‌دهد و ربطی به صنعت ندارد. این امر بر مردم عادی و علاقه مندان به صنعت کریپتو و بلاک چین تأثیری نداشته است. او همچنین خاطرنشان کرد که قیمت انرژی روسیه برای ماینرهای ارز دیجیتال چندان جذاب نیست و ادعا کرد که ایالات متحده «ارزان ترین برق» را در جهان دارد.

مارینیچف در سال 2014 توسط پرزیدنت پوتین به عنوان بازرس اینترنتی روسیه منصوب شد. این مقام ظاهراً عمیقاً در صنعت کریپتو درگیر بوده است و در سال 2017 ساکنان کریمه از ارزهای رمزنگاری شده استفاده کرده است. در سال 2019 وارد یک مرکز ماینینگ کریپتو شده و انتظار می رود 20 درصد از بیت کوین جهان استخراج شود.

مرتبط: رئیس RACIB می‌گوید روسیه «مطمقاً هیچ کاری» برای تنظیم ارزهای دیجیتال انجام نمی‌دهد

اظهارات مارینیچف در مورد مقررات ارزهای دیجیتال روسیه به دنبال آن است که دولت‌های محلی این کشور به طور فزاینده‌ای به کریپتو علاقه نشان می‌دهند، به طوری که برخی از وزارتخانه‌ها پیشنهاد استخراج بیت کوین با گاز مرتبط را دادند. در عین حال، دولت روسیه همچنان نسبت به بیت کوین تردید دارد، زیرا بانک روسیه به دنبال مسدود کردن برخی از تراکنش های صرافی های ارز دیجیتال است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع