همه افراد و موسسات در این کشور، از جمله بانک‌ها، باید با استفاده از رجیستری جدید AML از بانک اسپانیا ثبت نام کنند.

بانک اسپانیا دستورالعمل های ثبت نام برای خدمات رمزنگاری را صادر می کند

بانک مرکزی اسپانیا دستورالعمل های ثبت نام جدیدی را برای ارائه دهندگان خدمات ارز مجازی محلی یا VASPها از جمله موسسات بانکی معرفی می کند.

Cointelegraph en Español در 25 اکتبر گزارش داد که بانک اسپانیا دستورالعمل هایی را درباره ثبت VASP برای اهداف مبارزه با پول شویی یا AML صادر کرده است و مؤسسات را ملزم می کند درخواست های ثبت نام خود را از طریق یک ثبت الکترونیکی ارسال کنند .

بانک مرکزی اسپانیا با صدور دستورالعمل ها در 19 اکتبر خاطرنشان کرد که الزام به ثبت نام در رجیستری برای “همه افراد و موسسات ارائه دهنده خدمات مبادله ارز مجازی” مانند معاملات ارز دیجیتال و خدمات نگهداری اعمال می شود.

رگولاتور تأکید کرد که VASPها باید «صرف نظر از اینکه در سایر سوابق اداری در بانک اسپانیا یا سایر مراجع مرتبط نیز ثبت شده باشند» ثبت نام کنند.

طبق بیانیه رسمی، مؤسسات ملزم به ثبت نام هستند حتی اگر مشتریان نهایی آنها در اسپانیا واقع نشده باشند. بانک مرکزی گفت: به افراد نیز توصیه می شود از فرم ثبت نام الکترونیکی استفاده کنند اما ممکن است از طریق کانال های دیگر مانند پست نیز اقدام کنند.

دستورالعمل ها به طور خاص از اشخاص حقوقی و افراد می خواهد که گزارش هایی در مورد اقدامات خود برای جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی و تأمین مالی تروریسم، از جمله اطلاعات خاص در مورد مشتریان خود، منتشر کنند.

مرتبط: برزیل قصد دارد مجازات‌ها را برای جرایم مالی مرتبط با رمزنگاری تشدید کند

طبق این بیانیه، بانک اسپانیا داده ها را تجزیه و تحلیل و ریسک های بالقوه را با در نظر گرفتن انواع مشتریان VASP، کشورهای تحت اداره، محصولات، اهداف روابط تجاری، حجم عملیات و موارد دیگر ارزیابی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری محلی El País، بانک اسپانیا در ابتدا اعلام کرد که قصد دارد رویه‌های AML را برای VASPها در ژوئن 2021 ایجاد کند. در ماه اوت، قانونگذاران اسپانیایی از یک ابتکار قانونی برای قانونی کردن استفاده از ارز دیجیتال برای اهداف وام مسکن و بیمه حمایت کردند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع