مت کامین، مدیرعامل CBA در مورد بازی اخیر پذیرش کریپتو بانک گفت: «ما ریسک‌هایی را در مشارکت می‌بینیم، اما ریسک‌های بزرگ‌تری را در عدم مشارکت می‌بینیم».

مت کامین، مدیر عامل بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA)، گفت که این بانک بیشتر از خطرات مربوط به پذیرش کریپتو نگران است.
پس از اینکه این شرکت در 3 نوامبر اعلام کرد که از تجارت 10 دارایی دیجیتال به طور مستقیم از طریق برنامه بانکی خود پشتیبانی می کند، 
CBA قرار است اولین بانک از “چهار بانک بزرگ” در استرالیا 
باشد که خدمات مبتنی بر رمزنگاری ارائه می کند.
در صحبت با بلومبرگ تلویزیون در روز جمعه، 19 نوامبر، کامین در 
مورد دیدگاه CBA در مورد بخش 
کریپتو مورد 
سوال قرار گرفت و مدیر عامل شرکت خاطرنشان کرد:
ما خطرات را در مشارکت می بینیم، اما خطرات بزرگتری را در عدم مشارکت می بینیم. 
این مهم است که بگوییم ما به خود قیمت دارایی نگاهی نداریم، آن را یک دارایی بسیار نوسان و سفته بازی می‌دانیم، اما همچنین فکر نمی‌کنیم که این بخش و فناوری به این زودی‌ها از بین برود.»
کامین همچنین پیشنهاد کرد که از بازی پذیرش کریپتو CBA چیزهای بیشتری حاصل خواهد شد، زیرا او تاکید کرد که بانک موارد استفاده زیادی از فناوری بلاک چین، همراه با تقاضای قوی از سوی مصرف‌کنندگان را مشاهده می‌کند.
بنابراین ما می‌خواهیم آن را درک کنیم، می‌خواهیم یک پیشنهاد رقابتی با افشای درست در مورد ریسک‌ها به مشتریان ارائه کنیم. 
ما می‌خواهیم توانایی‌هایی را در DLT و فناوری بلاک چین ایجاد کنیم.»
ASIC هیچ FOMO ندارد و نمی تواند این بخش را تنظیم کند
در حالی که به نظر می رسد CBA نسبت به فناوری رمزنگاری و دفتر کل توزیع شده صعودی است، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) خواستار احتیاط سرمایه گذاران شده و همچنین خاطرنشان کرده است که قادر به نظارت بر این بخش نیست.
جو لونگو، رئیس ASIC، در سخنرانی در اجلاس Super & Wealth بررسی مالی استرالیا در 22 نوامبر، 
پیشنهاد کرد که مجری مالی نمی تواند کریپتو را تنظیم کند زیرا طبقه دارایی در حال حاضر تحت محدوده “محصولات مالی” در استرالیا قرار نمی گیرد:
«ماهیت تقاضا محور هجوم به کریپتو چالش‌های منحصربه‌فردی را ایجاد کرده است. 
در حال حاضر، بسیاری از دارایی‌های رمزنگاری احتمالاً «محصولات مالی» نیستند و این امر، ارائه مشاوره را برای مشاوران مالی دشوار می‌کند.
ASIC قبلاً راهنمایی هایی را در مورد وجوه قابل معامله در مبادلات مرتبط با دارایی های رمزنگاری ارائه کرده است – آنها حداقل 
محصولات مالی 
هستند و در یک صرافی مجاز معامله می شوند، بنابراین برخی از حمایت ها در آنجا وجود خواهد داشت – اما در اکثر موارد، حداقل در حال حاضر، وی افزود: سرمایه‌گذاران تنها هستند.
مطالب مرتبط: بانک رزرو به استرالیایی ها در مورد استفاده از ارزهای رمزنگاری شده “مد آور” هشدار می دهد
از دیدگاه شخصی لونگو، او از سرمایه‌گذاران محلی خواست تا با احتیاط فراوان به دنبال ارزهای دیجیتال باشند و خاطرنشان کرد که «اصطلاح «همه تخم‌های خود را در یک سبد قرار ندهید» به ذهن خطور می‌کند. 
با این حال، او همچنین تاکید کرد که 
پیشنهادات رمزنگاری که 
ماه گذشته 
توسط 
سنای استرالیا ارائه شد، حرکت درستی برای آب و هوای محلی بود.
او گفت: «هرجا که از منظر سیاست فرود بیاییم، کمیته سناتور براگ حق داشت که این واقعیت را برجسته کند که ارزهای دیجیتال، اینجا و اکنون در آستانه ما هستند و توسط تقاضای فوق‌العاده مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار هدایت می‌شوند.»
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع