ریزش بانک سیلیکون ولی (SVB) در 10 مارس باعث ترس، تردید و عدم اطمینان (FUD) در سراسر جامعه ارزهای دیجیتال شده است.

بانک ها پایین است؟  جامعه کریپتو می گوید به همین دلیل بیت کوین ایجاد شد


ریزش بانک سیلیکون ولی (SVB) در 10 مارس باعث ترس، تردید و عدم اطمینان (FUD) در سراسر جامعه کریپتو شده است و باعث شده است که بسیاری به ریشه های کریپتو بازگردند و کاغذ سفید بیت کوین را که تنها چند هفته پس از فروپاشی Lehman Brothers در سال 2008 منتشر شد، احیا کرد. .

“یک نسل کامل از سازندگان وجود دارند که فقط در مورد لیمن و بحران مالی می خوانند و بیت کوین را مسخره می کنند. اکنون چشمان آنها کاملا باز است. به دوستان جدید خوش آمدید.” اظهار داشت در توییتر رایان سلکیس، بنیانگذار و مدیر عامل مساری.

تقریباً شش هفته پس از ریزش چشمگیر بانک آمریکایی، ساتوشی ناکاموتو کاغذ سفید معروفی را منتشر کرد که راه را برای ظهور شبکه بیت کوین هموار کرد.

برخی از مردم علت شکست SVB را افزایش نرخ بهره در ایالات متحده می دانند. فدرال رزرو افزایش یافت نرخ معیار آن در سال گذشته به بیش از 4.5٪ – بالاترین نرخ از سال 2007. در ژانویه، نرخ تورم در ایالات متحده 6.4٪ بود.

بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال و فناوری تحت تأثیر ریزش بانک سیلیکون ولی قرار گرفته‌اند. سکه USD (USDCناشر Circle فاش کرد که نمی تواند 3.3 میلیارد دلار از ذخایر 40 میلیارد دلاری خود را از SVB خارج کند، که منجر به فروش و کاهش قیمت استیبل کوین به زیر 1 دلار می شود.

SVB، یک بانک بیمه شده توسط شرکت بیمه سپرده فدرال، در شرف تعطیلی عملیات بود که Circle انتقال سیمی را برای حذف وجوه خود آغاز کرد. اکوسیستم استیبل کوین تأثیر فوری را احساس کرد زیرا سکه USD از دلار آمریکا جدا شد. نفوذ وثیقه USDC باعث شد تا اکوسیستم‌های اصلی استیبل کوین از بین بروند از دلار دای (DAIکوین تلگراف گزارش داد که یک استیبل کوین منتشر شده توسط MakerDAO، 7.4 درصد از ارزش خود را به دلیل depegging USDC از دست داد.

سایر استیبل کوین های محبوب مانند تتر (USDT) و Binance USD (BUSD) به حفظ پیوند 1:1 با دلار آمریکا ادامه دهید.

SVB توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا به دلایل نامعلوم تعطیل شد. ناظر کالیفرنیا، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) را به عنوان گیرنده برای محافظت از سپرده های بیمه شده منصوب کرد. با این حال، FDIC تنها سپرده‌های تا سقف 250000 دلار را به ازای هر سپرده‌گذار، در هر مؤسسه و در هر طبقه مالکیت بیمه می‌کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر