سرمایه BlockFi که به صندوق سرمایه گذاری مشترک بازار پول تخصیص داده شده است، بیمه FDIC نیست، اما به نظر نمی رسد که این صندوق توسط بانک سیلیکون ولی مدیریت شود.

بایگانی نشان می دهد که BlockFi 227 میلیون دلار در MMMF بانک سیلیکون ولی بیمه نشده است


بر اساس یک پرونده ورشکستگی جدید، وام دهنده ارز دیجیتال منحل شده BlockFi دارای 227 میلیون دلار وجوه بدون بیمه است که به یک صندوق متقابل بازار پول (MMMF) ارائه شده توسط بانک مشکل دار سیلیکون ولی (SVB) اختصاص داده شده است.

SVB – یکی از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده و شرکای مهم شرکت‌های دارای پشتوانه سرمایه‌گذاری – تعطیل شد توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا (DFPI) در 10 مارس، بدون اینکه هیچ جزئیاتی در زمان تثبیت شدن ارائه شود.

این حرکت به اخیر می افزاید قتل عام ورشکستگی سیلورگیت از زمانی که مشکلات مالی این بانک دوستدار ارز دیجیتال در ابتدای ماه مارس آشکار شد، شاهد ریزش بازارهای ارزهای دیجیتال بوده است.

نگاه کردن به پرونده ورشکستگی BlockFi در حال انجام است، پرونده 10 مارس نشان می دهد این شرکت دارای 227 میلیون دلار سرمایه در MMMF ارائه شده توسط SVB است.

شایان ذکر است، این پرونده بیانیه خلاصه ترازنامه SVB را برجسته می کند که بیان می کند سرمایه گذاری BlockFi یک سپرده بیمه شده توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) نیست، توسط هیچ آژانس دولتی فدرال بیمه نشده و «بانک تضمین نمی کند».

بیمه سپرده فدرال FDIC تا 250000 دلار به ازای هر سپرده گذار را پوشش می دهد، اما دامنه وجوه بازار پول را پوشش نمی دهد.

یک صندوق سرمایه گذاری مشترک در بازار پول در ابزارهای کوتاه مدت بسیار نقدشونده مانند پول نقد، معادل های نقدی و ابزارهای بدهی کوتاه مدت با کیفیت بالا سرمایه گذاری می کند و توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تنظیم می شود.

مربوط: 920 میلیارد دلار رقمی است که اکنون باید تماشا کرد که ارزش کل بازار تریلیون دلاری کریپتو از بین رفته است.

به سرمایه گذاران در ازای سرمایه، سهام صندوق صادر می شود، و به همین دلیل، وجوه BlockFi ممکن است با وجود مشکلات SVB در خطر نباشد.

SVB ارایه شده چندین خدمات سرمایه گذاری صندوق های مشترک، اما طبق وب سایت آن به نظر نمی رسد که خود هیچ یک از صندوق ها را مدیریت کرده باشد. این شرکت نام های بزرگی مانند BlackRock، Morgan Stanley و Western Asset Management را به عنوان مدیران صندوق فهرست می کند.

به این ترتیب، خطر برای BlockFi در این مورد به احتمال زیاد توسط عملکرد صندوق متوقف می شود، و هیچ چیز مربوط به مشکلات مالی SVB نیست.

یکی از شرکت هایی که به نظر می رسد مستقیماً تحت تأثیر تثبیت شدن SVB – و ورشکستگی Silvergate قرار گیرد، USD Coin است.USDC) دایره صادرکنندگان.

بر اساس آخرین گزارش حسابرسی شرکت، در تاریخ 31 ژانویه، 8.6 میلیارد دلار یا تقریباً 20 درصد از ذخایر آن، در چندین موسسه مالی ایالات متحده از جمله SVB، Silvgate و Bank of New York Mellon نگهداری شدند.

ارزش دقیق حفظ شده در SVB و Silvergate نامشخص است، با این حال Circle بیانیه ای را از طریق توییتر در 10 مارس منتشر کرد و خاطرنشان کرد که شرکت و USDC به “عملکرد عادی” خود ادامه خواهند داد زیرا منتظر “روشن شدن نحوه تاثیر دریافت FDIC SVB بر آن است. سپرده گذاران.»

در زمان نگارش این مقاله، USDC بر اساس داده‌های CoinGecko به زیر 1 دلار کاهش یافته و به 0.98 دلار رسیده است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر