در هند، محیط نظارتی پیرامون بیت کوین هنوز در «منطقه خاکستری» است.

برترین شرکت پرداخت هندی Paytm گزارش شده است که خدمات بیت کوین را در نظر گرفته است

Paytm، شرکت پیشرو پرداخت دیجیتال هند، پنجشنبه گفته است که اگر چارچوب قانونی این کشور برای ارزهای دیجیتال مشخص تر باشد، خدمات بیت کوین را در نظر خواهد گرفت.

مدهور دئورا، مدیر مالی Paytm، طی مصاحبه‌ای با Haslinda Amin و Rishaad Salamat در تلویزیون بلومبرگ اظهار داشت که قوانین پیرامون بیت کوین (BTC) در “منطقه خاکستری” در هند باقی مانده است.بیت کوین هنوز در یک منطقه خاکستری نظارتی است، اگر نه یک ممنوعیت نظارتی در هند. […] در حال حاضر Paytm بیت کوین را انجام نمی دهد. اگر قرار بود در کشور کاملاً قانونی شود، به وضوح می‌توانیم پیشنهاداتی را ارائه کنیم.»

بانک مرکزی هند (RBI) در ابتدا ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع کرده بود، اما این  تصمیم توسط دادگاه عالی هند در مارس 2020 لغو شد. از آن زمان تاکنون، اقدامات مشخصی از سوی دولت یا RBI در مورد مقررات ارزهای دیجیتال انجام نشده است.

حتی با وجود اینکه دولت قوانین مربوط به رمزارزها را در نظر گرفته است، RBI به شدت با آن مخالفت کرده است و همچنان برای ممنوعیت آن تلاش می کند. همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، Nirmala Sitharam، وزیر دارایی کشور، گفت که اگرچه دولت مخالف ارزهای دیجیتال نیست، اما به نحوه کمک آنها به بخش فناوری مالی هند نگاه خواهد کرد.

اظهارات Deora در حالی بیان می شود که Paytm برای عرضه اولیه عمومی خود آماده می شود که انتظار می رود در اواسط نوامبر رخ دهد و ارزش آن 2.5 میلیارد دلار خواهد بود. بر اساس گزارش‌ها، عرضه اولیه اولیه سهام هند به بزرگترین عرضه اولیه بازار سرمایه هند تبدیل می‌شود.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع