تنها چند ساعت مانده به پایان، نتایج یک نظرسنجی ماسک می‌گوید که از او خواسته است 10 درصد از دارایی‌های TSLA خود را بفروشد.

ایلان ماسک، طرفدار بیت کوین ( BTC )، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین مرد جهان، می گوید اگر توییتر به او بگوید، 10 درصد سهام تسلا (TSLA) را خواهد فروخت.

در نظرسنجی توییتری در 6 نوامبر، ماسک وارد بحث در مورد سیاست مالیاتی ایالات متحده شد و پیشنهاد داد که آن را با فروش فعلی 23 میلیارد دلار آزمایش کند.

توییتر به ماسک می‌گوید TSLA دلار بفروشد

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، امسال با این استدلال که دولت باید به عنوان بخشی از طرحی که مالیات دهندگان «بطور استثنایی ثروتمند» را هدف قرار می دهد، بر عایدی های تحقق نیافته مالیات بگیرد، سروصدا به پا کرد.

طرفداران بیت کوین فوراً با این پیشنهاد مخالفت کردند، زیرا محاسباتی را در بر می گیرد که به جز نگرانی های اخلاقی، اعمال آنها برای ارزهای دیجیتال غیرممکن است.

ماسک که دارایی‌اش شامل بیت‌کوین، اتر ( ETH ) و Dogecoin ( DOGE ) است، از انتقاد مستقیم اجتناب کرد و در عوض قول داد در صورتی که نتایج نظرسنجی به او بگوید 10 درصد از سهام تسلا خود را بفروشد.

او نوشت: «به هر ترتیبی که باشد به نتایج این نظرسنجی پایبند خواهم بود.

او افزود که هیچ “حقوق نقدی یا پاداشی از هیچ کجا” دریافت نمی کند و بنابراین این فروش تنها رویداد مشمول مالیات او خواهد بود.

در زمان نوشتن یکشنبه، 57 درصد از 3.2 میلیون پاسخ‌دهنده نظرسنجی گفته بودند که او باید فروش خود را ادامه دهد – 19.3 میلیون سهم TSLA به قیمت هر کدام 1222 دلار، به ازای قیمت پایانی روز جمعه – در مجموع 23،582،600،000 دلار.

نظرسنجی توییتر ایلان ماسک در تاریخ 7 نوامبر، ساعت 15 UTC. منبع: ایلان ماسک/ توییتر

فروش به موقع؟

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد ، افزایش اخیر سهام تسلا و دارایی ۱.۵ میلیارد دلاری بیت کوین این شرکت، ارزش خالص ماسک را به بیش از یک چهارم تریلیون دلار رساند.

مطالب مرتبط:  Memecoin ‘Dogelon Mars’ به نام ایلان ماسک در اکتبر نزدیک به 4000 درصد افزایش یافت

در ماه اکتبر، او در مورد تورم هشدار داد که به نظر او در کوتاه‌مدت ادامه دارد.

تصمیمات اقتصادی ثروتمندترین مرد جهان قبلاً بازارهای بیت کوین را ناآرام کرده بود، به ویژه زمانی که تسلا پرداخت بیت کوین برای وسایل نقلیه خود را به دلیل اعتبار زیست محیطی ارز دیجیتال متوقف کرد. 

همانطور که کوین تلگراف اشاره کرد ، اسناد نشان می دهد که درب برای تغییر تصمیم باز است.

نمودار شمع 1 هفته ای TSLA. منبع: TradingView

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع