بالاترین قیمت چند ماهه بیت کوین همچنان ادامه می یابد، اما نوسانات فدرال رزرو همزمان با نزدیک شدن FOMC با کندل ماهانه بیت کوین رو به افزایش است.

بهترین ژانویه از سال 2013؟  5 نکته ای که در این هفته در بیت کوین باید بدانید


بیت کوین (بیت کوین) یک هفته مهم را با یک کوکتل آشنا از حرکت قیمت ها همراه با ترس از بازگشت بازار نزولی آغاز می کند.

پس از ثبت بالاترین بسته هفتگی خود در تقریباً شش ماه گذشته، بیت کوین/دلار آمریکا بیش از 40 درصد از سال تا به امروز با تثبیت شدن ماهانه تنها 48 ساعت دیگر باقی می ماند – آیا این سود می تواند ادامه یابد؟

برخلاف همه احتمالات، بیت کوین در این ماه فراتر از انتظارات رشد کرده است و ژانویه 2023 را تا کنون به بهترین شکل در یک دهه اخیر تبدیل کرده است.

در سراسر جهان، نگرانی ها خواستار کاهش قریب الوقوع و حتی پایین آمدن قیمت کلان کلان BTC به دلیل ناباوری بازار شده است.

با این حال، این چرخش تلخ هنوز به نتیجه نرسیده است، و بنابراین روزهای آتی می توانند دوره ای مهم برای روند بلندمدت بیت کوین باشند.

کاتالیزورها به سختی با کمبود مواجه هستند – فدرال رزرو ایالات متحده در مورد افزایش بعدی نرخ بهره خود در این هفته تصمیم خواهد گرفت و جروم پاول، رئیس آن نیز نظرات پیش بینی شده زیادی در مورد اقتصاد و سیاست ارائه می دهد.

بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز یک روز بعد همین تصمیم را خواهد گرفت.

به آن فشار روانی تثبیت شدن ماهانه را اضافه کنید و به راحتی می توانید ببینید که چگونه هفته آینده می تواند یکی از بی ثبات ترین هفته های تاریخ اخیر بیت کوین باشد.

وقتی صحبت از قیمت بیت کوین به میان می آید، کوین تلگراف به پنج موضوع مهم نگاه می کند که باید در نظر بگیرید.

با پیش بینی نوسانات FOMC، قیمت بیت کوین به 24 هزار دلار چشم دوخته است

بیت کوین همچنان با افزایش هرچه بیشتر در بازه های زمانی پایین تر، مخالفان و افراد کوتاه مدت را به چالش می کشد.

آخر هفته هیچ تفاوتی با سایرین در ژانویه نداشت، با BTC/USD یک شبه تا 30 ژانویه به 23950 دلار رسید – بالاترین قیمت جدید در پنج ماه و نیم.

تثبیت شدن هفتگی به همان موفقیت دست یافت، با این وجود بیت کوین نتوانست مرز ۲۴۰۰۰ دلاری را برای شکوفایی نهایی از بین ببرد.

نمودار کندل 1 هفته ای بیت کوین/دلار (Bitstamp). منبع: TradingView

در زمان نگارش این مقاله، 23700 دلار یک نقطه کانونی را تشکیل می‌داد Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان داد، در حالی که بازارهای ایالات متحده هنوز معاملات خود را آغاز نکرده اند.

با این وجود، با قیمت‌های فعلی، بیت‌کوین در ژانویه به میزان قابل توجه 43.1 درصد افزایش می‌یابد که آن را تبدیل به یک بهترین ماه ژانویه از سال 2013 – اولین سال شناخته شده بازار صعودی بیت کوین.

نمودار بازده ماهانه BTC/USD (عکس از صفحه). منبع: Coinglass

در همین حال، تحلیلگران بازار مشتاق هستند ببینند در مورد تصمیم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در 1 فوریه چه اتفاقی خواهد افتاد. این رویداد یک منبع کلاسیک نوسان است، این رویداد می تواند به طور قابل توجهی بر کندل ماهانه تأثیر بگذارد، فقط برای اینکه اقدامات قیمت بیت کوین به طور کلی بلافاصله پس از آن تغییر کند.

شاید با کمک کمی از نوسانات FOMC؟ یک پیش‌بینی نیست، اما مطمئناً یک تنظیم تجاری است که من به آن علاقه زیادی دارم. نظر داد در نموداری که یک اصلاح را پیش‌بینی می‌کند و به دنبال آن صعودی بیشتر برای BTC/USD وجود دارد.

نمودار مشروح BTC/USD. منبع: کریپتو Chase/ توییتر

این نقشه راه بیت کوین را به بیش از 25000 دلار برد، که خود یک هدف مهم برای معامله گران است – حتی آنهایی که نسبت به یک رویداد کاپیتولاسیون انبوه که عملکرد خارق العاده ژانویه را خاموش می کند، محتاط هستند.

از جمله کریپتو تونی است که به نزدیکی 25000 دلار به میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای بیت کوین (EMA) اشاره می کند.

او می‌گوید: «200 EMA هفتگی دقیقاً بالای ما در 25000 قرار دارد که همانطور که می‌دانید هدف من در بیت‌کوین/بیت‌کوین است». گفت دنبال کنندگان توییتر در 29 ژانویه.

«اکنون چرخش 200 EMA و دامنه بالای پشتیبانی برای خریداران بسیار زیاد است، اما ما هنوز این کار را انجام نداده‌ایم و مردم در حال حاضر خوشحال هستند. راجع بهش فکر کن.”

نمودار همراه همچنان مسیری بالقوه را در سراشیبی به سمت 15000 دلار نشان می‌دهد.

به عنوان Cointelegraph گزارش شده است در آخر هفته، Il Capo از کریپتو، معامله‌گری که اکنون به دلیل تردیدهایش در مورد برگشت مشهور است، BTC کوتاه باقی می‌ماند.

در ادامه، منابع تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای، نشانگرهای مواد، 24000 دلار را به عنوان منطقه مهمی برای گاوهای نر به همراه میانگین‌های متحرک ساده 50 و 200 روزه (SMA) تعریف کردند.

اگر خریداران 24 هزار دلار را بشکنند و انتظار داشته باشند که نقدینگی صعودی تا محدوده مقاومت فنی پیش از پیش‌بینی نرخ پایانه EoY در فوریه 1 FED مورد سوء استفاده قرار گیرد. آنچه JPow می گوید بازارها را به حرکت در می آورد. خواندن این آخر هفته.

شاخص‌های مواد به سخنان آتی پاول رئیس فدرال رزرو اشاره کردند و همچنین اشاره کردند که نقدینگی پیشنهادی به بالاتر منتقل شده است و باعث شده است که قیمت نقدی به آن منطقه مهم نزدیک‌تر شود.

نمودار دفتر سفارش BTC/USD (Binance). منبع: شاخص مواد/ توییتر

پاول، کلان به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بستگی دارد

هفته پیش رو قرار است تحت تأثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و اظهارنظرهای همراه رئیس جروم پاول باشد.

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در یک توالی آشنا، اما هنوز هم اعصاب خردکن از رویدادها برای معامله گران بیت کوین، در 1 فوریه تشکیل جلسه خواهد داد.

نتیجه این بار ممکن است شگفتی های کمی را به همراه داشته باشد، با انتظارات عملاً در پیش بینی افزایش 25 امتیازی. با این وجود، دامنه نوسانات پیرامون رونمایی همچنان باقی است.

پنتوشی تاجر و مفسر “دو روز اول فوریه بی ثبات خواهد بود (بسیار سرگرم کننده) توییت کرد در بخشی از نظرات هفته گذشته، همچنین اشاره شد که FOMC یک روز بعد با تصمیم مشابهی از سوی بانک مرکزی اروپا دنبال خواهد شد.

با توجه به گروه CME ابزار FedWatchدر حال حاضر 98.4 درصد اتفاق نظر وجود دارد که فدرال رزرو 25 واحد پایه افزایش خواهد داشت.

این کاهش بیشتر در مقایسه با سایر حرکات اخیر و کوچکترین تعدیل صعودی از مارس 2022 خواهد بود.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو منبع: CME Group

ساتوشی فلیپر، مفسر محبوب رسانه‌های اجتماعی، «تعجب نمی‌کنم اگر بازارها تمام هفته قبل از اعلام FOMC رشد کنند. ادامه داد.

ما از قبل می دانیم که 25 BP است. پس چه چیزی باقی مانده است که جی پاول در مورد آن راهنمایی بدهد؟ 25 یا 50 BP دیگر برای سال باقی مانده است؟ منظور من در مورد نرخ هاست: بدترین ها اکنون پشت سر ما هستند.

اگر سفته بازان در این فرض که فدرال رزرو به طور کلی روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند، درست باشد، این امر به طور تصوری فضای تنفس بلندمدتی را برای ریسک دارایی‌های سراسری، از جمله ارزهای دیجیتال، فراهم می‌کند.

با این حال، همانطور که کوین تلگراف به گزارش خود ادامه می دهد، بسیاری نگران هستند که سال آینده زمانی که صحبت از انتقال سیاست فدرال رزرو به میان می آید، چیزی جز دریانوردی ساده باشد. این فقط ممکن است اتفاق بیفتد، یک نظریه زمانی که سیاست گذاران چاره ای جز جلوگیری از غرق شدن کشتی اقتصادی ندارند.

یکی دیگر از آرتور هیز، مدیر عامل سابق BitMEX، تماس می گیرد برای آسیب گسترده دارایی های ریسک قبل از اینکه فدرال رزرو مجبور به تغییر مسیر شود، از جمله قیمت 15000 دلار بیت کوین.

در ادامه هشدارهای بلندمدت، آلاسدایر مک‌لئود، رئیس تحقیقات Goldmoney، تنش‌های ژئوپلیتیکی پیرامون درگیری روسیه و اوکراین را به‌عنوان یک عامل اصلی کاهش دارایی‌های ریسک در آینده ذکر کرد.

او گفت: “هیچ کس به تأثیر از سرگیری درگیری اوکراین بر بازارها فکر نمی کند.” استدلال کرد، دقیق مقاله گلدمانی در 29 ژانویه.

مک‌لئود پیش‌بینی کرد که قیمت‌های انرژی، همراه با برآوردهای تورم ایالات متحده، «مطمئناً افزایش خواهند یافت».

او افزود: «بازده اوراق قرضه افزایش می‌یابد، سهام کاهش می‌یابد».

ایندکس اولین “سیگنال خرید قطعی” را در 4 سال تولید می کند

در حالی که تعداد کمی از کارشناسان مایل به پایان دادن به آخرین بازار نزولی بیت کوین هستند، یک معیار روی زنجیره به طور بالقوه پیشرو است.

شاخص سود و زیان (PnL) از پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant یک «سیگنال خرید قطعی» برای BTC صادر کرده است – اولین مورد از اوایل سال 2019.

هدف شاخص PnL ارائه سیگنال‌های چرخه بالا و پایین با استفاده از داده‌های ترکیبی از سه معیار دیگر روی زنجیره است. هنگامی که ارزش آن از میانگین متحرک یک ساله خود بالاتر می رود، به عنوان یک فرصت خرید بلند مدت در نظر گرفته می شود.

این در حال حاضر با افزایش قیمت BTC/USD در ژانویه اتفاق افتاده است، و در حالی که CryptoQuant اذعان دارد که وضعیت ممکن است دوباره نزولی شود، پیامدهای آن واضح است.

اگرچه هنوز ممکن است شاخص به پایین‌تر برود، اما شاخص CryptoQuant PnL سیگنال خرید قطعی برای BTC صادر کرده است، که زمانی رخ می‌دهد که شاخص (خط بنفش تیره) بالاتر از میانگین متحرک 365 روزه خود (خط بنفش روشن) باشد. “، در الف نوشت پست وبلاگ در کنار یک نمودار توضیحی

از لحاظ تاریخی، متقاطع شاخص نشان دهنده آغاز بازارهای صعودی بوده است.

شاخص بیت کوین PnL (عکس از صفحه نمایش). منبع: CryptoQuant

CryptoQuant تنها نیست که به برگشت های نادر در داده های زنجیره ای چشم دوخته است، برخی از آنها حتی در طول سفر بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ پس از ریزش COVID-19 مارس 2020 وجود نداشتند.

از جمله شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) است که اکنون از پایین ترین سطح خود حرکت کرده است.

مانند اشاره شد توسط PlanB، خالق خانواده مدل‌های پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین Stock-to-Flow، آخرین چنین بازگشتی از پایین‌ترین سطح کلان در RSI نیز در پایان آخرین بازار نزولی بیت‌کوین در اوایل سال ۲۰۱۹ رخ داد.

نمودار RSI بیت کوین. منبع: PlanB/ Twitter

دارندگان بیت کوین منضبط می مانند

برخلاف انتظارات، سود انبوه توسط دارندگان بیت کوین معمولی هنوز شروع نشده است.

داده‌های زنجیره‌ای از Glassnode این را تأیید می‌کند، با وجود افزایش قیمت‌های اخیر، عرضه BTC همچنان به پیری ادامه می‌دهد.

سکه‌هایی که به مدت پنج سال یا بیشتر در کیف پول‌ها خفته بودند، به عنوان درصدی از عرضه کلی، این آخر هفته به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی 27.85 درصد رسیدند.

آخرین بار عرضه درصد بیت کوین، نمودار 5+ سال پیش فعال بوده است. منبع: Glassnode/ توییتر

میزان سکه‌های نگه‌داشته‌شده یا گم‌شده – “پنهان‌های بزرگ و قدیمی” BTC که به‌طور سنتی غیرفعال هستند – به بالاترین سطح خود در پنج سال گذشته رسیده است.

نمودار عرضه فعال بیت کوین منبع: Glassnode/ توییتر
نمودار سکه های هول یا گم شده بیت کوین. منبع: Glassnode/ توییتر

در همین حال، در بازه های زمانی پایین تر، میزان عرضه آخرین فعال در 24 ساعت گذشته در واقع در 29 ژانویه به پایین ترین حد یک ماهه رسید.

با وجود این، داده های زیر از CryptoQuant هشدار می دهد، با وجود این، احساس “طمع” به سرعت در حال ورود به روان بازار است، به خصوص در میان سرمایه گذاران اخیر.

حس “حریص ترین” از 69000 دلار

داده‌های غیرفنی نشان می‌دهند که آنچه با ناباوری با افزایش بیت کوین آغاز شد، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مورد کتاب درسی از رونق بازار است.]

مربوط: بیت کوین قبل از چرخه بعدی «بازار نزولی» 70 هزار دلاری به 200 هزار دلار خواهد رسید – پیش بینی

بر اساس شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال شده، شاخص کلاسیک احساسات بازار ارزهای دیجیتال، حال و هوای موجود در بین سرمایه گذاران بیت کوین و آلت کوین در حال حاضر عمدتاً نوعی “طمع” است.

این شاخص که احساسات را به پنج دسته تقسیم می‌کند تا بالاهای بالقوه و پایین‌ترین بازار غیرمنطقی را شناسایی کند، در حال حاضر 55/100 را در مقیاس نرمال شده خود اندازه‌گیری می‌کند.

اگرچه هنوز از افراط خود فاصله دارد، اما این امتیاز اولین سفر این شاخص به محدوده “طمع” از مارس 2022 و بالاترین آن از زمان بالاترین رکورد بیت کوین در نوامبر 2021 است.

در 1 ژانویه 2023، 26/100 اندازه گیری شد – کمتر از نصف آخرین قرائت آن.

با این حال، احساسات، همانطور که توسط Fear & Greed اندازه گیری شد، اکنون ضررهای ناشی از FTX و Terra LUNA را از بین برده است.

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال شده (نمایش). منبع: Alternative.me

در واکنشی محتاطانه، مشارکت‌کننده CryptoQuant هشدار داد که احساسات در میان افرادی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، اکنون بازتاب فضای اوایل سال 2021 است، زمانی که بیت کوین/دلار آمریکا تقریباً روزانه به بالاترین حد خود در تاریخ می‌رسید.

«احساسات شرکت‌کنندگان کوتاه‌مدت روی زنجیره بیت‌کوین (SOPR کوتاه‌مدت) به حریص‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۲۱ رسیده است». پست وبلاگ خواندن، با ارجاع به متریک نسبت سود خروجی مصرف شده (SOPR).

در حالی که روند SOPR بالای ۱ نشان دهنده روند صعودی است، این اندیکاتور در حال حاضر بسیار بالاتر از ۱ است و بیش از حد کشیده شده است. بدون افزایش ذخایر استیبل کوین در مبادلات لحظه ای، سوخت گاو به سرعت تمام می شود.

در میان دیگر کاربردهای آن، SOPR بینشی در مورد اینکه چه زمانی سرمایه گذاران بیت کوین ممکن است پس از ورود به سود بیشتر تمایل به فروش داشته باشند، ارائه می دهد.

نمودار مشروح BTC/USD (عکس از صفحه نمایش). منبع: CryptoQuant

دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسندگان است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.


این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر