رئیس بانک مرکزی این کشور تصور نمی کند که تصویب اخیر بیت کوین مانع برنامه های دریافت وام صندوق بین المللی پول شود.

به گفته بانک مرکزی السالوادور ، تصویب بیت کوین بر مذاکرات صندوق بین المللی پول تأثیر نمی گذارد

داگلاس رودریگز ، رئیس بانک مرکزی السالوادور ، نگرانی هایی مبنی بر اینکه این کشور با استفاده از بیت کوین ( BTC ) به عنوان وام قانونی برنامه های تسهیلات وام 1.3 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) را از بین می برد ، رد کرد.

به گزارش روز سه شنبه بلومبرگ ، رودریگز اظهار داشت که بانک مرکزی هیچ گونه خطری در رابطه با قانون بیت کوین نمی بیند ، حتی اگر خود را برای دریافت تسهیلات وام از صندوق بین المللی پول آماده می کند.

در واقع ، بانک مرکزی قانون بیت کوین السالوادور را تنها دارای “خطرات صعودی” توصیف کرد و رودریگز اظهار داشت که روند صعودی BTC می تواند به رشد اقتصاد این کشور بیش از 9 درصد بیشتر از پیش بینی های اولیه کمک کند.

به گفته رودریگز ، بانک مرکزی به صندوق بین المللی پول توضیح داده است که “بیت کوین فقط یک روش پرداخت است.”

همانطور که قبلاً توسط Cointelegraph گزارش شده بود ، دولت السالوادور می گوید استقبال از بیت کوین با فروش بیشتر دلارهای ایالات متحده برای خرید BTC همچنان افزایش می یابد.

عدم قطعیت درباره سرنوشت مذاکرات صندوق بین المللی پول و همچنین تصویب اخیر BTC به عنوان پول قانونی ، ظاهراً تأثیر قابل توجهی بر رتبه اعتباری این کشور داشته است.

اوراق قرضه السالوادور  در ماه سپتامبر پس از “روز بیت کوین” در این کشور به شدت کاهش یافت و بر نتیجه قرارداد وام صندوق بین المللی پول اهمیت بیشتری بخشید.

مطالب مرتبط: السالوادور برای مقابله با اسکالپرهای آربیتراژ ، قیمت BTC را از برنامه Chivo حذف می کند

طبق آمار بانک مرکزی ، با افزایش بدهی خارجی السالوادور به 18.45 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال 2021 ، تضمین تسهیلات وام صندوق بین المللی پول می تواند برای اطمینان از دسترسی به بازار جهانی در سال 2022 بسیار مهم باشد.

مقامات صندوق بین المللی پول از تصویب بیت کوین السالوادور انتقاد کرده  و این حرکت را “یک راه میانبر نامحسوس” خوانده اند که می تواند عواقب ناگواری برای کشور داشته باشد.

منتقدان این حرکت از بخش اصلی مالی به نوسانات و پولشویی به عنوان خطرات احتمالی سیستمیک ناشی از پذیرش BTC به عنوان پول قانونی اشاره کرده اند .

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با تریگو ویو نمی باشد”

منبع