خرس ها کنترل قیمت بیت کوین را پس از انتشار سیگنال های نزولی در بازارهای آپشن به دست گرفتند، اما آیا معامله گران باید نگران باشند؟

بیت کوین به زیر 54 هزار دلار سقوط کرد، پس از ظهور نوع جدید کووید، سهام فروخته شد
  • صرافی Deribit پیشرو مطلق در بازارهای اختیار بیت کوین ( BTC ) است و در 24 نوامبر، نشانگر 25% انحراف دلتا نشان داد که احساسات در میان معامله گران حرفه ای “به طور کلی نزولی تر” شده است.

ما شاهد بوده ایم که شیب قرار دادن 25-Delta از حدود 0% به تقریباً 10-15% در حال انتظار برای انقضا از ابتدای نوامبر بوده است که به معنای احساس کلی نزولی تر است.
حق بیمه برای حفاظت رو به پایین گران تر می شود.
در کوتاه مدت، این انقضا دارای حداکثر درد 58 هزار دلار است.

24 نوامبر 2021

به نظر می رسد قیمت بیت کوین از 9 نوامبر یک کانال نزولی را دنبال می کند، بنابراین یک سیگنال “نزولی” ممکن است بازتابی از افت 22 درصدی از زمان بالاترین قیمت 69000 دلاری باشد.

قیمت بیت کوین/دلار در بیت استمپ. منبع: TradingView

شیب دلتا 25 درصد گزینه های تماس (خرید) و قرار دادن (فروش) را در کنار یکدیگر مقایسه می کند. زمانی که حق بیمه گزینه های فروش محافظ بالاتر از گزینه های فراخوان ریسک مشابه باشد، مثبت می شود، بنابراین احساسات نزولی را نشان می دهد.

زمانی که بازارسازان تمایل به صعود دارند، برعکس عمل می‌کند و این باعث می‌شود که نشانگر 25 درصد انحراف دلتا وارد محدوده منفی شود.

بیت کوین 30 روزه 25% انحراف دلتا. منبع: laevitas.ch

خوانش‌های بین منفی 8 درصد و مثبت 8 درصد معمولاً خنثی تلقی می‌شوند، بنابراین تحلیل Deribit زمانی درست است که بیان می‌کند که تغییر قابل توجهی به سمت “ترس” در 23 نوامبر اتفاق افتاده است. با این حال، این حرکت در 26 نوامبر کاهش یافت، همانطور که شاخص اکنون وجود دارد. در 8٪، دیگر از موضع نزولی معامله گران حمایت نمی کند.

در بازارهای آتی چه گذشت؟

برای تأیید اینکه آیا این حرکت مختص آن ابزار است یا خیر، باید بازارهای آتی را نیز تحلیل کرد.

حق بیمه آتی – همچنین به عنوان “نرخ پایه” شناخته می شود – تفاوت بین قراردادهای آتی بلندمدت و سطوح فعلی بازار نقدی را اندازه گیری می کند. 5 تا 15 درصد حق بیمه سالانه در بازارهای سالم انتظار می رود، که وضعیتی است که به عنوان contango شناخته می شود.

این شکاف قیمتی ناشی از تقاضای پول بیشتر فروشندگان برای توقف تسویه طولانی تر است، و هر زمان که این شاخص کم رنگ یا منفی شود، یک هشدار قرمز ظاهر می شود که به عنوان “عقب” شناخته می شود.

نرخ پایه معاملات آتی 3 ماهه بیت کوین. منبع: laevitas.ch

برخلاف گزینه‌های 25 درصد شیب دلتا، که به «ترس» تغییر کرده است، معیار ریسک اولیه معاملات آتی بین 16 تا 25 نوامبر در 11 درصد نسبتاً ثابت بود. علیرغم کاهش جزئی، 9 درصد فعلی آن برای معاملات آتی خنثی است. بازار و حتی نزدیک به لحن نزولی نیست.

معامله گران بیشتر از گزینه های تماس استفاده می کنند

فقط می توان حدس زد که چرا معامله گران حرفه ای و سازندگان بازار که از بازارهای گزینه های بیت کوین استفاده می کنند برای گزینه های فروش (فروش) بیش از حد هزینه می کنند. شاید پس از اینکه کمیته سنای ایالات متحده به دنبال اطلاعاتی در مورد انتشار استیبل کوین در 23 نوامبر بود، آنها از خطر قریب الوقوع می ترسند .

در همان روز سه‌شنبه، شورای حکام سیستم فدرال رزرو کار بر روی مجموعه‌ای از «اسپرینت‌های سیاستی» را با هدف رسیدگی به وضوح نظارتی در صنعت کریپتو اعلام کرد. سازمان های اداری به طور بالقوه استانداردهای انطباق و اجرای قوانین و مقررات موجود را تنظیم خواهند کرد.

با این حال، این توضیح نمی دهد که چرا این عدم قطعیت ها در بازارهای آتی بیت کوین منعکس نشده است. بنابراین باید این سوال را مطرح کرد که آیا در این مورد باید از نشانگر انحراف 25 درصد صرف نظر کرد.

گزینه های 31 دسامبر بیت کوین با علاقه باز است. منبع: Coinglass.com

انقضای آپشن های بیت کوین در 31 دسامبر 60 درصد از سود باز فعلی را در اختیار دارد که مجموعاً 13.4 میلیارد دلار در معرض قرار دارد. همانطور که نمودار بالا نشان می دهد، عملاً هیچ علاقه ای به گزینه های فروش (فروش) بالای 60000 دلار وجود ندارد.

با توجه به اینکه گزینه های تماس (خرید) 145 درصد بزرگتر از گزینه های محافظ برای 31 دسامبر است، نباید زیاد نگران نحوه قیمت گذاری این ابزار توسط سازندگان بازار بود. بنابراین، با وجود هشدار نزولی Deribit، انحراف دلتا 25 درصد در حال حاضر اهمیت زیادی ندارد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع